سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

مدیر کل روابط عمومی وزارت نفت:تصمیمی برای واگذاری پالایشگاه آبادان گرفته نشده است

آبادان-ایرنا-مشاور وزیر نفت و مدیر کل روابط عمومی وزارت نفت گفت:تاکنون تصمیمی برای واگذاری پالایشگاه آبادان به بخش خصوصی یا عرضه آن در بورس گرفته نشده است.

به گزارش ایرنا اکبر نعمت اللهی چهارشنبه در بازدید از آموزشگاه حرفه ای (Technical School ) آبادان در جمع خبرنگاران رسانه ها، افزود:با توجه به شرایط و طرح هایی که برای توسعه پالایشگاه آبادان از سوی وزارت نفت در دست اجراست، هم اکنون دلیل محکمی مبنی بر واگذاری پالایشگاه به بخش خصوصی نیست.
وی اظهار داشت:برای واگذای پالایشگاه آبادان به بخش خصوصی نیاز است هیات دولت تصمیم بگیرد و در وزارت نفت نیز بر روی چگونگی واگذاری آن برنامه ریزی شود که با توجه به شرایط موجود، این اتفاق به زودی به وقوع نمی پیوندد.
نعمت اللهی گفت:پالایشگاه آبادان، سود ده نیست و پروژه هایی که زیانده نیست قابلیت عرضه در بورس و واگذاری به بخش خصوصی را دارد تا بخش خصوصی نیز به آن اقبال نشان دهد.
مدیر کل روابط عمومی وزارت نفت افزود:پالایشگاه آبادان نیز از شرایط لازم برای واگذاری برخوردار نیست و تکلیفی برای واگذاری یا مزایده آن مشخص نشده است، ضمن اینکه درخواستی از سوی خریدار نیز ارائه نشده است.
به گزارش ایرنا پالایشگاه نفت آبادان، بزرگترین پالایشگاه ایران در شهر آبادان قرار دارد.
پالایشگاه آبادان با تولید روزانه ۱۵ میلیون لیتر بنزین ۲۳ درصد کل بنزین و ۲۶ درصد بنزین پالایشگاهی ایران را تامین می کند و طبق برنامه توسعه، قرار است روزانه 20 میلیون لیتر بنزین یورو 5 در آن تولید شود.
بیژن زنگنه وزیر نفت اخیرا در اتاق بازرگانی تهران گفته بود که حاضریم پالایشگاه آبادان را به دلیل زیانده بودن آن مجانی واگذار کنیم.
برخی رسانه ها نیز با موج سازی و بهره برداری سیاسی از این خبر، به وزیر نفت انتقادات تندی کردند.
از آموزشگاه حرفه ای پالایشگاه آبادان واقع در خیابان مرحوم دهداری به عنوان قدیمی ترین مرکز آموزش های فنی و حرفه ای صنعت نفت و الگوی موفق تربیت نیروی فنی و متخصص در ایجاد شغل در بخش صنعت یاد می شود.
پالایشگاه آبادان به منظور تربیت نیروی فنی، آموزشگاه با عنوان آموزشگاه حرفه ای یا کارخانه ی کارآموزان تاسیس کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد