سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر از سد دز

ارتفاع آب دریاچه سد دز نسبت به مدت مشابه پارسال 12متر افزایش یافت

اندیمشک - ایرنا - مدیر عامل سد و نیروگاه دز با ابراز خوشحالی نسبت به بارندگی های مناسب در مناطق بالادست این سد گفت:ارتفاع آب دریاچه سد دز 12 متر نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا سعید رئوفی نسب روز چهارشنبه در نشست شورای اداری اندیمشک ارتفاع آب پشت دیواره سد دز را 339 متر عنوان کرد و فزود:از آنجا که هنوز فصل آبگیری سد شروع نشده همچنان 750 میلیون متر مکعب حجم خالی آب در دریاچه سد دز وجود دارد.
وی افزود:با توجه به بارندگی های سال زراعی جاری و شرایط جوی مناسب سد دز تاکنون موفق به تولید 95 درصد سهمیه برق خود شده است و این نوید یک شرایط بسیار خوب را می دهد.
رئوفی نسب اظهار کرد: اورهال هشت واحد نیروگاهی این سد نیز با موفقیت انجام شد.
وی گفت:با توجه به افزایش نزولات آسمانی و وضعیت مناسب آب ورودی ، در صورت ادامه این روند پیش بینی می شود که تولید برق تا پایان امسال 10 درصد بیشتر از میزان پیش بینی شده در قرارداد فروش انرژی شرکت باشد.
وی افزود:در تابستان سال جاری ، سد و نیروگاه دز با مدیریت آب خروجی از نیروگاه ، علاوه بر تولید برق مطمئن ، در خصوص تامین آب پایین دست و مصارف کشاورزی ، نقش بسیار مؤثر و مطلوبی ایفا نموده است.
سد و نیروگاه دز دارای هشت واحد توربین ژنراتور برق آبی با ظرفیت تولید 520 مگاوات ساعت انرژی است و در 23 کیلومتری شمال شرقی شهرستان اندیمشک واقع شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد