سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

همگام با انقلاب اسلامی

نامه شاپور بختیار به امام خمینی درسال ۱۳۵۶

نامه زیر را بختیار در هفتم شهریور 56 خطاب به امام خمینی که در آن روزها در نجف اشرف به سر می بردند، نگاشته است.

کد خبر: ۵۶۲۶۶۳
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۰ - 22 January 2016
شاپور بختیار از چهره های شاخص جبهه ملی بود که سابقه زندانی شدن بعد از کودتای بیست و هشت مرداد 1332 را در نیز کارنامه خود داشت، او به همراه کریم سنجابی، داریوش فروهر در سال 1356 نامه ای سرگشاده و انتقادی به شاه نوشت که بعدها به نامه سه امضایی معروف شد، اما چرخش روزگار، بختیار را آخرین نخست وزیر پهلوی کرد.

به گزارش پارسینه، نامه زیر را بختیار در هفتم شهریور 56 خطاب به امام خمینی که در آن روزها در نجف اشرف به سر می بردند، نگاشته است:

نامه شاپور بختیار به امام خمینی درسال ۱۳۵۶

«هفتم شهریور ماه ۵۶- حضرت آیت الله خمینی دامت برکاته؛ خاطر مبارک شاید از انتشار اعلامیه مورخ ۲۲ خرداد ۵۶ که با امضای اینجانب و آقایان دکتر کریم سنجابی و داریوش فروهر در تهران انتشار یافته است اطلاع حاصل فرموده اید. ما در مقابل خلق و خدا بیان این حقایق را ادای وظیفه ملی ودینی خود دانسته ایم و اوضاع کشور را همانطوری که هست بگوش هموطنان خود ودنیای خارج رساندیم. در این ایام که برای چند روز اقامت در فرانسه بودم با دوستان وهمفکران خود تبادل نظر کردم واکنون به وسیله دوست مبارز خود آقای ابوالحسن بنی صدر این عریضه را به حضور آن حضرت تقدیم می دارد. عطف نظر به گذشته و سوابق امضا کنندگان نامه ی مذکور خواستم استدعا نمایم که به منظور وسعت بخشیدن به مبارزات وایجاد هماهنگی بیشتر بین افراد ملت مسلمان در صورتی که مقتضی بدانید به هر نحو که صلاح باشد ما را در این راه خیر، هدایت و حمایت فرمائید. باسلام و تهیت [تحیت]، ارادتمند شاپور بختیار.».
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد