سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

کدام مناطق خوزستان در باران فردا در خطر سیل قرار دارند؟

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان از احتمال جاری شدن سیل در مناطق شمالی خوزستان از جمله اندیمشک، مسجدسلیمان، اندیکا و لالی خبر داد.

هاشم بالدی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، اظهار کرد: با توجه به پیش‌بینی بارندگی‌های فردا و بر اساس گزارش‌های دریافت شده، احتمال جاری شدن سیل در شهرستان‌های اندیمشک، مسجدسلیمان، اندیکا و لالی در این هفته دور از انتظار نیست.

وی با اشاره به مناطق و روستاهای در معرض سیلاب عنوان کرد: خطر  آبگرفتگی و مشکل سیلاب، تمامی روستاهای شهرستان‌های اندیمشک، مسجدسلیمان، اندیکا و لالی را تهدید می‌کند و در بهبهان نیز امکان آبگرفتگی وجود دارد.

بالدی ادامه داد: به منظور پیشگیری از وقوع خسارت‌های ناشی از سیلاب، اطلاعیه‌ای از سوی مدیریت بحران خطاب به شهرداری‌ها و فرمانداری‌های شهرستان‌ها صادر شده تا ضمن تشکیل شورای بحران شهرستان و ستاد بحران شهرداری، آمادگی لازم برای بررسی وضعیت راه‌ها و شبکه‌های آب و فاضلاب، ایستگاه‌های پمپاژ، آب‌گرفتگی و سیلاب در مناطق عشایری و روستایی فراهم شود. 

وی گفت: همچنین از بخشداران و مسئولان امور عشایر شهرستان‌ها خواسته شده که به عشایری که در مسیر سیلاب مستقر هستند، اطلاع‌رسانی شود تا از این مسیرها دوری کنند و احشام و دام عشایر طی امروز و فردا در مناطق خطرناک قرار نگیرند. 

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان افزود: به جهاد کشاورزی نیز توصیه شده که درباره سم‌زدایی و استفاده از کودهای شیمیایی به کشاورزان اطلاع‌رسانی کنند.

وی گفت: در فروردین ماه امسال و در جریان سیل لالی، مناطقی از مسجدسلیمان نیز آسیب دید و مزارع شوشتر نیز در بارندگی‌های اخیر دچار مشکل شدند و در شهرستان‌های ایذه و باغملک نیز دام‌های روستاییان و عشایر در معرض خطر قرار گرفتند.  

بالدی اظهار کرد: در مجموع در این سیلاب‌ها بیشتر شهرستان‌های شمالی خوزستان در معرض خطر قرار می‌گیرند. هم‌اکنون نیز پیش‌بینی می‌شود بارندگی‌هایی که تا آخر سال خواهیم داشت، سیل آسا باشند و سازمان مدیریت بحران باید تمهیدات ویژه‌ای در خصوص روبه‌رویی با اتفاقات غیرمترقبه بیاندیشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد