سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر امنیتی

فرمانده مرزبانی خوزستان:
مرزهای خوزستان از امنیت پایدار برخوردار است‌

فرمانده مرزبانی استان خوزستان گفت: هر نقطه از جغرافیای مرزهای خوزستان اعم از دریا، رودخانه، هور و خشکی تجهیزات، امکانات و مأموریت‌های خاص خود را می‌طلبد.

خبرگزاری فارس: مرزهای خوزستان از امنیت پایدار برخوردار است‌                

به گزارش خبرگزاری فارس از ماهشهر، سردار عبدالله نظرپور ظهر امروز در آیین تودیع و معارفه فرمانده پایگاه دریابانی این شهرستان اظهار کرد: خوشبختانه با اشرافیت کامل وزارت اطلاعات، ارتش، سپاه و ناجا شاهد امنیت پایداری در کشور و مرزها هستیم.

وی ادامه داد: در حوزه مرزبانی نیز اقدامات بسیار خوبی در بحث تجهیزات، امکانات، زیرساخت‌ها و تخصصی کردن امور مرزی صورت گرفته و توقیقات خوبی در این رابطه به دست آمده است.

فرمانده مرزبانی خوزستان خاطرنشان کرد: با توجه به برنامه زمان‌بندی که در بحث امنیت مرزها وجود دارد اگر در چند سال آینده بحث مالی و اعتباری حل شود مرزها از استحکامات و تجهیزات بالقوه‌ای برخوردار خواهد شد و می‌توان با اطمینان خاطر گفت که صددرصد امنیت مرزهای ما در حوزه‌های مختلف تأمین می‌شود.

نظرپور به اهمیت استراتژیک استان خوزستان اشاره کرد و افزود: به گفته وزیر کشور بعد از تهران، خوزستان استراتژیک‌ترین استان کشور است و به دلیل مرزی بودن، وجود صنعت، کشاورزی، منابع انرژی، کارخانه‌ها، بنادر و زیرساخت‌های عظیم، اهمیت ویژه‌ای برای نظام دارد.

وی اظهار کرد: وسعت مرزهای استان خوزستان حدود 650 کیلومتر است که از این میزان، 285 کیلومتر دریا، 110 کیلومتر رودخانه و 85 کیلومتر هور است و یک میلیون نفر نیز در حوزه مرز سکونت دارند و نیم میلیون نفر نیز جمعیت شناور مناطق مرزی استان است.

فرمانده مرزبانی خوزستان ادامه داد: این تنوع جغرافیای مرزی نیازمند امکانات، تجهیزات و مأموریت‌های ویژه‌ای است و هر نقطه از جغرافیای مرزهای خوزستان اعم از دریا، رودخانه، هور و خشکی تجهیزات، امکانات و مأموریت‌های خاص خود را می‌طلبد و برنامه‌های ویژه‌ای باید در این رابطه تدوین برنامه‌ریزی و آموزش داده شود.

نظرپور متذکر شد: خوشبختانه هم‌اکنون امنیت این جغرافیا به خوبی در حال تأمین است و با تلاشی که در همه حوزه‌ها از جمله شورای تأمین استان و شهرستان‌ها، ارتش، ناجا، نیروی دریایی سپاه و ... صورت می‌گیرد در دو سال اخیر حتی شاهد یک مورد نا امنی و تهدید نبوده‌ایم.

وی یادآور شد: هرچند در مرزها آسیب‌هایی همچون قاچاق سوخت و کالا وجود دارد اما با اشرافیت کامل در بحث تهدید خارجی هیچ موردی در دو سال اخیر وجود نداشته است.

فرمانده مرزبانی خوزستان متذکر شد: البته همواره تهدیدهای بالقوه‌ای در مرزها از جمله حضور ناوگان‌های اروپایی و آمریکا، فعالیت شدید سرویس‌های جاسوسی و تردد شناورهای غیر مجاز کشورهای عربی وجود دارد که به خوبی از این تهدیدها پیشگیری می‌شود.

نظرپور در پایان خاطرنشان کرد: موضوعات منطقه‌ای نیز که در کشورهایی نظیر سوریه، عراق، یمن و ... شکل گرفته روندی دارد که ممکن است در آینده ما را دچار مشکل کند و از سویی دیگر نیز دشمنان هر روز توطئه، نمایش و حرکت جدیدی را برنامه‌ریزی و اجرا می‌کنند که باید برای مقابله با این تهدیدها برنامه‌ریزی درازمدت و مدونی در راستای حفاظت از مرزها داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس، در پایان این مراسم از خدمات سرهنگ کرمعلی پیرایی در طول 5 سال تصدی فرماندهی دریابانی بندر ماهشهر تقدیر و به جای وی سرهنگ ایرج زکوی عهده‌دار این مسئولیت شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد