سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

استقبال جهانگردان استرالیایی و اتریشی از سفر به دزفول

دزفول - ایرنا - سرپرست اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری دزفول از استقبال جهانگردان استرالیایی و اتریشی از سفر به دزفول خبر داد.

یعقوب زلقی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا با اعلام سفر سه تور گردشگری از کشورهای استرالیا ، اتریش و آلمان به دزفول در چند روز گذشته افزود:این جهانگردان در مدت اقامت خود در دزفول از جاذبه های باستانی و گردشگری این شهرستان دیدن کردند.
وی افزود:این جهانگردان ضمن دیدار از بافت قدیم دزفول ، کهنه بازار ، پل باستانی و آسیاب های آبی دزفول ضمن شگفتی از ظرفیت های باستانی و گردشگری دزفول علاقه مندی خود را برای سفر مجدد به دزفول اعلام داشتند.
سرپرست میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری زفول اظهار کرد:از ابتدای امسال تاکنون بیش از 500 گردشگر خارجی که بیشتر از کشورهای اروپایی می باشند در سفر به ایران از آثار باستانی دزفول دیدن کردند.
دزفول با آثار تاریخی و باستانی متعدد از ظرفیت بالایی در زمینه گردشگری برخوردار می باشد.
شهر باستانی جندی شاپور ، بافت آجری ، آسیاب های آبی و پل باستانی از جمله آثار تاریخی دزفول می باشند.
پل قدیم دزفول حدود 1700 سال پیش به دستور شاپور اول ساسانی بر روی رودخانه دز احداث شد و در سال 1310 به شماره 84 در ردیف آثار ملی ایران به ثبت رسید.
دانشگاه جندی شاپور (گندی شاپور) که بقایایی از آن در اطراف دزفول باقی مانده در عصر خود معتبرترین مرکز علمی جهان بود که رشته هایی چون پزشکی و نجوم در آن تدریس می شد.
آثار برجای مانده این شهر در 24 شهریور سال 1310 به شماره 46 در ردیف آثار ملی به ثبت رسید.
دزفول در حدود 150 کیلومتری اهواز مرکز استان خوزستان واقع است.
7278/6068

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد