سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

استاندار خوزستان عنوان کرد

نظارت برخی از دستگاه‌های نظارتی نقطه مقابل اقتصاد است

استاندار خوزستان گفت: در واقع حذف نظارت برخی دستگاه‌های اجرایی مثل اداره مالیاتی، دیوان محاسبات بازرسی و ... از فعالیت‌های اقتصادی اولین گام تشویقی در ادامه روند فعالیت اقتصادی است.

خبرگزاری فارس: نظارت برخی از دستگاه‌های نظارتی نقطه مقابل اقتصاد است                

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، ظهر امروز عبدالحسن مقتدایی استاندار خوزستان در اولین جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی که ظهر امروز در سالن جلسات ساختمان آموزش استانداری برگزار شد اظهار کرد: اقتصاد دنیا امروزه نوسانات زیادی را  تجربه کرده است که در اقتصاد داخلی کشور ما با توجه به شرایط تحریم تأثیر زیادی بر جای گذاشت.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلاتی که سبب نوسان در فعالیت و تحرک اقتصادی کشور و استان شده است نظارت نا‌معقول برخی دستگاه‌های نظارتی است تاکید داشت: نظارت برخی دستگاه‌های نظارتی در واقع نقطه مقابل ‌پیشرفت اقتصاد شده است.

استاندار خوزستان تصریح کرد: به‌ نظر من دستگاه‌های نظارتی نباید بر مجموعه‌های کار آفرین و سرمایه‌گذار داشته باشند، چراکه اولین عامل در ممانعت اجرای کار خواهند شد.

مقتدایی افزود: در واقع حذف مقوله نظارت برخی دستگاه‌های اجرایی مثل اداره مالیاتی، دیوان محاسبات بازرسی و ...از فعالیت‌های اقتصادی اولین گام تشویقی در ادامه روند فعالیت اقتصادی است.

وی از دستگاه‌های اجرایی نظارتی خواست به‌ منظور ادامه  نظارت بر فعالیت اقتصادی عامل نظارتی جدیدی را تعریف کنند که به پیرو آن در کار سرمایه‌گذار، کار آفرین، تاجر و... تسهیل ایجاد شود.

این مسئول با اشاره به پول درشتی که  چند سال گذشته در استان جابه‌جا شد، خاطرنشان کرد: این اتفاق سبب تضعیف بانک‌های عامل شد.

استاندار خوزستان با بیان اینکه اقتصادی مقاومتی نباید شکننده باشد، تأکید کرد: به‌ منظور رشد و توسعه اقتصاد فقط به فعالیت‌های داخلی اقتصاد بسنده نکنیم و از تمام فرصت‌های اقتصادی کشورهای همسایه به‌نفع خود سود ببریم.

وی در بخشی دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به شرایط جهانی شدن اقتصاد گفت: باید توجه کنیم در مراودات اقتصادی رقبا معطل شرایط ما نخواهند ماند و می‌بایست شرکا اقتصادی را از بین کسانی انتخاب کنیم که کار کردن با آنها در بخش‌های مختلف بتواند برای اقتصاد ما صیانت بیاورد.

مقتدایی یادآور شد: در استان خوزستان با توجه به تقسیم استان به 9 ناحیه اقتصادی، قابلیت برداشتن گام‌های مهمی به‌منظور رشد و توسعه استان وجود دارد و فقط کافی است در برخی صنایع بازنگری جدیدی صورت بگیرد.

وی یکی از گام مهم در اقتصاد مقاومتی را اعطای وام بدون بهره و یا دادن 50 درصد تسهیلات بلاعوض به سرمایه‌گذاران، کار آفرینان اقتصادی و... عنوان کرد و افزود: این حرکت سبب خواهد شد که اقتصاد در مسیر رشد قرار بگیرد.

استاندار خوزستان گفت:کشف رویه‌های جدید، تلفیق امکانات جدید و خلق امکانات در توسعه اقتصاد مورد غفلت قرار گرفته است که با توجه به اینکه سیاست‌های کلی اقتصاد توسط دولت  مشخص شده نیاز به بازنگری دارد.

مقتدایی با ابراز تاسف از عدم تمرکز در بخش آموزش، درمان و بهداشت گفت: برخی از مدیران برای منافع خود دانشگاه چمران یا علوم پزشکی به چند قسمت تقسیم کردند و به شهری دیگری از شهر‌های استان بردند .

وی ادامه داد: عدم تمرکز در سیستم آموزشی در استان باعث شده است که دانشگاه تهران برای بحث‌های آلودگی آب در استان نظر بدهد.

مقتدایی  در پایان پیشنهاد کرد: برای هر یک از بخش‌های اقتصادی کار گروه خاص مشخص شود که هر دستگاه  اجرایی با قرار گرفتن در هر کدام از گروه‌ها شرایط، عملکرد و آنچه را می‌تواند انجام دهد را مشخص کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد