سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی روز

وزیر خارجه عربستان: پیام اعراب به ایران مشخص است؛ دیگر بس است!

عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان گفت که ایران به جای عذرخواهی بابت حمله به سفارت این کشور، همسایه خوبی شود و حمایت از گروه های شبه نظامی را متوقف کند.
 
به گزارش انتخاب به نقل از عرب نیوز، وزیر خارجه عربستان اظهار داشت: ایران 35 سال است که مثل امروز رفتار می کند.  
وی با اشاره به بیانیه ضدایرانی برخی از سازمان های منطقه ای گفت: پیامی که کشورهای حاشیه خلیج فارس، اتحادیه عرب و سازمان کنفرانس اسلامی به ایران ارسال کرده، مشخص و روشن است؛ دیگر کافی است. 
 الجبیر اضافه کرد: جهان اسلام هرگز چنین اقداماتی را از سوی ایران نمی پذیرد و اگر تهران به رفتار خود ادامه دهد، ما و دیگر کشورهای اسلامی هیچ گزینه ای جز اتخاذ اقداماتی علیه ایران نخواهیم داشت.  وی ادامه داد: اگر ایران می خواهد کشوری قابل احترام در جامعه مسلمانان و در دنیا باشد، باید دست از دخالت در امور منطقه بکشد و وجهه ی خود را بهبود ببخشد.

دستگیری سرپل‌ انتقال بازیگران به شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی‌زبان

وی که تازگی و با هدایت سرویس اطلاعات خارجی انگلستان درصدد فروش دو شبکه تلویزیونی در اختیار خود به بی‌بی‌سی فارسی بوده و همچنین ارتباطات کاری مهمی با شبکه جم تی‌وی داشته، اقدامات گسترده‌ای در حوزه مسائل غیراخلاقی و با هدف تخریب پایه‌های دینی و اخلاقی جوانان کشورمان طراحی و اجرا می‌کرده است.

کد خبر: ۵۶۲۵۰۴
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۱ - 21 January 2016
دستگیری سرپل‌ انتقال بازیگران به شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی‌زبان
پس از افزایش ارتباط شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان با داخل کشور و انتقال برخی بازیگران سینما و تلویزیون به این شبکه‌ها و همچنین گسترش تبلیغات به برخی از این شبکه‌ها، با اقدامات نهادهای اطلاعاتی، یکی از سرپل‌های اصلی انتقال بازیگران و ارتباط با شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان دستگیر شد.

به گزارش «تابناک»، سرعت گرفتن کوچ برخی بازیگران به تعدادی از شبکه‌های ماهواره‌ای و مجموعه‌هایی که برای شبکه‌های ماهواره‌ای اقدام به تولید محتوا می‌‌کنند، در کنار رشد قابل توجه آگهی‌هایی که برخی بخش‌های داخلی نظیر برخی سینماگران برای تبلیغ آثارشان به شبکه‌های فارسی زبان ماهواره‌ای ارائه می‌کردند، در ماه‌های اخیر با رصد نهادهای امنیتی همراه شد و اکنون آن گونه که نهادهای امنیتی گزارش داده‌اند، یکی از رابط‌های اصلی این شبکه‌های ماهواره‌ای که خود دارای چند شبکه ماهواره‌ای بوده، دستگیر شده است.

بنابر اعلام سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با دستگیری یکی از عوامل اصلی مرتبط با سرویس‌های اطلاعاتی سه کشور اروپایی، دو شبکه ماهواره‌ای اصلی فعال در حوزه‌های غیراخلاقی و همچنین ده‌ها صفحه مرتبط با آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی تعطیل شد.

دستگاه‌های امنیتی پس از ماه‌ها تمرکز و ایجاد اشراف اطلاعاتی روی عوامل اصلی شبکه تلویزیونی تریپل‌ای (AAA) در سه کشور اروپایی، با طراحی و اجرای یک عملیات اطلاعاتی پیچیده، مدیر ارشد آن را در ایران دستگیر کردند.

وی که تازگی و با هدایت سرویس اطلاعات خارجی انگلستان درصدد فروش دو شبکه تلویزیونی در اختیار خود به بی‌بی‌سی فارسی بوده و همچنین ارتباطات کاری مهمی با شبکه جم تی‌وی داشته، اقدامات گسترده‌ای در حوزه مسائل غیراخلاقی و با هدف تخریب پایه‌های دینی و اخلاقی جوانان کشورمان طراحی و اجرا می‌کرده است..

دستگیری سرپل‌ انتقال بازیگران به شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی‌زبان

از جمله این اقدامات می‌توان به ایجاد شبکه گسترده انتقال جوانان ایرانی به خارج از کشور و درگیر کردن آن‌ها در مسائل غیراخلاقی و کسب درآمد از این طریق به ‌ارزش بیش از ۸۵۰هزار دلار، اداره و راه‌اندازی سه کمپانی فساد بزرگ در یکی از کشورهای منطقه با گردش مالی بیش از ۵۰۰هزار دلار، ایجاد شبکه جذب آگهی و استخدام مرتبطین در کشور و همچنین اداره بیش از ۴۰ صفحه و پروفایل ویژه در شبکه‌های اجتماعی مختلف با هدف شبکه‌سازی در زمینه فساد اشاره کرد.

تحقیقات انجام شده نشان‌دهنده این است که همه این اقدامات با اشراف مستمر سرویس‌های اطلاعاتی غربی و همکاری برخی دولت‌های بزرگ اروپایی با هدف تخریب بنیان‌های ایدئولوژیک ایران اسلامی انجام می‌شده، غافل از اینکه همه این تحرکات تحت اشراف اطلاعاتی کامل چشمان تیزبین پاسداران گمنام امام زمان (ع) قرار دارد.

توجه به این نکته لازم است، هر گونه همکاری به هر نحو با شبکه‌های ماهواره‌ای خارج‌نشین از جمله تولید محصول، جذب و سفارش آگهی یا ارتباطات کاری ممنوع است و مورد پیگیری و برخورد جدی قرار خواهد گرفت.

گفتنی است، شخص دستگیر شده، یکی از رابط‌هایی است که به عنوان سرپل انتقال بازیگران به شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان نام برده می‌شد و برخی رسانه‌ها پس از دستگیر شخص مذکور، به این موضوع اشاره کردند.

اعترافات صریح بنیامین نتانیاهو درباره آل سعود

از مدت ها پیش و همزمان با در جریان بودن مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5، بسیاری از ناظران به این موضوع اشاره می کردند که رژیم اسرائیل در مخالفت خود با توافق هسته ای ایران تنها نیست و برخی دیگر از دولت های منطقه را همراه خود دارد. جدیدترین اظهارات نخست وزیر این رژیم را می توان تأیید صریح این موضوع دانست.

کد خبر: ۵۶۲۶۴۹
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۲ - 22 January 2016
اعترافات صریح بنیامین نتانیاهو درباره آل سعوداز مدت ها پیش و همزمان با در جریان بودن مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5، بسیاری از ناظران به این موضوع اشاره می کردند که رژیم اسرائیل در مخالفت خود با توافق هسته ای ایران تنها نیست و برخی دیگر از دولت های منطقه را همراه خود دارد. جدیدترین اظهارات نخست وزیر این رژیم را می توان تأیید صریح این موضوع دانست. 

به گزارش «تابناک»، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، روز پنجشنبه در نشست داووس‌ در خصوص تأثیر برجام بر ارتباطات و حتی نیازهای مالی تمام‌ناشدنی رژیم متبوعه‌اش سخن گفت. از طرف دیگر، وی از اتحاد با عربستان صحبت کرد و گفت، یک تغییر بزرگ بین اسراییل و اعراب به وجود آمده است. او مدعی شد، با کمک آل سعود، موضوع فلسطینی ها را حل خواهد کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، نتانیاهو ابتدا به دوستان جدید رژیم اسرائیل اشاره کرد و گفت: «عربستان سعودی این مسأله را پذیرفته که اسرائیل (برای ریاض) بیشتر یک متحد است تا یک دشمن و این به خاطر دو تهدید جدی پیش روی این کشور است؛ یعنی ایران و داعش».

نتانیاهو در ادامه در میان کشورهای منطقه بر اساس مذهب، تمایز قائل شد و گفت: «چه کسی می‌تواند به ما کمک کند؟ آنها این را از ما می‌پرسند. مشخصاً اسرائیل و دولت‌های عربی سنی‌مذهب با هم در تضاد و اختلاف نیستند» این در حالی است که رژیم اسرائیل چندین دهه است که کشتار فلسطینی ها - به عنوان بخشی از اهل سنت - را به طور مستمر در دستور کار قرار داده است.

نتانیاهو به اختلاف اخیر میان رژیم متبوعه‌اش و اتحادیه اروپا بر سر تحریم محصولات تولید شده در شهرک‌های صهیونیست‌نشین هم اشاره‌ای داشت و برای اروپایی‌ها پیامی نصیحت‌آمیز ارسال کرد. وی گفت: «از اتحادیه اروپا یک درخواست دارم، اتحادیه اروپا در سیاست خود در برابر اسرائیل و فلسطینی‌ها، سیاست غالب اعراب در برابر اسرائیل و فلسطین را منعکس کند».

نتانیاهو در خصوص عوض شدن معادلات در روابط اسرائیل و اعراب باز هم سخن گفت و افزود: «یک تغییر بزرگ در حال رخ دادن است؛ ما قبلاً فکر می‌کردیم که اگر مناقشه اسرائیل ـ فلسطینی‌ها حل شود، مناقشه ما با اعراب هم حل می‌شود. وقتی بیشتر در این خصوص دقت می‌کنم، می بینیم که گویا اوضاع جور دیگری است. حالا روابطی که در حال شکل‌گیری میان ما و جهان عرب است، می‌تواند به حل مناقشه فلسطین و اسرائیل کمک کند».

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در خصوص برجام هم سخن گفت و اجرای توافق هسته‌ای را به اعطای پول بیشتر به صهیونیست‌ها ارتباط داد.

در حال حاضر اسرائیل توافقنامه‌ای ده ساله برای دریافت کمک‌های نظامی از آمریکا دارد که نتانیاهو امروز گفت به خاطر اجرایی شدن برجام «و در مسیر تقویت متحدان آمریکا برای مقابله با ایران که مهم‌ترین آنها اسرائیل است»، آمریکا باید سالانه 3.1 میلیارد دلار بیشتر از مبلغ توافق شده قبلی به اسرائیلی‌ها اعطا کند.

به این ترتیب، آن گونه که مشخص است، رژیم اسرائیل که به شدت از اجرایی شدن توافق هسته ای ایران و گروه 1+5 نگران است و آن را به معنای تقویت بیش از پیش ایران در منطقه می داند، سعی دارد از فضای تنش به وجود آمده میان ایران و عربستان استفاده کرده و ائتلافی را علیه ایران در منطقه تشکیل دهد. در سطحی کلان تر و در حوزه روابطش با آمریکا نیز سعی دارد به بهانه در معرض تهدید قرار گرفتن از سوی ایران، دریافت کمک های نظامی و مالی از واشنگتن را سرعت و شدت بیشتری ببخشد.

سخنگوی وزارت امور خارجه؛

هدف بیانیه ضدایرانی جده، پوشش گذاشتن بر تروریسم عربستان است

با توجه به تداوم اشغال فلسطین و محاصره غیر انسانی فلسطینیان و گسترش تهدید افراطی گری و تروریسم تکفیری علیه صلح و امنیت بین المللی، اقدام عجولانه و غیر مسئولانه دولت سعودی در اصرار بر برگزاری اجلاس فوق العاده و صدور بیانیه غیر اجماعی مزبور، عملا موجب تشدید اختلاف میان اعضا و تضعیف سازمان همکاری اسلامی شده است.

کد خبر: ۵۶۲۷۱۷
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۶ - 22 January 2016
سخنگوی وزارت امور خارجه تأکید کرد، هدف از اقداماتی چون بیانیه جده و محکومیت ایران، تلاش برای پوشش دادن به سیاست های مبتنی بر تفرقه افکنی، جنگ آفرینی و حمایت از تروریسم دولت عربستان سعودی است.

به گزارش «تابناک»، حسین جابری انصاری، سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به بیانیه غیر اجماعی نشست فوق العاده وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی در جده اعلام کرد: سازمان همکاری اسلامی با هدف تقویت همکاری های اسلامی و مقابله با اشغال فلسطین و کمک به آزادی قدس شریف به عنوان مسأله نخست امت اسلامی تأسیس شده است. با توجه به تداوم اشغال فلسطین و محاصره غیر انسانی فلسطینیان و گسترش تهدید افراطی گری و تروریسم تکفیری علیه صلح و امنیت بین المللی، اقدام عجولانه و غیر مسئولانه دولت سعودی در اصرار بر برگزاری اجلاس فوق العاده و صدور بیانیه غیر اجماعی مزبور، عملا موجب تشدید اختلاف میان اعضا و تضعیف سازمان همکاری اسلامی شده است.

جمهوری اسلامی ایران با ابراز تأسف از نادیده گرفته شدن أهداف، اصول، مصالح و اولویت های سازمان و حقوق کشورهای عضو، توسط کشور میزبان در جریان برگزاری و تدوین بیانیه اجلاس جده، تأکید می کند، هدف از این گونه اقدامات تلاش برای پوشش دادن به سیاست های مبتنی بر تفرقه افکنی، جنگ آفرینی و حمایت از تروریسم دولت عربستان سعودی است.

بیانیه نشست جده واقعیات موجود در رابطه با حادثه سفارت عربستان و اقدامات سریع دولت جمهوری اسلامی ایران در زمینه تأمین امنیت، کنترل شرایط، اعاده وضعیت و برخورد با متهمین را نادیده گرفته و با پرداختن به موضوعات غیر مرتبط با دستور کار اجلاس، عملا در خدمت اهداف یک کشور خاص قرار گرفته است. بیانیه همچنین با اصول منشور ملل متحد و منشور سازمان همکاری اسلامی و اصول حقوق بین الملل مغایرت داشته و از نظر جمهوری اسلامی ایران مردود و غیر قابل پذیرش است.

موفقیت سازمان همکاری اسلامی در پیگیری اهداف و اولویت های خود در گرو همبستگی، همکاری و هماهنگی میان اعضا و نه جبهه گیری متقابل آنهاست. جمهوری اسلامی ایران در چارچوب سیاست اصولی خود ضمن اعلام آمادگی برای تعامل در جهت حل مشکلات دوجانبه با عربستان، بر ضرورت بازگشت ریاض از سیاست‌های نادرست خود که منطقه و جهان را با بحران فعلی مواجه کرده است، به مسیر اعتدال و عقلانیت و گفت وگوی توام با احترام متقابل تأکید و از همه کشورهای عضو سازمان می خواهد با تعامل هشیارانه و همراه با مسئولیت با مسائل امت اسلامی، زمینه های رفع مشکلات جاری و پیگیری اهداف اصلی سازمان در زمینه آزادی فلسطین اشغالی و قدس شریف را فراهم کنند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد