سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

وضع شبکه آب شرب شادگان نگران‌کننده است

آب رسانی به امام زاده حعفر گچساران

شناسهٔ خبر: 3018829 -
اهواز - معاون آب‌رسانی سازمان آب و برق خوزستان گفت: شبکه توزیع آب شهرستان شادگان وضعیت نگران‌کننده‌ای برخوردار است.

به گزارش خبرنگار مهر، صادق حقیقی پور پیش از ظهر امروز چهارشنبه در مراسم افتتاح فاز دوم طرح آب‌رسانی غدیر به شهرستان شادگان اظهار کرد: تلاش‌های بسیاری برای تأمین آب شرب با کیفیت برای مردم شادگان انجام گرفته است ولی متأسفانه شبکه توزیع آب این شهرستان وضعیت نگران‌کننده‌ای برخوردار است.

وی افزود: تنها ۳۰ درصد آب‌های جاری کشور در خوزستان قرار گرفته که البته این حجم آب به نسبت مساحت کل استان عدد قابل‌توجهی است. وجود رودخانه‌های پر آب در استان گواه این مسئله است.

حقیقی پور بیان کرد: منبع اصلی تأمین‌کننده آب شرب مردم خوزستان، آب‌های سطحی است که کیفیت این آب‌ها نیز به دلیل ورود زهاب‌های کارخانه‌های نیشکر و افزایش کشاورزی کاهش یافته است.

معاون آب‌رسانی سازمان آب و برق خوزستان گفت: تصفیه‌خانه‌های شرکت آب و برق نیز بیش از ۵۰ سال از عمرشان می‌گذرد و البته این تصفیه‌خانه‌ها توانایی از بین بردن املاح شیمیایی موجود در آب را ندارند. این در حالی است که یکی از دلایل اصلی استفاده از آب‌های باکیفیت پشت سدهای استان این مسئله است.

وی تصریح کرد: طرح غدیر، بزرگ‌ترین طرح آب‌رسانی است که در جهان نمونه ندارد. این طرح ۲۵ شهر را تحت پوشش شبکه خود قرار می‌دهد. تاکنون نیز هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات داخلی سازمان آب و برق خوزستان به این طرح تعلق‌گرفته است.

حقیقی پور بیان کرد: در این زمان نیاز مردم شادگان به خطوط لوله بزرگ‌تر است تا بتوان با استفاده از آنها، آب شری باکیفیت‌تری در اختیار آنها قرار دهیم.

معاون آب‌رسانی سازمان آب و برق خوزستان بیان کرد: از زمان اجرای فاز اول آب‌رسانی به این شهرستان، روزانه ٥٠ هزار مترمکعب آب باکیفیت رودخانه کرخه به این شهرستان می‌رود.

وی بیان کرد: به‌منظور خرید و نصب ٢٦ کیلومتر خطوط لوله در این طرح، ٨٠ میلیارد تومان هزینه شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد