سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

نتیجه یک تحقیق علمی

تلفات زنان عابر با لباس تیره در تصادفات + جدول

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
تحلیل آمار سازمان پزشکی قانونی ویژگی‌های تصادفات منجر به فوت در ایران مربوط به سال ۱۳۹۳ نشان می‌دهد که یکی از مسایلی که موجب افزایش تصادفات می‌شود کمبود دید برای رانندگان به دلیل تیره بودن رنگ لباس عابران پیاده است. رابطه سه متغیر تابعیت، جنسیت و سن با وضعیت لباس متوفیان گویای تفاوت‌های آشکار در این زمینه است.

نتایج جدول زیر نشان می‌دهد ایرانی‌ها به نسبت خیلی بیشتری از افغانی‌ها در تصادفات رانندگی با لباس‌های تیره کشته می‌شوند که این نسبت حدود ۱.۷ برابر است. همچنین زنان عابر نیز بسیار بسیار بیشتر از مردان عابر با لباس‌های تیره تصادف کرده و کشته می‌شوند. در میان افراد متوفی برحسب سن نیز افراد مسن‌تر به نسبت بیشتری لباس‌های تیره‌تری به تن داشته‌اند در حالی که کودکان و نوجوانان به طور معمول لباس‌های روشن به تن داشته‌اند. برای پیدا کردن اثرات تیرگی لباس بر میزان مرگ‌ومیر ناشی از تصادفات بهتر است که رابطه رنگ لباس را با زمان تصادف برحسب جنسیت بررسی کنیم.
تلفات زنان عابر با لباس تیره در تصادفات + جدول


همان طور که مشاهده می‌شود، در حالی که نسبت زنان متوفی با لباس تیره به لباس روشن ۲.۱۰ است. این نسبت برای تصادفات روز ۱.۷۲، شب ۲.۵۴ و زمان‌های طلوع و غروب خورشید ۴.۶۴ است، در حالی که این نسبت‌ها برای مردان به ترتیب ۰.۷۲، ۱.۰۷ و ۰.۸۶ است که نشان‌دهنده تأثیر شدید رنگ لباس تیره بر افزایش مرگ‌ومیر ناشی از تصادفات برای بانوان در زمان‌های شب و بویژه در اوقات گرگ‌ومیش است.

تلفات زنان عابر با لباس تیره در تصادفات + جدول


منبع: میزان
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد