سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

نماینده مردم ماهشهر و امیدیه در گفت‌وگو با تسنیم:

افزایش بیکاری در خوزستان/ دولت به قول‌هایش برای برطرف کردن رکود عمل نکرد

شناسه خبر: 968030 سرویس: استانها
حبیب آغاجری و نماینده ماهشهر

عضو کمیسیون انرژی در مجلس شورای اسلامی گفت: با وجود قول‌هایی که دولت برای حل رکود اقتصادی کشور در آغاز به کار خود داده بود ولی برنامه درستی برای حل این معضل تعیین نکرد، همچنان شاهد بیکاری و مشکلات اقتصادی روزافزون در خوزستان و کشور هستیم.

حبیب آغاجاری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اهواز، درباره معضل بیکاری جوانان اظهار داشت: مشکل بیکاری تنها مربوط به این شهرستان یا استان خوزستان نمی‌شود بلکه این معضل سراسر کشور را  فرا گرفته است.

وی افزود: با وجود قول‌هایی که دولت برای حل رکود اقتصادی کشور در آغار به کار خود داده بود ولی نتوانسته برنامه درستی برای حل و برطرف کردن این رکود تعیین کند و متأسفانه شاهد بیکاری و مشکلات اقتصادی روزافزون در خوزستان و کشور هستیم.

عضو کمیسیون انرژی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مشکلات اقتصادی و معضل بیکاری در خوزستان از طرق مختلف و به‌صورت مستمر توسط نمایندگان خوزستان به دولت اعلام شده ولی تا کنون شرکت و یا پالایشگاهی در جهت رفع این مشکلات در استان راه اندازی نشده است.

وی با بیان اینکه بیکاری در کل کشور فریاد می‌زند ادامه داد: خوزستان علاوه بر صنعتی بودن در زمینه کشاورزی شرایط بسیار خوبی دارد و بنابراین با توجه به این امکانات اگر در این استان سرمایه گذاری صورت نگیرد به‌راحتی متوجه رکود اقتصادی می‌شویم.

آغاجاری با اشاره به طرح 550هزار هکتاری مقام معظم رهبری گفت: اکنون بیش از 70درصد از این طرح در حال انجام است به‌طوری که در این راستا در منطقه جراحی زه‌کشی‌ها انجام شده است.

وی با ابراز اینکه مشکلات اقتصادی را فقط با صحبت کردن نمی‌توان برطرف کرد، گفت: در زمینه کشاورزی برای افراد دارای مدارک دیپلم، فوق‌دیپلم و لیسانس به‌ترتیب با 100درصد، 70درصد و 50درصد سهمیه‌های بومی‌ گزینی اخذ شده است.

نماینده مردم شهرستان‌های ماهشهر و امیدیه گفت: در زمینه خصوصی سازی پیگیری‌های فروانی انجام و نیز قوانین خوبی مصوب شده‌ است ولی اجرای این قوانین بسیار مهمتر از تصویب آنها است.

وی افزود: اگر صاحب سرمایه به آینده سرمایه خود و بهره‌وری از آن اطمینان نداشته باشد هیچ‌گاه در جایی که این اعتماد و اطمینان حاصل نشود سرمایه‌گذاری نمی‌کند. یکی دیگر از مشکلات سرمایه‌گذاران بخش خصوصی عدم‌اعطای به‌موقع مجوز برای راه‌اندازی کار بوده است. امیدواریم این مشکلات هرچه زودتر از سوی دولت و اجراکنندگان قوانین برطرف شوند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد