سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز استان

مشاور امور انتظامی و امنیتی استانداری خوزستان:
دشمن بعداز جنگ روانی وارد عرصه جنگ‌های تسلیحاتی می‌شود

مشاور امور انتظامی و امنیتی استانداری خوزستان گفت: در پدافند غیرعامل جهت کاهش آسیب‌پذیری آماده‌سازی اذهان نیرو‌ها بیش از تاسیسات باید توجه کرد زیرا دشمن ابتدا جنگ روانی را ایجاد سپس وارد عرصه جنگ‌های تسلیحاتی می‌شود.

خبرگزاری فارس: دشمن بعداز جنگ روانی وارد عرصه جنگ‌های تسلیحاتی می‌شود                

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، علی‌رضا بختیار‌پور مشاور امور انتظامی و امنیتی استاندار‌ خوزستان ظهر امروز در مراسم اختتامیه همایش مدیریت تامین پایدار و امنیت انرژی اظهار کرد: اگرچه پوشش دادن هر صنعتی از تهاجم غیرممکن است اما می‌توان با سطح‌بندی که در شرایط سخت و آسیب‌پذیری به کار برد خطرات احتمالی را کاهش دهیم. 
وی افزود: ایمن‌سازی صنایع در آسیب‌هایی که امروزه می‌بینیم بسیار دشوار است اما با پدافند غیرعامل می‌توان از آن محافظ کنیم. 
معاون امور انتظامی و امنیتی استانداری خوزستان تصریح کرد: پدافند غیرعامل و مفهوم توسعه دادن آن در همه بخش‌ها به مخاطب قرار دادن انسان‌ها برمی‌گردد در همین راستا باید شرایطی را در جامعه ایجاد کرد که ذهن مردم آمادگی تهدیدات را داشته باشد و در شرایط بحران که جو روانی جامعه را می‌گیرد مردم صحنه را ترک نکنند. 
بختیار‌پور بیان کرد: امروزه به دلیل شبکه‌ای بودن، تهدیدات جدی شده است. ویژگی شبکه‌ای بودن اتصال است که این مسئله نقطه اصلی آسیب‌پذیری ساختارهای اقتصادی است. بنابر این توجه به مفهوم گسست و واحدهای تولیدی که به هم اتصال دارند اولین اقداماتی است که باید در بحث انرژی و شبکه‌های آن مورد توجه قرار بگیرد. 
وی ادامه داد: امروز از کوچک‌ترین موارد مصرف انرژی از جمله برق در یک روستا تا کارخانه‌های بزرگ در شرایطی که در معرض تهدید قرار می‌گیرند به طور یکسان آسیب می‌بینند. 
معاون امور انتظامی و امنیتی استانداری خوزستان اظهار کرد: در کشور‌هایی مثل کشور ما که به دلیل استراتژیک بودن در معرض تهدیدات بسیاری قرار دارند در زمان بحران پدافند غیرعامل‌ باید در همه بخش‌ها آمادگی لازم را داشته باشد مثلا در بخش انرژی برنامه‌یزی خیلی مهم است.

وی ادامه داد: قطعا اتخاذ تصمیمات در همه بخش‌ها قبل از وقوع هر تهدیدی میزان آسیب‌پذیری را کاهش می‌دهد.

بختیار‌پور خاطرنشان کرد: در جنگ‌ها ذهن انسان بیش از هر چیزی مهم‌ است در پدافند غیرعامل جهت کاهش آسیب‌پذیری به آماده‌سازی اذهان نیرو‌ها بیش از تاسیسات باید توجه کرد زیرا دشمن ابتدا جنگ روانی را ایجاد می‌کند سپس وارد عرصه جنگ‌های تسلیحاتی می‌شود. 
وی با اشاره به اهمیت مسئله گسست گفت: این مسئله امری مهم است که برای انرژی یقینا در سال‌های آینده از آن استفاده خواهیم کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد