سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

ویزا مانع بزرگ زوار ایرانی برای پیوستن به مانور عظیم اربعین

فارس گزارش می‌دهد
ویزا مانع بزرگ زوار ایرانی برای پیوستن به مانور عظیم اربعین/ برخی زوار انصراف دادند

معطلی این روزها برای اخذ ویزا برای ورود به کشور عراق را به جرأت می‌توان مانع بزرگ زوار ایرانی برای پیوستن به مانور عظیم اربعین دانست.

خبرگزاری فارس: ویزا مانع بزرگ زوار ایرانی برای پیوستن به مانور عظیم اربعین/ برخی زوار انصراف دادند                

به گزارش خبرگزاری فارس از خوزستان، این روزها صدور ویزا و روادید که به‌عنوان بدیهی‌ترین و ضروری‌ترین اقدامات برای خروج از کشور ماست، اما حتی این تمهید برای ایام اربعین در کشور ما به سختی اندیشیده می‌شود.

مرزهای مهران، شلمچه و چذابه این روزها ملو از جمعیت زوار برای خروج از کشور به قصد ورود به عراق و زیارت حرم اباعبدالله الحسین(ع) است، اما در این میان کمبود و کاستی‌های موجود نفس این دلشدگان را بریده و خستگی مسیرشان را صد برابر کرده است.

معطلی این روزها برای اخذ ویزا برای ورود به کشور عراق را به جرات می‌توان مانع بزرگ زوار ایرانی برای پیوستن به مانور عظیم اربعین دانست و این وضعیت با وجود همه اقداماتی که مسئولان گفته و همچنان می‌گویند که برای سهولت تردد زوار و اعطای ویزا برای زوار در نظر گرفته‌اند به بن بست رسیده است.

در منطقه آزاد اروند اما محل نمایشگاه دائمی این سازمان محلی برای اعطای ویزا به زوار در نظر گرفته شده که به گفته این عزیزان این روزها همچنان با درب بسته و بی‌پاسخی مسئولان مربوطه همراه بوده و زوار را در شب‌های سرد پاییز بدون اعطای امکانات حتی اولیه (اسکان و پذیرایی) رها کرده است.

از سوی دیگر بر اساس گفته تعدادی از زوار 15 هزار ویزای تقلبی وارد کشور و به آنها فروخته شده که سفر اخیر مسئولان کشوری نیز برای بررسی این امور و رسیدگی به مشکلات این‌چنینی بوده است.

*انتقاد امام جمعه آبادان از این وضعیت

بر همین اساس روز گذشته امام جمعه آبادان نیز از وضعیت اعطای ویزا به زوار اربعین انتقاد کرد و اظهار داشت: در چند روز اخیر شاهد حضور بیش از 40 هزار زائر ایرانی در آبادان و خرمشهر برای سفر به عتبات عالیات بودیم، ولی از سوی طرف عراقی تنها 4 هزار فقره روادید صادر شده است.

حجت‌الاسلام علی ابراهیمی‌پور با انتقاد از سرگردانی و معطلی برخی متقاضیان صدور روادید در مرکز صدور روادید نمایشگاه بین‌المللی سازمان منطقه آزاد اروند، تصریح کرد: از زائرانی که قصد حضور در آیین‌ اربعین را دارند تقاضا می‌کنیم برای اخذ روادید حتما از شهر محل اقامت خود اقدام کنند تا با مشکل کمتری مواجه شوند.

وی بیان کرد: انتظار می‌رود مسئولان کشورمان برای رفع این معضل هر چه زودتر چاره‌اندیشی کرده و به سردرگمی زوار پایان بخشند.

*شلمچه مهیاترین مرز است/ داشتن روادید الزامی‌ست

از سویی دیگر رئیس سازمان حج و زیارت در جمع خبرنگاران با تشکر از میزبانی مردم و مسئولان در آستانه اربعین اظهار کرد: به دلیل وجود زیر‌ساخت‌های مناسب موجود در مرز بین‌المللی شلمچه به زائران اربعین حسینی توصیه می‌شود که از این مرز برای ورود به کشور عراق استفاده کنند.

سعید اوحدی با بیان اینکه زائرانی که تاکنون نسبت به دریافت ویزا دریافت اقدام نکرده‌اند هر چه سریع‌تر نسبت به دریافت ویزا اقدام کنند افزود: با فراهم کردن زیرساخت‌ها و افزایش گیت‌های گذرنامه باهمت و انسجام و همدلی موجود در ستاد اربعین حسینی استان خوزستان پیش‌بینی می‌شود که اربعین حسینی امسال پرشورتر از سال‌های قبل برگزار شود.

وی با تکذیب شایعه صدور ویزای رایگان و برداشته شدن روادید برای خروج زائران  از مرز، گفت: بر اساس درخواست دولت عراق ویزای اربعین حسینی تحت هیچ شرایطی برداشته و لغو نمی‌شود.

و اما به‌جاست که پیشتر برای حل معضل تعلل در اعطای ویزا توسط مقامات در کشور ایران و عراق اندیشیده می‌شد تا پیش از اینکه زائری از کیلومترها مسافت به مرز رسیده و با وجود همه هماهنگی‌هایی که خود داشته باید چند روز دیگر معطل دریافت ویزا بر اساس بی‌نظمی‌های مسئولان امر شود.

این در حالی‌ست که برخی زوار در حال بازگشت به خانه‌هایشان و صرف نظر از زیارت آقا اباعبدالله الحسین(ع) شده‌اند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد