سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اظهارات استاندار خوزستان:

توسعه استان خوزستان در گرو کاهش جمعیت حاشیه‌نشین/عدم توسعه استان به دلیل وجود مدیران با تفکرات قدیمی

استاندار خوزستان گفت: 22 سال عقب‌ماندگی استان به‌ دلیل پرداختن به توسعه ملی بوده است و زمانی توسعه استان رقم می‌خورد که آمار جمعیت حاشیه‌نشین 30 درصد نباشد.

خبرگزاری فارس: توسعه استان خوزستان در گرو کاهش جمعیت حاشیه‌نشین/عدم توسعه استان به دلیل وجود مدیران با تفکرات قدیمی                

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، عبدالحسن مقتدایی ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی خوزستان که با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی در محل سالن جلسات حوزه استاندار برگزار شد اظهار کرد: در سال‌جاری با وجود کمبود اعتبارات در تمام بخش‌های اجرایی کشور، استان خوزستان با تدبیر و مدیریت صحیح و کارشناسانه مدیران خود با موفقیت توانست جزء استان‌های برتر باشد.

وی تصریح کرد: مدیریت‌های اجرایی در استان توانستند با تلفیق امکانات خود با کاهش اعتبار و اولویت دادن به پروژه‌های مهم و ضروری جایگاه ممتازی را در کشور ایفا کنند.

استاندار خوزستان گفت: فعالیت اجرایی همزمان با نهادینه کردن ادبیات مدیریتی از موضوعاتی بود که زمان برداشت اما با موفقیت به سرانجام رسید.

مقتدایی از میان موضوعات مهمی که سبب آشفتگی و حتی تهدید از جانب شهروندان خوزستانی شده بود به موضوع رودخانه کارون و طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری اشاره و خاطر نشان کرد: با انسجام کار کارشناسی و تمهیدات مدیریتی به‌منظور احیای کارون، ردیف اعتباری 8 هزار و 700 میلیارد تومانی برای آن در دولت مصوب و طرح 50 هزار هکتاری مقام معظم رهبری نیز اجرایی شد.

وی ادامه داد: بحث منطقه آزاد را که شروع کردیم ابتدا در مورد این منطقه فقط در حد مجازی صحبت می‌شد اما اکنون این منطقه از دو بازارچه مرزی و فعالیت‌های تجاری بزرگ و سنگین بهره می‌برد.

این مسئول با بیان اینکه کارهای سنگین ما در استان به نتیجه رسیده و کارشناسان مدیریت به نحو احسن عقب‌ماندگی استان را جبران کردند تاکید داشت: 22 سال عقب‌ماندگی استان به‌‌دلیل پرداختن به توسعه ملی بوده است و زمانی توسعه استان رقم می‌خورد که آمار جمعیت حاشیه‌نشین ما 30 درصد نباشد.

این مسئول تصریح کرد: زمانی‌که تغییری در سطح ملی اتفاق می‌افتد به تبع آن تغییرات فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و... در سیستم ایجاد می‌شود اما اگر این تغییر با تفکرات سابق اتفاق بیفتد به نتایج دلخواه دست پیدا نخواهیم کرد و این برخلاف مسیر توسعه است.

استاندار خوزستان تاکید داشت: شاید عدم توفیق و یا عدم تحقق اهداف توسعه در استان به این دلیل باشد که برخی مدیران با تفکر قدیمی و نه کارشناسانه و علمی کارها را اداره می‌کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد