سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

بسته ویژه خبری تابناک خوزستان؛

در «بسته ویژه خبری تابناک خوزستان» تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخبار و یادداشت هایی که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد.

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

«بسته ویژه خبری تابناک خوزستان» جایی است که در آن اخبار، گزارشها و یادداشت های سایر رسانه های خبری را رصد و منعکس می کنیم.



شورای شهر مسجدسلیمان، یک انتخاب حاشیه دار!

پایگاه خبری هورنیوز در مطلبی با عنوان بالا به موضوع انتخاب شهردار جدید مسجدسلیمان پرداخته است:

قصه انتخاب شهردار مسجدسلیمان مثل اکثر شهرهای خوزستان سَرِ دراز دارد. همچنین از سویی دیگر مردم این شهر انتظار دارند شورای شهرشان، شهرداری موثر و کاربلد انتخاب نمایند تا بتواند مشکلات بی نهایتِ این شهر را به حداقل برساند.

با اتفاقات اخیر در شهرداری مسجدسلیمان و در پی استعفای خلیل حیدری شهردار اسبق و عدم تائید کوروش حاجت پور فرد منتخب و معرفی شده شورا بعنوان شهردار، رایزنی های بسیاری پیرامون جایگزینی او صورت گرفته و گزینه های زیادی تا به امروز مطرح شده اند.



اهواز در محاصره صنایع آلاینده

سایت ایرنا خوزستان در گزارشی با عنوان بالا به مشکلات زیست محیطی اهواز پرداخته است:

تنها 'سه' روز هوای پاک در پارسال و 'یک' روز هوای پاک در هشت ماه نخست امسال زنگ خطر را برای هوای کلان شهر اهواز به صدا درآورده است.

فاجعه بارتر اینکه پارسال 98 روز و در هشت ماه نخست امسال 116 روز هوای این شهر در شرایط ناسالم و خطرناک بوده است. این آمارها اگر چه مربوط به روزهای گرد و غباری است اما این همه ماجرا نیست.

از زمانی که طرح جامع آلودگی هوای اهواز در سال 83 از متهمان اصلی، پرده برداشت تا وقتی که سازمان جهانی بهداشت در سال 90 اهواز را به عنوان آلوده ترین شهر جهان معرفی کرد، سال ها می گذرد، اما تاکنون هیچ اقدام عملی جدی در این باره صورت نگرفته است.



۵۶ هزار هکتار اراضی آبادان به کانون‌های گرد و غبار تبدیل شده است

سایت مهر در خوزستان در گفگویی با رئیس اداره محیط زیست آبادان به افزایش کانون های گرد و غبار در این شهرستان پرداخته است:

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آبادان گفت: در زمان حاضر در شهرستان آبادان ۵۶ هزار هکتار اراضی بیابانی و تالابی داریم که به کانونهای گرد و غبار تبدیل شده‌اند، با توجه به وضعیت خشکسالی که چند سالی است گریبان این استان و به تبع آن آبادان را گرفته چنانچه برای جلوگیری از توسعه بیابان‌ها اقدام جدی صورت نگیرد این رقم نه تنها در سالهای بعد کاهش پیدا نمی‌کند بلکه افزایش نیز می‌یابد.

موسوی آزاد اراضی بیابانی و تالابی موجود در شهرستان آبادان را که تبدیل به کانونهای گرد و غبار شده است را شامل اراضی بیابانی میان شهر چوئبده و اروندکنار، اراضی تالابی حاشیه جاده قفاص و روستاهای بخش مرکزی و اراضی تالاب حاشیه جاده آبادان – اهواز نام برد و افزود: ۱۴ هزار هکتار از اراضی بیابانی میان شهره چوئبده و اروندکنار با توجه به عدم بارندگی و از بین رفتن پوشش گیاهی ضعیفی که از پیش داشت، پایداری خود را از دست داده و با وزش بادهای محلی فرسایش پیدا کرده و تبدیل به کانونهای مهم گرد و غبار در فاصله ۲۰ کیلومتری آبادان و در مجاورت مناطق روستایی و شهرهای چوئبده و اروند شده است.



پرداخت حق معوض کشت کشاورزان خوزستانی در انتظار اقدام وزیر

سایت ایسنا خوزستان به بررسی مشکلات کشاورزان خوزستانی پرداخته است:

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان با اشاره به موضوع پرداخت حق معوض کشت به کشاورزان خوزستانی گفت: منتظر اعلام نظر وزیر جهاد کشاورزی برای تایید پرداخت حق معوض کشت به کشاورزان استان هستیم.

هاشم بالدی اظهار کرد: طی دستور معاون اول رییس جمهور به وزیر جهاد کشاورزی مبنی بر بررسی پرداخت حق معوض کشت به کشاورزان، اگر وزیر جهاد کشاورزی این مساله را تایید کند، حق معوض کشت به کشاورزان پرداخت خواهد شد.

وی افزود: از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی نیز در خواست شده تا پیگیر حق کشاورزان استان در مجلس باشند تا این مساله به تایید وزیر نیز برسد.



جای خالی خودروسازان داخلی در نمایشگاه خودرو اهواز

پایگاه خبری تحلیلی هورنیوز در گزارشی به موضوع عدم استقبال خودروسازان داخلی از نمایشگاه خودرو در کلانشهر اهواز پرداخته است:

یازدهمین نمایشگاه خودرو کلانشهر اهواز در مساحتی بالغ بر ۶۰۰۰ متر مربع ۲۳ دیماه با حضور مسئولان شهری آغاز به کار کرد.

یکی از نکاتی مهمی که پس از مدتی گشت و گذار در این نمایشگاه به چشم می خورد، جای خالی شرکتهای خودروساز دولتی مانند ایران خودرو و سایپا است که می توانستند با حضور در این عرصه، آخرین محصولات خود را حتی با تخفیف های ویژه برای بازدید کنندگان عرضه نمایند.

اما متاسفانه این دو شرکت داخلی سازنده خودرو، حضوری در این نمایشگاه نداشتند درحالی که همانطور که پیش بینی می شد، نمایندگان خصوصی شرکت های چینی حضوری پررنگ و پرقدرتی داشتند.



فرصتی برای رونق پایدار شهرستان خرمشهر

سایت ایرنا در خوزستان به بررسی فرصت هایی که در آینده نزدیک برای خرمشهر از طریق ورود خودروهای شخصی عراقی ایجاد خواهد شد، پرداخته است:

اقتصاد ترانزیت را در واقع می توان گردشگری اقتصادی هم نامید و خوشبختانه جمهوری اسلامی ایران در این عرصه مزیت های خاص دیرین و نوین خود را دارد.

یکی از مهم ترین کنوانسیون ها در جهان در حوزه حمل ونقل، کنوانسیون تیر است که تشریفات گمرکی برای کشورهای عضو را به حداقل کاهش می دهد.

ولی الله حیاتی فرماندار ویژه خرمشهر نیز در نشست هماهنگی ورود خودروهای عراقی به کشور از مرز شلمچه، افزود:بر اساس تفاهم نامه وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران، وزارت حمل و نقل عراق و وزارت راه و شهرسازی، خودروهای شخصی عراقی می توانند پس از طی مراحل قانونی، وارد خاک جمهوری اسلامی شوند.

حیاتی ورود خودروهای شخصی عراقی به خاک ایران را عامل رونق اقتصادی منطقه خواند و افزود:تحقق این مهم، در رونق کسب و کار مردم خرمشهر تاثیرگذار است.

منبع: تابناک
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد