سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر از منطقه آزاد اروند

نامه سرگشاده حسین دهدشتی، نماینده آبادان به ترکان؛
سکه‌های کثیف،پشت سر داعیه‌داران مبارزه با فساد

بدنبال حضور اکبر ترکان در برنامه تلویزیونی پایش ، سید حسین دهدشتی، نماینده آبادان در نامه ای سرگشاده خطاب به وی ضمن پاسخ به برخی اظهارات ترکان به دلایل انجام تحقیق و تفحص از منطقه آزاد اروند، پرداخت. متن کامل نام نماینده مردم نماینده آبادان که در اختیار "الف " قرار گرفته به شرح زیر است
----------------------------------------------------------------------------------

جناب آقای ترکان با توجه به فشارهایی که بر برنامه پایش وارد شد تا بنده حضوراً در این برنامه حضور نداشته باشم و کمبود وقت ارتباط تلفنی مناسب دانستم مطالبی را جهت اطلاع بینندگان صدا و سیما و شما مطرح کنم.

انقلابی بودن یک برچسب نیست که بر پیشانی کسی بچسبانید، سپس او انقلابی بشود. انقلابی یعنی کسی که انقلاب و دگرگونی ایجاد می‌کند. وقتی امروز به کسی لقب انقلابی می‌دهید معنای آن این نیست که در سال ۵۷ در انقلاب شرکت داشته، باید این معنا را بدهد که شخص مورد نظر، علاقه و توانایی دگرگون کردن داشته باشد. سؤال من این است با تدبیر جنابعالی در این دو سال چه دگرگونی عمده ای در منطقه آزاد اروند رخ داده است؟

جناب آقای ترکان امیدوارم طریقه‌ی تصمیم گیری در مورد تعمیم منطقه آزاد به کل آبادان و خرمشهر به آن صورت که شما فرمودید نباشد. چرا که یاد تصمیم گیری‌ها و مصوبات آقای احمدی نژاد در سفرهای استانی افتادیم.

تلاش شما برای اینکه من را مخالف دولت و طرفدار دولت قبل نشان دهد تلاشی بیهوده است چرا که سابقه من در مبارزه با انحرافات دولت قبل در پرونده‌های سؤال از رییس جمهور، بابک زنجانی، سعید مرتضوی و ... مشخص است. تحقیق و تفحص هم فقط به این دوسال نمی‌پردازد.

آقای ترکان قاعدتاً می دانید قرار نیست نماینده کار اجرایی کند. وظیفه نماینده نظارت و قانون گذاری است. چرا این وظیفه‌ی من بر شما سخت می‌آید؟ چرا از زمان تصدی شما بر دبیرخانه مناطق آزاد اجازه حسابرسی دیوان محاسبات را ندادید؟ و به زور شکایت و احضار به دادسرای دیوان محاسبات به شماره نامه ۵۷۷/۱۶۲/۲ مورخه ۲۹/۴/۹۳ تنها چند روزی است که مجبور به همکاری شده‌اید.

آیا این مطلب نباید نمایندگان را حساس کند؟ دولت قبل با تمام اشکالات و قانون گریزی‌هایی که داشت این کار را نکرد.

جناب آقای ترکان چرا بر سر مردم منت می‌گذارید؟ آیا نمی‌دانید طبق قانون دولت می‌تواند بودجه کلیه ادارات و سازمان‌های دولتی واقع در مناطق آزاد را قطع کند و شما مسوول تأمین آن هستید؟ آیا توانایی اداره آن را دارید؟ شما عملکرد سازمان منطقه آزاد اروند را در حد یک شهرداری (آسفالت و پارک) پایین آورده‌اید.

بنده بخش اعظم مشکلات منطقه آزاد اروند و مناطق آزاد دیگر را بی تدبیری و بی برنامگی شورای هماهنگی مناطق آزاد می‌بینم که جنابعالی در رأس آن قرار دارید؛ اما شما با اظهارات و عملکرد نسنجیده، گاهاً دولت تدبیر و امید را هم به چالش می‌کشانید.

فرافکنی شما که من به دنبال محبوبیت هستم که کنایه بر انتخابات امسال دارد دردی از مردم رنجدیده آبادان دوا نخواهد کرد. من اگر به دنبال این مسائل بودم وقتی تحقیق و تفحص را شروع کردیم، پیغام معاون شما را که "اگر گزینه ای برای جایگزینی مدیرعامل و یا اعضای هیات مدیره و ... دارید معرفی کنید نیازی به این کارها نیست " را نشیده نمی‌گرفتم.

یعنی اگر من از تحقیق و تفحص کوتاه می‌آمدم دیگر آقای زمانی نیروی انقلابی نبودند؟ و یا صحبت یکی از اعضای هیات مدیره که "شما که با دولت مشکلی ندارید و در مورد انتخابات نظر ما روی شما مساعد است " مبنای عملکرد خود قرار می‌دادم!

قطعاً انگیزه ما از این تحقیق وتفحص علاوه بر اصلاح منطقه آزاد اروند، پایلوتی برای اصلاح مناطق دیگر و به ویژه اصلاح قانون اداره مناطق آزاد می‌باشد و این که مناطق آزاد حیات خلوت باقی نمانند.

متاسفانه گزارش عملکرد سازمان منطقه آزاد اروند به جای اینکه برای مردم واقعی و ملموس باشد فقط به تفاهم نامه‌ها تکیه می‌کند.

فعلاً تا قرائت گزارش تحقیق و تفحص در مجلس - بر طبق قانون - از ارائه اطلاعات معذورم. پس برای روشن شدن افکار عمومی شما خودتان آماری از میزان اجرایی شدن این تفاهم نامه‌ها ارائه کنید تا هم شما، هم مردم متوجه شوند چند درصد فرمایشاتتان اجرایی شده است. به قول مرحوم دکتر عباسی مردم آبادان و خرمشهر کار می‌خواهند، کار. برای مردم کار کنید.

خلاصه این که من زشت نمایی نمی‌کنم، آبادان زشت است. آقای ترکان این آبادان و خرمشهر درشان مردم فهیم این دو شهر نیست. من هم به عنوان نماینده مردم در مسوولیت این زشتی سهیم هستم، اما ساکت نمی‌مانم. نه فقط هیات مدیره بلکه خیل عظیمی از مردم آبادان و خرمشهر- به تعریف شما – انقلابی‌اند. مردم این دو شهر منتظر انقلابی در اقتصاد و رفاه این دو شهر هستند. مطمئن باشید اصلاح سازمان منطقه آزاد (که آخرین روزنه امید مردم این دو شهر است) از شرکت دوباره در انتخابات و نماینده شدن در دوره‌ی بعد برای من مهم تر است. بنده هنوز تصمیمی برای شرکت در انتخابات امسال نگرفته‌ام اما خیلی وقت است تصمیم برای اصلاح منطقه آزاد اروند و مبارزه با فساد را گرفته‌ام و تا روز آخر بر این تصمیم استوارم، چرا که مبارزه با مفاسد و تحقق بخشیدن عدالت اجتماعی برای من شعار نیست. جناب آقای ترکان من در مقابل تمام تصمیمات شبهه دار، پول‌ها و بذل و بخشش‌ها ایستاده‌ام؛ اما زشت تر -به زعم شما- از بیان حقایق از جانب من، سکه ها و وعده‌هایی است که فکر می‌کنید می‌توانید با آن همگان را با خود همراه کنید.

جناب ترکان صحبت‌های جنابعالی در دولت یازدهم همیشه شنیدنی و خوشایند بوده است و همچنین آمال تمام کسانی است که دغدغه مبارزه با فساد را دارند، اما چه بسا رد پول‌های کثیف (بنا بر فرمایش خودتان) و یا از این پس بهتر است بگوییم سکه‌های کثیف، پشت سر داعیه داران مبارزه با فساد هم می‌تواند دیده شود.

در پایان مایلم تعدادی از سؤالات مطرح شده در جمع اساتید محترم دانشگاهی را بیان کنم تا با پاسخ دادن به این سؤالات و سؤالات بی جواب بنده در برنامه پایش، در شفاف سازی عملکرد و واقع گرایی همراه با دولت محترم باشید.

- آیا تعداد بالای اعضای شورای هماهنگی مناطق آزاد و عدم تشکیل جلسات مداوم آن‌ها سبب تمرکز کلیه اختیارات به دبیر شورا نگردیده است؟
- در یک سال گذشته اعضای شورای هماهنگی مناطق آزاد چند بار تشکیل جلسه داده‌اند؟
- آیا می‌توان امید داشت که برنامه جامع و راهبردی برای مناطق آزاد کشور و بخصوص منطقه آزاد اروند داشته باشید؟
- آیا خط کشی برای سنجش و پایش عملکرد مناطق آزاد کشور دارید؟ اگر دارید و موجود است چرا از ارائه آنان خودداری می‌کنید؟
- سهم مناطق آزاد کشور در تولید ناخالص داخلی و ملی (GDP, GNP) در طول سال‌های اخیر به چه میزان بوده است؟
- نقش نظارتی شورای هماهنگی بر مناطق آزاد کشور از جمله اروند چگونه است؟
- با توجه به اعتبارات مناسب سازمان منطقه آزاد اروند طی سال‌های اخیر چه اقدامات زیرساختی و زیربنایی انجام شده است؟
- بنا بر فرمایش جنابعالی که اروند قطب صنعت نفت است، آیا زیر ساخت و تأمین گاز کافی جهت پتروشیمی آبادان و پالایشگاه‌های در شرف تأسیس را فراهم کردید؟

در پایان انتظار داریم جنابعالی بنا بر قولی که در برنامه دادید، ضمن مطالعه سؤالات مردم فهیم مان در همان برنامه، پاسخ آنان را نیز اعلام فرمایید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد