سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی روز

در صحن علنی مجلس قرائت شد
تذکر 100 نماینده مجلس به رئیس‌جمهور درباره رکود عمیق و بی‌سابقه حاکم بر اقتصاد کشور

۱۰۰نفر از نمایندگان مجلس به رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد درباره رکود عمیق و بی‌سابقه حاکم بر اقتصاد کشور تذکر دادند.

خبرگزاری فارس: تذکر 100 نماینده مجلس به رئیس‌جمهور درباره رکود عمیق و بی‌سابقه حاکم بر اقتصاد کشور
               

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس،‌ تذکرات کتبی نمایندگان و مسئولین اجرایی کشور در جلسه علنی امروز مجلس (1 دی 94) از سوی هیأت رئیسه قرائت شد که این تذکرات به شرح زیر است:

ابراهیم کارخانه‌ای نماینده مردم همدان به وزیر امور خارجه لزوم اخذ تأمین محکم از کشورهای 1+5 راجع به خارج کردن محفظه قلب راکتور آب سنگین اراک و به وزیر بهداشت برنامه‌ریزی لازم برای تأسیس بیمارستان‌های ویژه بانوان با اولویت مراکز استان‌ها به منظور ارتقای رعایت موازین شرعی و اخلاقی در سطح بیمارستان‌های کشور و به رئیس جمهور لزوم تسریع در تدوین همه آیین‌نامه‌های اجرایی قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران و اجرای هماهنگ این قانون در سطح همه دستگاه‌های اجرایی کشور و به وزیر آموزش و پرورش تسریع در پرداخت پاداش بازنشستگی کارکنان این وزارتخانه را متذکر شد.

بهرام بیرانوند نماینده مردم بروجرد به وزیر دفاع در مورد عدم پرداخت حقوق به جانبازان بسیجی، پاسدار و وظیفه تذکر داد.

سیدحسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین به وزیر راه و شهرسازی در مورد اظهاراتش مبنی بر انحلال سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان تذکر داد.

100نفر از نمایندگان که در میان اسامی آنها نمایندگان اقتصادی مجلس نیز مشاهده می‌شود در تذکری به رئیس جمهور و وزیر اقتصاد عنوان کردند: رکود عمیق و بی‌سابقه حاکم بر اقتصاد کشور منجر به تعطیلی اکثر بخش‌های اقتصادی شده و تنها راه حل آن اقدام عملی دولت برای اجرای عملی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است.

احمد سالک‌کاشانی نماینده مردم اصفهان به رئیس‌جمهور لزوم صدور دستور نسبت به احیا و اقدام مناسب در خصوص اصل 10 قانون اساسی را متذکر شد.

نادر قاضی‌پور، امیر خجسته، احمد امیرآبادی فراهانی نمایندگان ارومیه، همدان و قم به وزرای اقتصاد کشور لزوم جمع‌آوری دلالان و فروشندگان دلار و ارز از خیابان‌ها را متذکر شدند.نادر قاضی‌پور،‌ امیر خجسته، محمد دهقان و احمد امیرآبادی فراهانی نمایندگان ارومیه، همدان، چناران و قم به وزرای راه و شهرسازی، دادگستری، جهاد کشاورزی و کشور لزوم حل فوری مشکل حاد شرکت پدیده شاندیز را متذکر شدند.

نعمت‌الله منوچهری نماینده مردم پاوه در تذکری به وزیر جهاد کشاورزی خواستار توضیح علت واگذاری 44 هکتار از مرغوب‌ترین زمین‌های منابع طبیعی محدوده شهر جوانرود به دو نفر از آقازاده‌ها به صورت دو ساله و چهار ساله و تضییع حقوق عمومی مردم در این ارتباط شد.

محمدحسین فرهنگی نماینده مردم تبریز به رئیس‌جمهور و وزرای آموزش و پرورش و تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضرورت پیش‌بینی پرداخت به موقع حقوق فرهنگیان و بازنشستگان و اجتناب از تأخیر در آن را متذکر شد.زهره طبیب‌زاده نوری نماینده مردم تهران در تذکری به وزیر امور خارجه خواستار تعیین تکلیف معلمان اعزامی جمهوری اسلامی ایران به امارات که از آن کشور ممنوع الخروج شدند، شد.محمد دهقان نماینده مردم چناران در تذکری به وزیر اقتصاد خواستار صدور دستور جلوگیری از فشارهای مالیاتی به کسبه جزء شد.

امریکن انترپرایز مدعی شد
استفاده روسیه از پایگاه‌های هوایی ایران برای حمله به مواضع داعش/ اتکای مسکو به تهران در عملیات هوایی ضد داعش

یک اندیشکده آمریکایی با استناد به تصاویر ماهواره‌ای و تحلیل‌ها، مدعی استفاده جنگنده، بمب‌افکن‌های روسیه از پایگاه‌های هوایی ایران از جمله نوژه همدان برای حمله به مواضع داعش در سوریه شد.

خبرگزاری فارس: استفاده روسیه از پایگاه‌های هوایی ایران برای حمله به مواضع داعش/ اتکای مسکو به تهران در عملیات هوایی ضد داعش                

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، اندیشکده «امریکن انتر پرایز» در گزارشی با ادعای استفاده از فضا و پایگاه‌های هوایی ایران از سوی نیروی هوایی روسیه نوشت: به نظر می‌رسد ارتش ایران اجازه دسترسی و استفاده از پایگاه‌های هوایی خود را در حمایت از روسیه در حمله علیه مواضع مخالفان دولت سوریه می‌دهد.

در این گزارش با اشاره به «اتکا بیشتر مسکو به ایران» در حمایت از دولت «بشار اسد» رییس جمهور سوریه آمده است: «ولادیمیر پوتین» رییس جمهور روسیه نیاز به دالان هوایی مطمئن و آشکاری برای حملات خود در سوریه دارد و این دالان هوایی ضرورتا از فضای ایران عبور می‌کند و این مسئله در هنگامه افزایش تنش بین ترکیه و روسیه است. واقعیتی‌که افزایش وابستگی روسیه به ایران را نشان می‌دهد .

بر اساس این گزارش، جنگنده‌های ایرانی بمب‌افکن‌های روس را در هنگام عبور از فضای کشور خود پشتیبانی می‌کنند و در این ماموریت «توپولوف 160 بلک جک» (Tu-95MS Bear) ، «توپولف 95 ام اس» ( Tu-95MS Bear) و «توپولوف 22 ام» ( Tu-22M Backfire ) از اواخر نوامبر و از مسیر جنوب غربی ایران ماموریت علیه داعش در سوریه را آغاز کردند. این جنگنده ، بمب‌افکن‌ها با گذر از جنوب غربی تهران ، عبور از اصفهان و اهواز و گذر از بصره در عراق عازم عملیاتشان در سوریه شدند.

به نوشته این اندیشکده، تحلیل تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد که حداقل در یک مورد جنگنده‌های پیشرفته روسی عازم عملیات سوریه یا در مسیر بازگشت از  عملیات از پایگاه‌های هوایی ایران استفاده کردند. همچنین پایگاه‌هوایی شهید نوژه در  غرب ایران و در شمال استان همدان ( پایگاه سوم شکاری کبودر آهنگ ) نیز از سوی جنگنده «سوخو 34 فول بک» و هواپیمای ترابری «ایلوشین 76» در 24 نوامبر سال جاری استفاده شده است.

در انتهای این گزارش آمده است : زمان رویت جنگنده سوخو 34 روسیه در پایگاه شهید نوژه همدان و انتظار برای هواپیمای ترابری ایلوشین 76 نشان می‌دهد که این جنگنده درصدد عملیات پشتیبانی و تعمیر یا جایگزینی نفرات و ترک فوری پایگاه مذکور بوده است.

سردار سلامی در گفتگو با فارس:
قدرت موشکی را بر اساس پاراگراف قطعنامه‌ها تنظیم نمی‌کنیم/ نیروهای سپاه در سوریه کم نشده اند

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه توسعه قدرت دفاعی و موشکی را بر اساس پاراگراف‌های انشا شده قدرت‌ها قرار نمی‌دهیم، گفت: توسعه قدرت دفاعی سپاه تصمیمی مستقل و ملی است و ربطی به قطعنامه‌های صادر شده ندارد.

خبرگزاری فارس: قدرت موشکی را بر اساس پاراگراف قطعنامه‌ها تنظیم نمی‌کنیم/ نیروهای سپاه در سوریه کم نشده اند                

گروه امنیتی دفاعی خبرگزاری فارس- محمدمهدی یزدی: ورود به عرصه های نوین در نبردهای آینده ازجمله تنازعات سایبری، میزان گسترش قدرت نظامی ایران در جغرافیای دوردست، کم و بیش حضور نیروهای سپاه در سوریه و تاثیرات قطعنامه‌های بین‌المللی بر توان دفاعی ایران -بخصوص در حوزه موشکی- ازجمله محورهایی است که سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفتگو با خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس به آن می‌پردازد.

* ماموریت سپاه فراتر از دفاع نظامی است

سردار سلامی در خصوص ورود سپاه به حوزه‌های جدید در مبارزه با دشمن می‌گوید: حوزه‌های رسالت و ماموریت سپاه برای دفاع از انقلاب اسلامی فراتر از دفاع نظامی است و ما انقلاب اسلامی را در جبهه و پهنه‌ای بسیار گسترده هم در جغرافیا و هم در نوع جنگ می‌بینیم.

 سلامی با اشاره به تغییر مشخصات جنگ‌های جدید و ماهیت قدرت در شرایط نوین تصریح کرد: تغییر و تحولات در عرصه فناوری جدید به خصوص ارتباطات و اطلاعات که امکان تاثیرپذیری جهان را از نقطه‌ای به نقطه‌ای دوردست فراهم کرده و جهان جدید که جهان مرگ فاصله‌ها نامیده می‌شود در چنین شرایطی ما نبردهای سایبری را به عنوان یکی از عناصر جدید در مواجهه نزاع‌آمیز بین هویت‌های سیاسی می‌دانیم.

جانشین فرمانده کل سپاه تاکید کرد: این در حالی است که قبلا شرایط و الزامات چنین جنگی فراهم نبود اما با پیشرفت پدیده‌های الکترونیک و اطلاعاتی، سطحی از جنگ با ماهیتی جدید به نام جنگ سایبری شکل گرفت.

وی ادامه داد: جنگ‌های اطلاعاتی با مشخصه‌های جدید که در آن هم جنگ‌های شناختی معنا و مفهوم پیدا می‌کنند یعنی امکان نفوذ به لایه‌های شناختی طرف مقابل ایجاد می‌شود و پیشرفت‌های الکترونیک برای کشف، رصد، ره‌گیری و تعقیب اطلاعاتی دشمنان از دیگر موارد نبردهای جدید است.

 سلامی اظهار داشت: ابزارها و سنسورهای مدرن و جدید جمع‌آوری اطلاعات و امکان انجام عملیات‌های روانی وسیع در اشکال نوین با توجه به پیشرفت‌های فناوری و تجربیات بشر در این زمینه و شناخت‌های دقیق‌تر انسان از خود از دیگر موارد مواجهه با دشمن است.

* ایفای نقش ایران در تحولات شرق مدیترانه

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه عملیات‌های روانی اشکال پیچیده و مدرن پیدا کرده است، گفت: جنگ نرم و جدال‌های فرهنگی امروز بخش مهمی از نبردهای خاموش و غیرمحسوس اما واقعی بین قدرت‌ها را شکل می‌دهد و این حوزه نیز از ماموریت‌های سپاه به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: نبرد در حوزه‌های امنیتی موضوعی است که بخشی از دامنه اقدامات سپاه را شکل می‌دهد. بنابراین وقتی به طیف متنوع‌تری از نبردها برخورد می‌کنیم که از قبل سابقه‌ای نداشته و اگر داشته در اشکال ضعیف نقش‌آفرینی می‌کردند، شاهدیم که امروز بخش‌های مهمی از جنگ‌ها را در سطوح استراتژیک شکل می‌دهند.

سلامی افزود: جنگ‌های اطلاعاتی،‌ عملیات‌های روانی، نبردهای سایبری و نبردهای فرهنگی از این دست جنگها هستند که به دلیل توسعه شبکه‌های اینترنتی و شبکه‌های تصویری ماهواره‌ای و انواع مختلف توانمندی‌های ساخت فیلم و نشریات و انتشار آنها به صورت بسیار انبوه در جهان می‌تواند مغزها را تحت سیطره،‌ کنترل و نفوذ قرار دهد؛ اینها نمونه‌ای از تغییر سرشت و ماهیت جنگ‌های جدید در کنار باقی ماندن طبیعت جنگ‌های گذشته است.

وی تاکید کرد: ما باید بتوانیم نبردها را در جغرافیا، مسافت و اعماق طولانی مدیریت کنیم. یعنی باید در اتفاقات، تحولات و بحران‌هایی که به عنوان مثال در شرق مدیترانه وجود دارد ایفای نقش کنیم و این نیازمند قدرت بازیگری است.

 جانشین فرمانده کل سپاه گفت: اگر نتوانیم حوادث را در دوردست کنترل کنیم، در مسافت‌های نزدیک نیز گرفتار خواهیم بود و همه این موارد باعث می‌شود که پنجره‌های سپاه به دانش‌های نوین باز و زوایای نگاه سپاه به صحنه‌های جدید کاملا عریض و گسترده شود.

سلامی افزود: به همین دلیل مجموعه متنوعی از دانش‌های مختلف اعم از دانش روانشناسی، جامعه‌شناسی،‌ علوم سیاسی،‌ روابط بین‌الملل، علوم دفاعی، دانش‌های مربوط به انسان‌شناسی،‌ تاریخ، ژئوپولیتیک، جغرافیا و فناوری اطلاعات و دانش‌های فنی پیچیده و جدید را باید بیاموزیم تا بتوانیم در انجام مسئولیت‌ها و ماموریت‌های خود با دشمنان رقابت کنیم.وی ادامه داد: در دنیای امروز اگر در رقابت قدرت موفق نباشیم، با مشکل مواجه خواهیم شد. لذا سپاه مجبور است مدام به نوسازی قدرت و توسعه دانش در حد دستیابی به لبه‌ها و خطوط مقدم دانش‌های نوین عمل کند. سپاه با ترکیب تجربه و اندیشه‌های مقام معظم رهبری و دانش‌های نوین جهان باید اندیشه برترسازی را برای انجام ماموریت‌های خود ایجاد کند.

* سپاه در نبردهای سایبری «آفندی» عمل خواهد کرد

جانشین فرمانده کل سپاه در ادامه این گفت‌وگو با اشاره به نحوه عملکرد سپاه در نبرد سایبری گفت: دانش سایبری دانشی نیست که پدافند آن از آفند قابل تفکیک باشد. یعنی برای اینکه بتوانیم به خوبی پدافند کنیم باید به دانش‌ آفندی مجهز باشیم.

 سلامی گفت: عملیات سایبری بیش از آنکه فنآورانه باشد به هوشمندی،‌ زیرکی و ابتکار عمل انسان متکی است. لذا وقتی ما زیرساخت‌های انسانی و فنآورانه این جنگ را طراحی و ایجاد می‌کنیم به طور طبیعی به هر دو دانش آفندی (هجومی) و پدافندی دست پیدا کرده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: همانطور که در جنگ نظامی برای دفاع باید به ابزارهای تهاجمی مجهز بود، در عرصه سایبری هم به همین صورت است. البته راهبردها و استراتژی ما در همه جا دفاعی است. یعنی تا زمانی که دشمن علیه ما عملی انجام ندهد، ما نیز اقدامی نخواهیم داشت اما به این مفهوم نیست که اگر دشمن علیه ما حمله کرد ما فقط پدافند کنیم. اگر دشمن به ما تهاجم کند ما در سطح تاکتیک و عملیات سراسر تهاجم خواهیم بود.جانشین فرمانده کل سپاه افزود: سپاه پاسداران در طول تاریخ شکل‌گیری و تکامل و پیشرفت خود همیشه با دشمنان بزرگ درگیر بوده و این علاوه بر اینکه یک تهدید به حساب می‌آمد، فرصتی بود که انگیزه، انرژی و ظرفیت قدرت‌سازی در تراز قدرت‌های بزرگ را برای سپاه ایجاد می‌کند.سلامی با اشاره به توان سپاه در انجام عملیات روانی وسیع و گسترده گفت: دشمنان ما در عملیات روانی بسیار ورزیده و دارای تجربه، ابزار، اندیشه و شناخت هستند  و اگر ما در همان سطح تولید اندیشه و عملیات نکنیم، مطمئنا عقب خواهیم ماند.وی با بیان اینکه عملیات روانی جزو پیوسته‌ای از جنگ نظامی است، گفت: سپاه در زمینه عملیات روانی وسیع و گسترده هم تجربیات گرانقدری دارد و هم موفقیت‌های بزرگی و به دانش و بینش این حوزه دست یافته است.جانشین فرمانده کل سپاه تاکید کرد: سپاه در عین حال که بر اصول و قواعد اخلاقی خود پایبند است، اما عملیات‌های روانی را در هر سطحی که اقتضا می‌کند هم به شکل عملیات به روز لحظه‌ای، کوتاه مدت و موردی و هم عملیات روانی راهبردی انجام می‌دهد. سپاه در مقابله با تهاجم سنگین عملیات روانی دشمن دارای موفقیت‌های بزرگی است.

* نیروهای سپاه در سوریه کم نشده است

سلامی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص ادعای برخی رسانه‌های غربی مبنی بر کاهش حضور نیروهای سپاه در محور مقاومت و سوریه گفت: کم و زیاد شدن نیرو در هر صحنه‌ای یک امر طبیعی است ولی راهبرد ما در این زمینه و نقش‌های ما در میدان و عرصه سیاست به هیچ عنوان کاهش پیدا نکرده و همچنان بر خطوط، اصول، اهداف و استراتژی‌های گذشته خودمان متکی و مستحکم هستیم و نقش‌های خودمان را متناسب با نیازهای صحنه ایفا می‌کنیم.

 وی تاکید کرد: اینکه تعداد حضور مشاوران سپاه در سوریه کم یا زیاد می‌شود موضوع لحظه‌ای است و ربطی به راهبردهای دفاعی ندارد ضمن اینکه کاهشی هم در این خصوص وجود ندارد.

* قدرت موشکی را بر اساس پاراگراف قطعنامه‌ها تنظیم نمی‌کنیم

جانشین فرمانده کل سپاه در بخش دیگری از گفت‌وگو با فارس با اشاره به موضوع محدود کردن توان موشکی ایران در توافقنامه‌ها و قطعنامه‌ها گفت: سپاه توسعه قدرت دفاعی خود را بر اساس پاراگراف‌های موجود روی کاغذهایی که توسط قدرت‌ها انشا می‌شود، قرار نمی‌دهد. توسعه قدرت دفاعی و بازدارنده سپاه بر اساس نیازهای دفاعی ماست و این یک تصمیم مستقل و کاملا ملی است و هیچ ربطی به قطعنامه‌های صادر شده ندارد.

سلامی تاکید کرد: وظیفه ما تولید قدرت است و در این زمینه هرگز قطعنامه‌ها را مطالعه نمی‌کنیم و هیچ وقت هم قرار نیست چند پاراگراف، حرکت پرشتاب ما را برای تولید و قدرت دفاعی‌مان محدود کند.

صندوق بین‌المللی پول:
اقتصاد ایران همچنان درجا می‌زند/ رشد اقتصادی ایران در سال 2015-2016 حدود صفر است

صندوق بین المللی پول در گزارش سالانه خود اعلام کرد که اقتصاد ایران تا لغو تحریم ها همچنان دچار مشکل است و رشد اقتصادی این کشور برای سال مالی 2015-2016 هم حدود صفر است.

خبرگزاری فارس: اقتصاد ایران همچنان درجا می‌زند/ رشد اقتصادی ایران در سال 2015-2016 حدود صفر است                

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از بیزینس تایمز، صندوق بین المللی پول در گزارش بازنگری سالانه خود اعلام کرد که اقتصاد ایران تا زمان لغو تحریمها و زمانی که ایران بتواند نفت بیشتری صادر کند کماکان دچار مشکل است.

این درحالیست که در آستانه لغو تحریمهای ایران قیمت جهانی نفت در سراشیبی سقوط است و این مساله تصمیمات شرکتها در زمینه سرمایه گذاری و پیش بینی مصرف انرژی را به تعویق انداخته و موجب کاهش فعالیتهای اقتصادی جهانی در سه ماهه چهارم سال مالی 2014-2015 ضده است.

براساس گزارش صندوق بین المللی پول، رشد واقعی اقتصادی ایران بین -0.5 تا +0.5 برای سال مالی 2015-2016 تخمین زده شده است. نرخ تورم ایران نیز انتظار میرود تا پایان سال بعد حدود 14 درصد باشد.

صندوق بین المللی پول در تخمین خود آورده است که این مسله برای سال 2016-2017 به خاطر لغو تحریم‌ها بهتر و درخشان‌تر است. در بخشی از این گزارش آمده است: «چشم‌انداز 2016-2017 مشروط به برداشته شدن تحریم‌های اقتصادی، روشن‌تر خواهد بود. انتظار می‌رود تولید نفت بیشتر، هزینه کمتر تجارت و مبادلات مالی و احیای دسترسی به دارایی‌های خارجی موجب شود که میزان واقعی تولید ناخالص داخلی به حدود 4 تا 5.5% در سال آینده برسد.»

صندوق بین‌المللی پول همچنین به ایران توصیه کرده است که با در  پیش گرفتن سیاست‌هایی معقول نرخ تورم در این کشور را به زیر 10% کاهش دهد.

این سازمان همچنین از تصمیم دولت ایران برای تجمیع بازار مبادلات ارز خارجی و رفع محدودیت مبادلات خارجی و چند اقدام دیگر در زمینه واحد پولی، تمجید کرده است.

درخواست سنا از اوباما برای تشدید تحریم‌ها؛
در حالی که همه توجهات به قانون بازنگری در معافیت ویزا بود، سنای آمریکا قطعنامه سناتور جمهوری‌خواه را در محکومیت ایران، تصویب کرد و از اوباما و جان کری خواست تعدادی دیگر از مقامات ایران را تحریم کنند.
به گزارش گروه بین‌الملل مشرق، سنای آمریکا روز جمعه و در گرماگرم تصویب و امضای طرح مجلس نمایندگان درباره محدودیت معافیت ویزا برای اتباع 38 کشور که به ایران سفر می‌کنند، قطعنامه‌ای ضد ایرانی تصویب کرد. این قطعنامه در محکومیت تحت تعقیب قرارگرفتن اعضای فرقه بهائیت در ایران و به پیشنهاد سناتور جمهوری‌خواه، «مارک کِرک» به تصویب رسید. قطعنامه سنای آمریکا نظام ایران را به دلیل آنچه «تحت تعقیب قراردادن بهائیان» خوانده است، محکوم کرده و از باراک اوباما و جان کری خواسته است مقدمات تحریم مقامات ایرانی که جامعه بهائیان را در ایران تحت پیگرد قرار می‌دهند، فراهم کنند.
به جز سناتور جمهوری‌خواه، مارک کِرک، 38 سناتور دیگر از هر دو حزب، از طرح این قطعنامه حمایت کردند.
سناتور کِرک در سخنرانی خود در سنا اظهار داشت: «سنا با صدایی متحد و بلند موضع خود در مخالفت با تحت پیگرد قرارگرفتن بهائیان در ایران را اعلام می‌کند. ایالات متحده باید تا زمانی که تحت پیگرد قرار گرفتن بهائیان در ایران پایان پذیرد، برای آزادی بهائیان زندانی [با مقامات ایران] مذاکره کند.»
سناتور جمهوری‌خواه «دیک دوربین» پس از تصویب این قطعنامه در سنا گفت: «از اینکه این قطعنامه مهم در محکومیت رژیم ایران  بدلیل نقض حقوق بشر تصویب شد بسیار خوشحال هستم و از دولت می‌خواهیم برای بهبود این شرایط تلاش بیشتری کند.»
سناتور «رون ویدن» از دموکرات‌های حامی این قطعنامه هم اظهار داشت: «رژیم ایران به زندانی‌کردن روزنامه‌نگاران و مدافعان حقوق بشر و همچنین محدودسازی حقوق زنان ادامه می‌دهد و اقلیت‌های مذهبی در این کشور تحت تعقیب قرار می‌گیرند. آمریکا باید در کنار بهائیان ایران از آنان حمایت کند تا زندگی آرام و آزادی داشته باشند.»
سناتور کِرک نماینده ایالت ایلینویز در سنا، اوایل سال جاری میلادی در معبد بهائیان در این ایالت (که یکی از هفت معبد این فرقه ضاله در سراسر جهان است) حضور یافت و یک «مرکز استقبال» در معبد را افتتاح کرد.
قطعنامه سنا دومین مصوبه ضدایرانی قانون‌گذاران آمریکایی پس از آغاز روند اجرایی برجام است که به بهانه تروریسم یا حقوق بشر، دولت آمریکا را به تشدید تحریم‌ها علیه ایران فرامی‌خواند.
پیش از این طرح محدودیت سفر اتباع 38 کشور دارای پیمان معافیت ویزا با آمریکا به ایران ( عراق، سوریه و سودان) هم به تصویب مجلس نمایندگان آمریکا و امضا اوباما رسید و به قانون تبدیل شد؛ قانونی که صراحتا براساس مفاد برجام و همچنین الزامات اجرای برجام ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری، نقض صریح توافق هسته‌ای ایران و شش کشور محسوب می‌شود. (گزارش مشرق از قانون جدید آمریکا در محدودیت معافیت ویزا برای سفرکنندگان به ایران)

«در سراسر دوره‌ی هشت‌ساله، وضع هرگونه تحریم در هر سطح و به هر بهانه‌ای (از جمله بهانه‌های تکراری و خودساخته‌ی تروریسم و حقوق بشر) توسّط هر یک از کشورهای طرف مذاکرات، نقض برجام محسوب خواهد شد و دولت موظّف است طبق بند 3 مصوّبه‌ی مجلس، اقدامهای لازم را انجام دهد و فعّالیّتهای برجام را متوقّف کند.» (نامه رهبر انقلاب به رئیس جمهور درباره الزامات اجرای برجام)

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد