سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

صدای اعتراض کارگران شوش به بار نشست

صدای اعتراض کارگران شوش به بار نشست/ مطالبات و معوقات پرداخت می‌شود

پس از تجمع و اعتراضات کارگران شرکت کاغذ پارس هفت تپه سرانجام در کمیسیون کارگری شهرستان شوش بر پرداخت به موقع تمام مطالبات و معوقات کارگران توسط شرکت‌های صنعتی شهرستان تاکید شد.

خبرگزاری فارس: صدای اعتراض کارگران شوش به بار نشست/ مطالبات و معوقات پرداخت می‌شود                

به گزارش خبرگزاری فارس از خوزستان، سال گذشته بود که مدیریت کارخانه کاغذ پارس هفت تپه به بخش خصوصی واگذار شد، اقدامی که بسیاری از کارشناسان آن را باعث نجات کارخانه از ورشکستگی عنوان کردند، اما همه چیز طبق پیش‌بینی‌ها پیش نرفت، به‌هم ریختگی در محاسبات حقوقی بیش از 700 کارگر این واحد تولیدی و مشکلات بیمه آنها سرانجام کاسه صبر این کارگران را لبریز کرد و آنها را به تجمع و اعتراض کشاند.

در همان ساعت اولیه برخی مسئولان محلی در بین کارگران معترض حضور پیدا کردند، حضوری که  همراه با همدلی و همزبانی بود و باعث خاموش شدن آتش خشم این قشر زحمتکش شد، حضوری که پیگیری مطالبات این کارگران را نیز می‌طلبید.پس از تجمع و اعتراضات کارگران شرکت کاغذ پارس هفت تپه سرانجام در کمیسیون کارگری شهرستان شوش بر پرداخت به موقع تمام مطالبات و معوقات کارگران توسط شرکت‌های صنعتی شهرستان تاکید شد، همچنین در نشست کمیسیون کارگری نیز مشکلات کارگران، شرکت‌ها، و نهادهای دولتی خدمات‌رسان مورد بحث و گفت‌وگوی اعضای کمیسیون قرار گرفت.
در این میان برخی صاحب نظران حوزه اقتصاد عمده‌ترین مشکل مالی این کارخانه را بدهی میلیاردی به چند نهاد دولتی همچون اداره گاز و برق می‌دانند.

*پرداخت مطالبات دستگاه‌های خدمات‌رسان
فرماندار شوش در این ارتباط در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شوش اظهار کرد: تمام شرکت‌های صنعتی شهرستان ملزم به رعایت تعهدات خود نسبت به پرداخت بدهی به شرکت‌های خدمانی آب، برق و گاز هستند.
رضا نجاتی با بیان اینکه پرداخت مطالبات دستگاه‌های خدمات‌رسان گاز، برق و آب توسط شرکت‌های صنعتی شهرستان در اولویت قرار گیرد ادامه داد: تاکنون از هیچ کوششی در خصوص حمایت مجموعه شهرستان از شرکت‌های شوش دریغ نشده و از این شرکت‌ها نیز انتظار می‌رود تا به تعهدات خود در قبال کارگران و سایر دستگاه‌ها عمل کنند.وی ادامه داد: از مدیران دستگاه‌های خدمات رسان و کارگران شاغل در شرکت‌های صنعتی انتظار می‌رود با مدیران شرکت‌ها همکاری و تعامل لازم را داشته باشند تا خللی در کار و تولید ایجاد نشود.

*پرداخت تمام مطالبات و معوقات کارگران

این مقام مسئول در ادامه بر پرداخت به موقع  تمام مطالبات و معوقات کارگران توسط شرکت‌های صنعتی شهرستان تاکید کرد و افزود: هدف همه ما آرامش جامعه کارگری است و دراین راستا و در جهت به حداقل رساندن مشکلات کارگران تمام تلاش خود را انجام خواهیم داد.
نجاتی به برگزاری نشست کمیسیون کارگری برای حل مشکلات کارگران اشاره کرد و گفت: طبقه بندی مشاغل کارگری، قطع استخدام‌های حاشیه‌ای و موضوع پرداخت معوقات بیمه کارگران از مهمترین موضوعاتی است که باید برای رفع آنها تلاش شود.
فرماندار شوش با بیان اینکه مدیران شرکت‌ها نسبت به حوادث احتمالی زیر مجموعه خود مسئول و در این خصوص پاسخگو هستند بر حضور این مدیران در جوامع کارگری تاکید کرد و در خطاب به آنها گفت: با حضور به موقع و همراهی کارگران نسبت به شناسایی و رفع مشکلات این قشر اقدام شود.
فرماندار شوش، از کارگران خواست در صورت اعتراض به مطالبات خود موضوع را از طریق مراجع ذیربط و به صورت قانونی پیگیری و از هرگونه تجمع در این خصوص خودداری کنند.
به گزارش خبرگزاری فارس، بیش از 8 هزار کارگر در شرکت‌های شهرستان شوش مشغول به کار هستند، از مهمترین شرکت‌های فعال در این شهرستان می‌توان به شرکت شیر پاستوریزه پگاه خوزستان، شرکت حریر خوزستان، شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه، شرکت صنایع کاغذ پارس هفت تپه اشاره کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد