سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

دبی آب دریاچه سد دز در شمال خوزستان 10 برابر افزایش یافت

اندیمشک - ایرنا - مدیر عامل سد و نیروگاه دز با اعلام 10 برابر شدن دبی آب ورودی به دریاچه این سد گفت:در پی بارندگی های اخیر در مناطق بالادست ارتفاع آب در دریاچه سد دز هفت متر افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا سعید رئوفی نسب روز چهارشنبه در شورای اداری اندیمشک افزود: در هشت ماه سال 94 ورودی آب به دریاچه سد دز 171 متر مکعب بر ثانیه بوده است.
وی ارتفاع مناسب آن در پشت دیواره سد دز را 352 متر عنوان کرد و گفت:هم اکنون ارتفاع آب پشت دیواره سد دز 325 متر می باشد و 27 متر به لحاظ ارتفاع ظرفیت خالی وجود دارد.
رئوفی نسب میزان آورد آب به دریاچه سد دز در پی بارندگی های اخیر را 500 میلیون متر مکعب عنوان کرد و گفت: از این میزان 250 میلیون متر مکعب ذخیره شده و مابقی نیز جهت مصارف پایین دست رهاسازی شده است.
وی اظهار کرد:در ماههای فروردین،اردیبهشت و خرداد آبگیری سد دز انجام می گیرد و در حال حاضر نمی توان در خصوص وضعیت منابع آب این سد نظر خاصی داد اما پیش بینی می شود با توجه به بارندگی های مناسب یک ماهه اخیر سال خوبی داشته باشیم.
مدیر عامل سد و نیروگاه دز گفت:در پی بارندگی روز سه شنبه دبی ورودی آب به دریاچه سد دز از 130 متر مکعب به 10 برابر افزایش یافت و این روند وضعیت مناسبی را نوید می دهد.
وی گفت:در زمینه تولید برق و تبادل بار هم در تابستان در سد و نیروگاه دز تابستان موفقی را پشت سر گذاشتیم.
وی افزود:تاکنون 72 درصد تولید برق در سد انجام شده و 30 درصد باقی مانده نیز تا پایان سال تولید می گردد و در این خصوص سد دز مشکل خاصی ندارد.
سد و نیروگاه دز بعنوان نخستین نیروگاه برق آبی بزرگ کشور در 23 کیلومتری شمال ‏شرقی شهرستان اندیمشک قرار دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد