سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

رنگارنگ‌ترین شهرهای جهان

رنگ‌ها زیبایند، رنگ‌ها همه‌جا هستند! رنگ‌ها همه‌چیز را زیبا و زندگی را خاص می‌کنند، چشم‌های ما را نوازش می‌کنند و الهام گر زندگی ما هستند، اگر رنگ‌ها نباشند، باید در دنیای یکنواخت و خسته‌کننده زندگی کنیم. حالا اگر بتوانیم شهری پیدا کنیم که سراسر پر از رنگ‌های جادویی است و بتوانیم در خیابان‌هایش که یاد‌آور رنگین‌کمان است، قدم بزنیم چه؟ بیایید نگاهی به رنگارنگ‌ترین شهرهای دنیا، ساخته‌های دست بشر که بارنگ‌های چشم‌نواز آراسته‌شده‌اند، بیندازیم.

1. ایزمال، مکزیک ( Izamal, Mexico )
1.img_6721


رسماً به‌عنوان «شهر جادویی» نام‌گذاری شده است. این منطقه سراسر به رنگ خورشید تابان است و به لطف خانه‌های یکدست، فارغ از این‌که شرایط هوایی چگونه است، می‌توانید در گرمایی که این رنگ‌ها خلق می‌کنند، بر روی سنگ‌فرش قدم بزنید و لذت ببرید. یکی از جذاب‌ترین بناهای این منطقه‌ کلیسای سنت آنتینو د پادوا است که در قرن 16 میلادی ساخته‌شده است و داستان‌های تاریخی زیادی را در دل خود جای‌داده است.

2. سنت جانز، نیوفونلند اند لابرادور، کانادا (St. John’s, Newfoundland and Labrador, Canada)
2.stjohns


سنت جانز مرکز نیوفونلند اند لابرادور (Newfoundland and Labrador) است و سابقه‌ی تاریخی آن به سال 1400 میلادی برمی‌گردد. اینجا شهری زیبا است، با معماری خارق‌العاده و یکی از رنگارنگ‌ترین مکان‌های دنیاست. بخشی از شهر به خط پاستیل (Jellybean Row) معروف است، زیرا درگذشته ناخدای هر کشتی، خانه‌ی خود را به رنگ خاصی درمی‌آورد تا از دریا قابل‌تشخیص باشد و این امر درنهایت باعث شد که نواری رنگارنگ داخل شهر به وجود بیاید.

3. ریو دو ژانیرو، برزیل ( Rio de Janeiro, Brazil )
3.231


دولت برزیل در سال 2010، طرح رنگ‌آمیزی زاغه‌ها و خانه‌های محله‌های فقیرنشین را آغاز کرد، دو هنرمند آلمانی به نام‌های «هاس» و «هان» دیوارهای این محله‌ها را به بوم‌های نقاشی بدل کردند. به لطف این طرح، این محله‌ها به جاذبه‌ی توریستی تبدیل شدند. یکی از مناطق بسیار جذاب این محله‌ها، فاولا سانتا ماریا ( Favela Santa Maria) است.

4. رُوکلا، لهستان (Wroclaw, Poland)
4._Wroclaw__Poland


رُکلا که مرکز سیلِسیای پایین است، از پر زرق‌وبرق‌ترین شهر‌های لهستان است و برای هر توریستی جاذبه‌ای در خود دارد. جاذبه‌های متنوع این شهر، شامل صدها برج و چندین رستوران و کافه‌ معروف و جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی است؛ اما بدون شک، یکی از دلرباترین قسمت‌های شهر، ساختمان‌های رنگارنگ آن است، این خانه‌ها که معماری کلاسیک دارند، بارنگ‌های زیبای خود، جانِ تازه‌ای به خیابان‌های شهر می‌دهند.

5. بوینِس آیرِس، آرژانتین (Buenos Aires, Argentina)

5.Buenos_Aires_Argentina


لا بوکا (La Boca) در جنوب شرقی بوینس آیرس قرار دارد و به خاطر موزه‌ی فضای باز خود معروف است؛ اما وقتی در خیابان کامینیتو (Caminito) که مخصوص پیاده‌روی است، قدم می‌زنید، نقاشی‌های دیواری و آثار گرافیتی توجه شمارا به خود جلب خواهند کرد. مردم طبقه‌ی کارگر در منطقه‌ی ریاکولئو ریور که با استفاده از لوازم دور انداخته‌شده ساخته‌شده است و هر خانه‌ای به رنگ خاصی است زندگی می‌کنند.

منبع: http://www.wonderslist.com/10-most-colourful-cities-world
ترجمه و ویرایش: کافه گردش ( سینا یوسفی )
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد