سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار ورزشی خوزستان

هفته دهم و پایانی رقابتهای کورس سوارکاری خوزستان با شناخت چابکسواران برتر برگزار شد.

فتاح کنعانی، رییس هیات سوارکاری استان در گفتوگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان اظهار کرد: این رقابتها جمعه (نهم بهمن‌ماه) در میدان اسبدوانی سازمان نیرو اهواز به انجام رسید.

وی افزود: در این رقابت‌ها 35 چابک‌سوار از شهرهای آبادان، اهواز، شوش، دزفول، شوشتر، ملاثانی و شادگان در سه کورس با یکدیگر رقابت کردند.

رییس هیات سوارکاری خوزستان در ادامه با اشاره به نتایج این مسابقات گفت: در کورس اول، علی سرخه با اسب "لمیع پاشا" به مالکیت مجید دغاغله از اهواز اول شد، جبرئیل اندروا با اسب "کیوان جاسمی" به مالکیت محمد کعبی از همین شهرستان به مقام دوم دست یافت و محمد جنگلو با اسب "مرسدس" به ماکلیت حاججمال آلبوغبیش از شادگان در مکان سوم قرار گرفت.

رییس هیات سوارکاری خوزستان افزود: در کورس دوم، نوید زهرایی با اسب "موج بریهی" به مالکیت مختار بنیاسد از اهواز و علیرضا سپهوند با اسب "میلاد ضیا" به مالکیت محمد پورمحمدضیا از شادگان به ترتیب حائز رتبههای اول و دوم شدند. در این کورس تنها پنج راس اسب شرکت داشتند که طبق قانون مسابقات فقط به مقامهای اول و دوم جایزه تعلق گرفت. وی خاطرنشان‌کرد: شهاب ربیهاوی با اسب "لودر" به مالکیت حاجعلی مصدق، علیرضا سپهوند با اسب "فیصل" به مالکیت حاج قاسم آلبوغبیش و خلیل قنواتی با اسب "گیو احسان" به مالکیت غلام قنواتی هر سه از شادگان نیز به عنوان اسب‌های برتر کورس سوم شناخته شدند.کنعانی در پایان اظهارکرد: پیش از این قرار بود این مسابقات در پنج کورس برگزار شود که باتوجه به انصراف برخی از اسب‌ها و کم شدن تعداد آن‌ها، مسابقات در سه کورس به انجام رسید.

نفرات برتر رقابت‌های پرورش‌اندام، فیزیک و پرورش‌اندام کلاسیک خوزستان شناخته شدند.

احساس حاجی‌نجف، سرپرست هیات بدنسازی و پرورش‌اندام استان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، اظهارکرد: این مسابقات نهم بهمن‌ماه در اهواز برگزار شد.وی درباره تیم‌های برتر مسابقات فیزیک، گفت: تیم اهواز در جایگاه نخست قرار گرفت، آبادان دوم شد و اندیمشک در مکان سوم ایستاد.  سرپرست هیات بدنسازی و پرورش‌اندام خوزستان بیان کرد: در پایان مسابقات پرورش‌اندام نیز آکادمی رستمی آبادان به قهرمانی رسید، اهواز نایب‌قهرمان شد و بهبهان عنوان سوم را به دست آورد. 

وی افزود: در پایان رقابت‌های پرورش‌اندام کلاسیک هم تیم اهواز در جایگاه نخست قرار گرفت، آبادان دوم شد و بهبهان مقام سوم را به خود اختصاص داد.  حاجی‌نجف گفت: این رقابت‌ها تحت عنوان جام فجر برگزار شد و از سطح خوبی نیز برخوردار بود. استقبال خوبی از مسابقات شد و از شلوغ‌ترین مسابقات اخیر هیات استان بود.  وی بیان کرد: نفرات برتر این مسابقات به رقابت‌های قهرمانی کشور که از 23 بهمن‌ماه به مدت سه روز در ساری برگزار می‌شود، اعزام خواهند شد.

مسابقات قهرمانی شطرنج خوزستان با شناخت نفرات برتر چهار رده سنی به پایان رسید.

مزدک ارزانیپور، مسوول کمیته مسابقات هیات شطرنج استان در گفتوگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، اظهار کرد: این رقابتها از چهارشنبه (هفتم بهمنماه) تا جمعه (نهم بهمنماه) در ردههای سنی زیر 12، 14، 16 و 18 سال به میزبانی خانه شطرنج اهواز برگزار شد. وی ادامه داد: در این مسابقات 48 شطرنجباز از سراسر استان در پنج دور و به روش سوئیسی با یکدیگر رقابت کردند.

مسوول کمیته مسابقات هیات شطرنج خوزستان بیان کرد: در رده سنی زیر 12 سال، آرمین حیدری و علیرضا بساق‌زاده به ترتیب اول و دوم شدند و آرتا آهنکوب نیز به عنوان سومی نائل شد.

وی افزود: در رده سنی زیر 14 سال، عنوان نخست به حسین معمارزاده رسید و مقامهای دوم و سوم را نیز به ترتیب آریان چینیساز و امیرحسین سلطانی ازآن خود کردند.ارزانی‎پور با اشاره به نفرات برتر رده سنی زیر 16 سال، گفت: در این رده سنی‏‌، متین افشانی، سینا متقی و شهریار کازرونی به ترتیب حائز رتبه‎های اول تا سوم شدند.وی خاطرنشان‌کرد: سرانجام در رده سنی زیر 18 سال، مهدی مومنزاده به مقام نخست دست یافت، محسن یاقوتیان دوم شد و امین احمدی در جایگاه سوم قرار گرفت.

مسوول کمیته مسابقات هیات شطرنج خوزستان در پایان اظهار کرد: به این ترتیب آرمین حیدری در رده سنی زیر 12 سال، حسین معمارزاده در رده سنی زیر 14 سال، متین افشانی در رده سنی زیر 16 سال و مهدی مومنزاده در رده سنی زیر 18 سال، با کسب عناوین نخست به مسابقات قهرمانی کشور هر یک از این ردههای سنی که از نهم تا پانزدهم اسفندماه برگزار خواهد شد، اعزام میشوند.

یک اتفاق نادر در فوتبال

نوجوانان فولاد 39 بازی نباخته‌اند

تیم فوتبال نوجوانان فولاد خوزستان 39 بازی متوالی‌ست که متحمل شکست نشده است.

خبرگزاری فارس: نوجوانان فولاد 39 بازی نباخته‌اند                

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، تیم نوجوانان فولاد خوزستان که مدافع عنوان قهرمانی لیگ نوجوانان ایران محسوب می‌شود، در سومین سال متوالی با مربیگری «موسی سواری» به رکورد 39 بازی بدون باخت طی سه سال رسیده است.این تیم که صعودش به مرحله بعدی لیگ فوتبال نوجوانان کشور  قطعی شده، روز گذشته در یک دیدار تشریفاتی با نتیجه دو بر یک مقابل نفت و گاز گچساران به پیروزی رسید تا در جدول رده‌بندی رقابت‌های لیگ نوجوانان کشور 23 امتیازی شود.

بدین ترتیب تیم فوتبال نوجوانان فولاد خوزستان به رکورد 39 بازی بدون شکست رسید که در نوع خود کم نظیر است.

با حضور 370 رزمی‌کار

مسابقات کیوکوشین قهرمان قهرمانان کشور در ماهشهر برگزار شد

نماینده سبک کیوکوشین کاراته تزوکا استان خوزستان گفت: مسابقات قهرمان قهرمانان و انتخابی تیم ملی کیوکوشین کاراته تزوکا به میزبانی شهرستان بندر ماهشهر برگزار شد.

خبرگزاری فارس: مسابقات کیوکوشین قهرمان قهرمانان کشور در ماهشهر برگزار شد                

فاخر قیم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ماهشهر اظهار کرد: مسابقات کیوکوشین کاراته تزوکا قهرمان قهرمانان کشور و انتخابی تیم ملی در سالن بعثت شهرستان بندر ماهشهر برگزار شد.

وی ادامه داد: در این دوره از رقابت‌ها 370 فایتر از 15 استان کشور در رده سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان با هم به رقابت پرداختند.

نماینده سبک کیوکوشین کاراته تزوکا استان خوزستان خاطرنشان کرد: استان خوزستان (دو تیم)، لرستان، فارس، سمنان و کرمان، البرز، مرکزی، تهران، اصفهان، بوشهر، ایلام، کردستان، هرمزگان و همدان، تیم‌های شرکت کننده در این رقابت‌ها بودند.

قیم افزود: مرحله فینال این مسابقات جمعه شب برگزار شد و تیم استان خوزستان با کسب 20 مدال طلا، 18 نقره و 16 برنز به مقام قهرمانی این دوره از رقابت‌ها دست پیدا کرد.

وی ادامه داد: تیم استان فارس نیز با کسب 8 گردن‌آویز طلا، 17 نقره و 8 برنز نایب قهرمان شد و تیم استان بوشهر با کسب 4 مدال طلا، 5 نقره و 6 برنز به مقام سوم رسید.

نماینده سبک کیوکوشین کاراته تزوکا استان خوزستان یادآور شد: برگزیدگان این دوره از مسابقات به رقابت‌های بین‌المللی که فروردین ماه سال آینده در کشور پاکستان برگزار خواهد شد، اعزام می‌شوند.

لیگ وزنه‌برداری نوجوانان خوزستان با قهرمانی تیم ملی‌حفاری به پایان رسید.

سیدعلیرضا قریشی، رییس هیات وزنه‌برداری استان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، اظهارکرد: هفته پایانی این مسابقات روز گذشته (جمعه) در اهواز برگزار شد.

وی با بیان این‌که 11 تیم در این مسابقات با یکدیگر به رقابت پرداختند، گفت: در پایان نیز ملی‌حفاری به قهرمانی رسید، مناطق نفت‌خیز جنوب در جایگاه دوم قرار گرفت و نفت و گاز امیدیه رده سوم را به خود اختصاص داد.

رییس هیات وزنه‌برداری خوزستان بیان کرد: مسابقات از سطح بسیار خوبی برخوردار بود و حضور 11 تیم در این دوره از رقابت‌ها شاید به اندازه یک مسابقه قهرمانی کشور بود و اگر با همین روند پیش برویم از سال آینده باید مسابقات را طی دو روز برگزار کنیم.

وی عنوان کرد: لیگ استان جهت آماده‌سازی و انتخاب نوجوانان برتر برای حضور در رقابت‌های قهرمانی کشور سال آینده، برگزار شد.

قریشی در ادامه با اشاره به در پیش بودن مسابقات قهرمانی وزنه‌برداری کشور در شوشتر، گفت: این پیکارها از 27 بهمن‌ماه به مدت سه روز در شوشتر برگزار می‌شود و تمام قهرمانان ایران در مسابقات جهانی و المپیک در آن شرکت می‌کنند. 

وی خاطرنشان‌کرد: این رقابت‌ها آخرین گزینشی تیم‌ملی برای شرکت در المپیک ریو است و کادر فنی تیم‌ملی و مسوولان فدراسیون نیز از نزدیک شاهد مسابقات خواهند بود.رییس هیات وزنه‌برداری خوزستان گفت: جهت فرهنگ‌سازی نیز قرار است این رقابت‌ها با عنوان “شهدای مدافع حرمین معصومین(ع) شوشتر“ برگزار شود. این مسابقات با همکاری دانشگاه آزاد شوشتر و سپاه پاسداران استان انجام می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد