سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

گزارش ویژه هورنیوز

مقتدایی پیروز میدان/ سخنان ترکان خلاف واقع بود/ تکلیف خودروهای اروندی مشخص است
آقای ترکان جوانان خوزستان ژیگول نیستند

به گزارش هورنیوز: داستان خودروهای اروندی در خوزستان همچون کلاف سردرگمی گشته که هر چند مدت یکبار اظهارات جدیدی درباره آن ارائه میشود و دلنگرانی های فراوانی برای شهروندان استان خوزستان رقم می زند.

پس از این کش و قوس ها در نهایت استاندار خوزستان روز سه شنبه ۲۷ آبانماه در نشست خبری مشترک با دکتر نوبخت معاون رئیس جمهوری که در سالن شهید رجایی استانداری برگزار شد صراحتاً اعلام نمود: به عنوان نماینده دولت و با توجه به اختیاراتی که از وزارت کشور و شورای امنیت ملی دارم، طرح تردد خودروهای پلاک اروند را در استان اجرا کردم.

وی افزود: این مصوبه تا کنون از سوی دولت لغو نشده و این مساله نشان دهنده درستی مصوبه و توجه دولت به خوزستان است.

باتوجه به اینکه این اظهار نظر ازسوی مقتدایی در حضور معاون رئیس جمهور بوده و تا حدودی آب پاکی را بر روی دستان مخالفان طرح تردد خودروهای اروندی در کل استان ریخته، عده ای به تحلیل خود می گویند، مقتدایی را به نحوی پیروز این مناقشه نموده است.

گریزی به سخنان ترکان مشاور ارشد رئیس جمهور

یکشنبه شب گذشته اکبرترکان مشاور ارشد رئیس جمهور و از مخالفان ظاهری تردد این خودروها مجدداً مخالفت خود را با تردد این خودروها اعلام کرد و گفت : ماشین‌هایی که اکنون در خوزستان تردد می‌کند، متعلق به منطقه آزاد اروند است و باید در محدوده منطقه آزاد تردد کنند. اینکه این خودروها در سراسر استان خوزستان تردد می‌کنند، جزء قوانین ما نیست.

ترکان درباره تردد خودروهای اروند در کل خوزستان و فرهنگ این مصرف گرایی گفت: ما با اینکه یک سرمایه داری در منطقه بتواند یک ماشین مناسب خودش را بخرد، موافق هستیم ولی اینکه تردد خودروها به کل استان و سرزمین مادری گسترش پیدا کند، ما مخالفیم و قانون هم مخالف این کار است.

مشاور رئیس جمهور گفت: من نمی‌خواهم به وزیر کشور تعرض کنم ولی استاندار نباید این تردد را به کل استان تسری می‌داد، من اصلاً بدم نمی‌آید واردات ماشین را در مناطق آزاد لغو کنیم؛ این خودروها چیزی را در مناطق آزاد حل نمی‌کند. اصلاً به نفع ما نیست که این ماشین‌ها به فروش برسد.

با اظهار نظری جدید و در مقابله به گفته های اکبر ترکان، احمد رستمی معاون فنی و مهندسی پلیس راهور ناجا، با اشاره به اینکه تردد خودروهای پلاک اروند در سراسر استان خوزستان غیرقانونی و تخلف است گفت : در سال‌های اخیر دولت مصوباتی برخلاف قانون تصویب کرده که شعاع تردد را خارج از محدوده قانونی مناطق آزاد گسترش داده و این برای مردم ایجاد حق شده، این مصوبه‌ها بعد از اینکه به مجلس رفته مغایرت قانونی آن اعلام شده است. 

وی افزود : در مورد تردد خودروهای پلاک اروند باید علاوه بر ورود مجلس و قوه قضائیه به این موضوع، دولت نیز چاره ای برای تردد این خودروها بیاندیشد. استاندار مصوبه‌اش را ابلاغ کرده و این برای مردم ایجاد حق شد و این خودروها اجازه تردد پیدا کرده‌اند.

احمد رستمی گفت: اگر آقای ترکان مخالف تردد این خودروها است چرا منطقه آزاد اروند به این خودروها اجازه صدور پروانه را می‌دهد. وقتی که پروانه ترخیص صادر می‌شود نیروی انتظامی بر اساس قانون اجازه ندارد مغایرت شماره گذاری را اعلام بکند، وقتی ایشان می‌گویند تردد فقط در محدوده منطقه آزاد است نباید اجازه بدهند واردات خودرو به هفده هزار دستگاه برسد چون سرمایه گذارهایی که در منطقه آزاد اروند وجود دارند به هفده هزار نفر نمی‌رسد.

رستمی در واکنش به این گفته ترکان که منطقه آزاد هیچ گونه عایدی از واردات خودرو ندارد گفت : این سخن آقای ترکان خلاف واقع است و مناطق آزاد به منظور اینکه درآمدزایی داشته باشد فروش خودروها برایشان مهم است چرا که عوارض و مالیات دریافت می‌کنند و بخشی از منابع درآمدی مناطق آزاد را از طریق مالیات و عوارض خودروها تأمین می‌کند.

وی گفت : ما اکنون مکاتباتمان را با وزیر کشور آغاز کرده‌ایم و علاوه بر تشریح ماوقع در خوزستان از وزیر کشور خواستیم که به استاندارها اکیداً ابلاغ کند خارج از قانونمندی هیچ گونه دستورالعملی برای افزایش محدوده تردد خودروهای مناطق آزاد را لحاظ نکنند اگر نیروی انتظامی در مورد تردد خودروهای پلاک اروند در سراسر استان خوزستان از این طریق نتیجه نگیرد از طریق مقامات بالادستی اقدام خواهد شد. ما پیگیر هستیم هرچه سریع‌تر تکلیف تردد خودروهای پلاک اروند مشخص شود و این خودروها در شعاع مربوطه تردد کنند و…

به گزارش هورنیوز، تا به امروز که سخنان استاندار خوزستان آخرین اظهار نظر در مورد خودروهای اروندی می باشد و ما هم علاقه مندیم آن را فصل الخطاب این مهم بدانیم، و اگر بناست این خودروها در پهنه ی استان تردد کنند، معقول تر این است که استاندار و مجمع نمایندگان استان لایحه ای به مجلس ببرند و این مصوبه را قانون کنند تا خیال مردم این دیار راحت شده و جناب ترکان هم از رسانه ی ملی جوانان خوزستانی را به  “ژیگول” تشبیح ننماید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد