سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

هفتکل و غیزانیه در آستانه متروکه شدن

رئیس نظام صنفی کشاورزی خوزستان هشدار داد
هفتکل و غیزانیه در آستانه متروکه شدن

رئیس نظام صنفی کشاورزی خوزستان با اشاره به محروم شدن کشاورزان دیمکار چند شهر خوزستان از جمله هفتکل و غیزانیه از خدمات بیمه محصولات کشاورزی پیش‌بینی کرد کشاورزان این مناطق به شهر کوچ کنند.

خبرگزاری فارس: هفتکل و غیزانیه در آستانه متروکه شدن                

مسعود اسدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: بیش از 90 درصد کشاورزی دو منطقه هفتکل و غیزانیه به‌صورت دیم بوده و با عدم بیمه کردن مزارع گندم کشاورزان این مناطق، تقریبا دیگر هیچ دلیلی برای ادامه سکونت در این مناطق برای ساکنان نمی‌ماند.

وی ادامه داد: این در حالی‌ست که این کشاورزان در سال‌های گذشته نیز دچار خسارت زیادی شده‌اند.

رئیس نظام صنفی کشاورزی خوزستان گفت: در شرایطی که کشاورزان دیمکار به دلیل خشکسالی سال‌های اخیر و کمبود آب با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند صندوق بیمه کشاورزی اعلام کرد که محصولات کشاورزی دیم برخی شهرستان‌ها را برای سال زراعی جدید بیمه نمی‌کند.

اسدی با اشاره به اینکه تنها امید کشاورزان دیم‌کار پس از بارندگی به خدمات صندوق بیمه محصولات کشاورزی است تصریح کرد: این وضعیت موجب شده کشاورزان دیمکار برای کشت و کار در بلاتکلیفی به سر ببرند و انگیزه‌ای برای تولید نداشته باشند.

این مسئول با بیان اینکه به اینکه کشاورزان نیازمند حداقل حمایت‌ها که‌‌ همان بیمه محصولات کشاورزی است هستند افزود: در چنین شرایطی که کار کشاورزی سود و صرفه آنچنانی برای کشاورزان ندارد به دور از انصاف است که محروم از بیمه محصولات کشاورزی شوند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد