سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

آمار خودسوزی در مردان خوزستانی رو به افزایش است

رییس بیمارستان سوانح و سوختگی آیت‌الله طالقانی اهواز گفت: تعداد مراجعه‌کنندگان موارد سوختگی به بیمارستان، در 9 ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 33 درصد افزایش یافته است.

دکتر زهرا بزرگ‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، با اشاره به بیشترین موارد سوختگی که به بیمارستان سوانح و سوختگی اهواز مراجعه کرده‌اند، اظهار کرد: بیشترین موارد مراجعه‌کننده سوختگی عبارتند از کودکان  که در 90 درصد موارد به علت سوختگی ناشی از آب‌جوش مراجعه می‌کنند، خانم‌ها که سوختگی عمدتا ناشی از سوختن با گاز و مواد نفتی است و آقایان که بیشتر به دلیل حوادث آتش‌سوزی در محیط کار دچار سوختگی می‌شوند.  وی با مقایسه آمار مراجعه‌کنندگان موارد سوختگی به بیمارستان در سال جاری و سال گذشته عنوان کرد: تعداد آمار مراجعه‌کنندگان موارد سوختگی در 9 ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 33 درصد افزایش یافته است. با این حال، مرگ و میر ناشی از حوادث سوختگی در این مدت نسبت به 9 ماهه اول سال گذشته، کاهش 9 درصدی داشته است.

رییس بیمارستان سوانح و سوختگی آیت‌الله طالقانی اهواز با بیان این‌که یکی از مشکلات منجر به افزایش آمار سوختگی در سال جاری، حوادث گاز بوده است؛ گفت: حوادث گاز از مواردی است که در سال جاری نسبت به سال‌های گذشته آمار صعودی داشته است.

وی ادامه داد: در این موارد مسیر گازرسانی در منازل مشکلاتی داشته که این نواقص موجب نشت گاز و به دنبال آن انفجار شده است.

بزرگ‌زاده با اشاره به روش‌های پیشگیری از حوادث آتش‌سوزی ناشی از نشت گاز اظهار کرد: برای افزایش ضریب امنیت مسیر و کیفیت لوله‌کشی گاز در منازل مسکونی، اداری و ارگان‌ها باید با همکاری شرکت گاز و رسانه‌ها اقدام شود. همچنین با افزایش سطح آگاهی و فرهنگ‌سازی، مردم از چگونگی استفاده از وسایلی که خطر آتش‌سوزی دارند، آگاه شوند. 

وی با اشاره به وقوع انفجارها و سوختگی‌های ناشی از LPG و گازگیری خودروها عنوان کرد: گازگیری خودروها نیز موارد سوختگی بسیاری به دنبال داشته است و در مواردی که افراد با سهل‌انگاری و به صورت غیراستاندارد به پر کردن باک خودروی خود اقدام می‌کنند، شاهد حوادثی بوده‌ایم.

رییس بیمارستان سوانح و سوختگی آیت‌الله طالقانی اهواز ادامه داد: در این حوادث، مالکان خودروها به جای استفاده از پمپ‌های گاز، از کپسول‌های گاز خانگی برای تامین سوخت خودروهای خود استفاده می‌کنند که بسیار خطرناک است و در صورت نشت، موجب انفجار خواهد شد.

وی گفت: یکی دیگر از مشکلات شایع و حل‌نشدنی، خودسوزی‌های ناشی از مشاجرات خانوادگی، اختلاف‌نظرها و بسیاری از مشکلات اجتماعی است که به دنبال این اختلاف‌ها، فرد به خودسوزی اقدام می‌کند. 

بزرگ‌زاده افزود: آمار موارد خودسوزی که عمدتا برای زنان اتفاق می‌افتد، در مردان نیز رو به افزایش است و سن خودسوزی نیز با توجه به آمار کاهش یافته است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد