سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

حدیث گوهربار روز

حدیث روز/ سخن امام علی(ع) درباره عدم سازش با فرو رفتگان در ورطه گمراهى 

   

امام على علیه السلام: به جان خودم سوگند که در جنگ با حقّ ستیزان و فرو رفتگان در ورطه گمراهى، هرگز سازشکارى و سستى روا نمى‌دارم.
مشرق- امیرالمومنین امام على علیه السلام: به جان خودم سوگند که در جنگ با حقّ ستیزان و فرو رفتگان در ورطه گمراهى، هرگز سازشکارى و سستى روا نمى‌دارم.
پس، اى بندگان خدا !  از خداى پروا کنید و از [عذاب] خدا به خدا بگریزید و در راه روشنى که فراپیش شما نهاده است، پیش روید و به آنچه شما را بدان مکلّف فرموده، قیام کنید.
اگر در این دنیا پیروزى نصیب شما نشد، على پیروزى در آن دنیا را براى شما ضمانت مى کند.

متن حدیث:

الإمامُ علیٌّ علیه السلام: و لَعَمری، ما علَیَّ مِن قِتالِ مَن خالَفَ الحقَّ و خابَطَ الغَیَّ من إدْهانٍ و لا إیْهانٍ، فاتَّقوا اللّهَ عِبادَ اللّهِ، و فِرّوا إلى اللّهِ مِن اللّهِ، و امْضوا فی الّذی نَهَجَهُ لَکُم، و قوموا بما عَصَبهُ بِکُم، فعلیٌّ ضامِنٌ لِفَلْجِکُم آجِلاً إنْ لم تُمْنَحُوهُ عاجِلاً.


«نهج البلاغه؛ خطبه 24»
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد