سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

خرمشهر مهیای میزبانی از یک رویداد جهانی

خانه‌ای که خشت خشت آن شهید داد، حال میزبانی جهانی گرفت

خرمشهر قهرمان، پس از آنکه تنها ویرانه‌ای از جنگ بر جای گذاشت، حال میزبان یک رویداد جهانی شده است.

خبرگزاری فارس: خانه‌ای که خشت خشت آن شهید داد، حال میزبانی جهانی گرفت                

به گزارش خبرگزاری فارس از خرمشهر، هشت سال آتش و خون و شهادت در شهری که سراسر خاکش ایثار و تقدس بود، از آن جز ویرانه‌ای پس از جنگ برجای نگذاشت. 

شاید برای خیلی از ما دوباره پا گرفتن خرمشهر، رؤیایی دست‌نیافتنی بود، چرا که این بیغوله دورافتاده که سال‌ها جز صدای نسیم خشن توپ و ترکش را در گوش خود نمی‌شنید، پس از هشت سال جز تلی از خاک نبود و می‌شد از فراز پل قهرمان سوم خرداد، آن‌سوی خرمشهر را به‌وضوح دید. 

شهر عزیزی که به‌واسطه دفاع از خاک پاک آن، خون‌ بسیاری از عزیزترین فرزندان ملت ایران تقدیمش شد تا فکر اشغال آن توسط دشمن جز باطل پروری بیش نباشد، حال در عمق خاک ایران میزبان یک رقابت جهانی است. 

اواخر هفته جاری مسابقات کشتی فرنگی جام باشگاه‌های جهان در خونین‌شهر دیروز و خرمشهر امروز برگزار خواهد شد. 

این رقابت‌ها در حالی برگزار می‌شود که تا به امروز به دلیل ناهماهنگی موجود در مراکز تصمیم گیرنده، از جمله سازمان منطقه آزاد اروند و فدراسیون کشتی میزبانی خرمشهر را در هاله‌ای از ابهام قرار داده بود.

اما امروز در بازدید مسئولان شهرستان، مدیرکل ورزش و جوانان استان، نماینده فدراسیون کشتی همچنین نمایندگان سازمان منطقه آزاد اروند به عنوان بانی اصلی این میزبانی، این شهر به عنوان میزبان قطعی این رقابت‌ها تعیین و معرفی شد. 

هماهنگی برگزاری این رقابت‌ها امروز در خرمشهر تشکیل جلسه داد و با اطمینان خاطر از برگزاری این مسابقات در خرمشهر، تأکید بر تلاش شبانه‌روزی ستاد برگزاری برای بهترین اجرای مسابقات جهانی کشتی در این شهرستان کرد. 

در همین راستا، معاون فرهنگی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: در ابتدا خوشحالم که سوءتفاهمات میان فدراسیون، اداره کل ورزش و جوانان استان و منطقه آزاد اروند رفع شده است.

سیدمرتضی نعمت‌زاده در ادامه گفت: در حال حاضر همت مشترک و همدلی لازم برای برگزاری موفق رقابت‌های جهانی کشتی فرنگی در خرمشهر وجود دارد.

وی تاکید کرد: خرمشهر حق بزرگی بر گردن ملت ایران دارد و فدراسیون کشتی نیز در این اقدام گام مثبتی در راستای ایفای حق و ادای دین به مردم خرمشهر کرده است. 

معاون فرهنگی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند با بیان اینکه این میزبانی برگ زرینی بر افتخارات منطقه خواهد بود، خاطرنشان کرد: امیدواریم همت و بسیج همگانی منجر به برگزاری خوب و ماندگار این رقابت جهانی در خرمشهر شود. 

همچنین دبیر فدراسیون کشتی نیز که خاک خورده‌های خوزستانی ورزش کشتی محسوب می‌شود، طی روزهای گذشته به عنوان رابط بین شهرستان خرمشهر و فدراسیون کشتی، زحمات زیادی کشید که این منطقه بار دیگر میزبان این رویداد جهانی شود. 

حمید بنی تمیم در این خصوص در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرمشهر عنوان کرد: امروز پس از نشستی که در محل فرمانداری خرمشهر برگزار شد، سوءتفاهمات موجود بین فدراسیون کشتی و مسئولان خرمشهری برطرف شد. 

وی گفت: با توجه به عملکرد بسیجی واری که در کار عمران سالن خلیج‌فارس صورت گرفته است، به این جمع‌بندی رسیدیم که شهر عزیز خرمشهر به‌عنوان میزبان رقابت‌های جهانی کشتی معرفی شود. 

دبیر فدراسیون کشتی در خصوص تعداد تیم‌های شرکت‌کننده در این تورنمنت، تصریح کرد: تاکنون حضور هشت تیم خارجی در این رقابت‌ها قطعی شده و در تلاش هستیم سه تیم را از روسیه به این رقابت‌ها اضافه کنیم، همچنین سه تیم از کشورمان در این رقابت حضور خواهند داشت و میزبان نیز می‌تواند یک تیم را در این مسابقات شرکت دهد. 

بنی تمیم افزود: تاکنون ارمنستان، بلغارستان، آذربایجان، مجارستان و چند تیم صاحب‌نام دیگر در کشتی فرنگی، همچنین سه تیم اول تا سوم لیگ کشتی کشور نیز به‌عنوان تیم‌های حاضر در این مسابقات حضور خواهند داشت. 

به گزارش خبرگزاری فارس، بدین ترتیب خرمشهر پس از تحمل مشقات بسیار در طول 27 سال پس از جنگ تحمیلی، در حال یکه این خاک دامن‌گیر پس از نواخته شدن سوت پایان جنگ جز تلی از خاک نبود، اکنون میزبان یک رقابت بین‌المللی در سطح جهان است و از این ظرفیت می‌توان برای تشویق هر چه بیشتر جوانان به ورزش و فراخواندن آنان به سالن‌های ورزشی استفاده کند. 

همچنین این رقابت‌ها فرصت خوبی‌ست برای همدلی مسئولان و همچنین تلاش بسیجی وار در امر ساختن خرمشهر جدید و مدرن که می‌تواند تمام این سال‌های محرومیت را به فراموشی بسپارد و فصل نوینی در عمران و آبادانی خرمشهر باز شود. 

مسابقات کشتی فرنگی جام باشگاه‌های جهان، طی روزهای 26 و 27 آذرماه جاری در سالن خلیج فارس مجموعه شهید جهان آرا خرمشهر برگزار خواهد شد.

****************
گزارش از علی دایلی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد