سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

استمرار رکود در بازار لوازم خانگی اهواز/ تعطیلی 25 واحد فروش

رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی اهواز با اشاره به استمرار رکود چندین ماهه بازار کالای خانگی از تعطیلی حدود 25 واحد فروش لوازم خانگی در سه ماهه گذشته در این شهرستان خبر داد.

سعید گمراوی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، اظهار کرد: یکی از دلایل رکود این است که همچون گذشته همچنان عرضه از تقاضا پیشی گرفته و علاوه بر این عواملی همچون گرایش سرمایه و نقدینگی مردم به سمت وسوی بورس مزید بر علت شده است.

وی افزود: به دلیل این رکود و کسادی بازار و عدم تامین هزینه های جاری حدود 25 واحد فروش لوازم خانگی در اهواز در سه ماهه اخیر متضرر و ناگزیر به تعطیل کردن واحدهای خود شده‌اند.

گمراوی خاطرنشان کرد: رفع تحریم‌ها دارای اثراتی مطلوب در بلندمدت برای واردکنندگان لوازم خانگی است و اجرای برجام اگر منجر به کاهش تعرفه‌های گمرکی شود، در این صورت می‌توانیم تا حدودی به کاهش قیمت‌ها و بهبود بازار امیدوار باشیم. 

وی ادامه داد: در صورت ثابت ماندن یا افزایش نرخ دلار علیرغم کاهش تعرفه‌های گمرکی در پساتحریم، کاهش قیمت‌ها نهایتاً حدود 15 درصد و نه بیشتر خواهد بود اما در صورت وجود متقاضی بازار بهبود می‌یابد و البته این تاثیرات نیاز به زمان دارد و در کوتاه مدت تاثیرگذار نخواهد بود.

گمراوی، با بیان اینکه در گذشته ارگان‌ها و خریداران دولتی از نقاط قوت بازار لوازم خانگی بوده‌اند، تصریح کرد: با کاهش بودجه کشور و به تبع کمبود بودجه نهادها و سازمان‌های دولتی، تقاضا از سوی این ارگان‌ها نیز کاهش چشمگیری یافته است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد