سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

در دانشگاه صنعت نفت چه خبر است؟

 یکی از بینندگان «انتخاب» با ارسال متنی در رابطه با اتفاقات اخیر در دانشگاه نفت آورده است:

در ابتدا لازم می بینم شرح حالی کلی از سطح علمی دانشجویان دانشگاه پیش از ورود به دانشگاه و قول های درون دفترچه کنکور خدمت شما عرض کنم:

 با توجه به رتبه کنکور کارشناسی و کارشناسی ارشد  بدون شک دانشجویان دانشگاه صنعت جزو رتبه های ممتاز کنکور سراسری هستند و با توجه به این نکته تقریبا تمامی دانشجویان شرایط لازم برای تحصیل  در رشته های کاربردی تر و معتبر مراکز استان خود بودند، اما تقریبا تمامی دانشجویان با هدف اشتغال در صنعت و به امید این عبارت مندرج در پیوست دفترچه انتخاب رشته – اولویت استخدام در شرکت های تابعه وزارت نفت - رنج دوری چندین ماهه از خانواده و هوای اغلب غبارآلود آبادان را به جان خریدند.

جرقه مشکلات در تاریخ 19 خرداد ماه با نامه جناب آقای وزیر مبنی بر جلوگیری از هر گونه استخدام در مجموعه وزارت نفت شروع شد، به طوری که  فرآیند استخدامی دانشجویان فارغ التحصیل دانشگاه صنعت نفت نیز که در حال پیگیری بود متوقف شد و علی رغم پیگیری های دانشجویان از طریق تشکل های دانشجویی جواب واضح و قانع کننده ای از طرف مسئولین دانشگاه به دانشجویان ارئه نمیشد.

در اوایل مهر نامه در سایت دانشگاه منتشر شد که با پیگیری دکتر هاشمی ریاست دانشگاه و مساعدت جناب مهندس زنگنه  روند استخدامی ها به روال سابق در حال پیگیری است ،اما با توجه به وضعیت موجود شورای صنفی دانشجویان درصدد این برآمد که خود به صورت کاملا رسمی و قانونی و مستقیم پیگیر امور استخدام باشد که متاسفانه علی رغم تمام پیگیری های شورای صنفی نتیجه حاصل نشد.

جو خوف و رجا در رابطه با بحث استخدامی دربین دانشجویان و فارغ التحصیل های دانشگاه حاکم بود تازمانی که در بخش خبری 20:30 چهارشنبه 16 دی جناب آقای سلحشور در پاسخ به تجمع 5 دی ماه، آبی پاکی را روی دست تمام فارغ التحصیل های دانشگاه و دانشجویان ریختند و ادعا کردند که وزارت هیچ اولویتی برای دانشگاه صنعت نفت قائل نیست (که این در تضاد آشکار با شرایط مندرج در دفترچه می باشد).

از این تاریخ تا همین لحظه دانشجویان با هدف احقاق حق از دست رفته  دست به تجمع مسالمت آمیز و اعتصاب  غذا زده اند به امید اینکه صدایشان به گوش طبقات بالای وزارت برسد.   در این بین جناب آقای دهدشتی نماینده محترم آبادان در جمع دانشجویان معترض حضور یافته و به دردل دانشجویان گوش کرده و قول صحبت با جناب مهندس زنگنه را به دانشجویان داد.

تجمع دانشجویان در محیط دانشگاه پنجمین روز خود را سپری کرد.

لازم به توضیح است که تجمع دانشجویان فارغ از هرگونه گرایش و انحراف سیاسی ، آشوب و افعال مغایر قانون می باشد.

امیدوارم با حسن نیت همیشگی خود به احقاق حقوق چند هزار  جوان یاری کنید
پیشاپیش از حسن همکاری شما ممنونم.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد