سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

آقای «نوبخت» دیر رسیدید

خوزستان بی‌نفس شد؛ کارون خشکید؛ کدام طرح کشاورزی؟!

آقای «نوبخت» خیلی دیر رسیدید، کارون خشکید؛ خوزستان بی‌نفس شد؛ قرار است امروز کدام طرح کشاورزی را در خوزستان بررسی کنید؟!

خبرگزاری فارس: خوزستان بی‌نفس شد؛ کارون خشکید؛ کدام طرح کشاورزی؟!                

به گزارش خبرگزاری فارس از خوزستان، امروز استان ما بار دیگر میزبان تنی چند از مسئولان کشوری‌ست، با آغوشی باز و رویی گشاده بار دیگر خوزستان پذیرای اعضای هیئت دولت است.

امروز صبح محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت یازدهم و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی وارد فرودگاه اهواز شد و مورد استقبال مسئولان استانی قرار گرفت.

سفر معاون رئیس جمهور اما نه از باب رسیدگی به وضعیت نامساعد حال «کارون» و «بی‌نفسی» خوزستان(سوژه‌های اخیر)، بلکه برای شرکت در نخستین همایش «بررسی ابعاد فنی، اقتصادی، اجتماعی و زیست شناسی طرح توسعه کشاورزی 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری خوزستان و ایلام» به این استان سفر کرده تا بتواند کم و کیف این طرح را بررسی کند.

امروز اما آقای نوبخت باید پاسخگو باشد در مواجه با بحران‌های ایجاد شده در خوزستان؛ باید پاسخگوی کم و کاستی‌های موجود در استان ما و اینکه چرا خوزستان دچار مرگ تدریجی شده، باشد؛ چرا با وجود آغاز نخستین‌ سفرهای استانی رئیس جمهور از این استان اما باز هم گره‌ای اساسی از مشکلات مردم خوزستان باز نشد؟

تنگی نفس هزاران خوزستانی چه می‌شود و اینکه کارون را تا می‌توانستند خشکاندند تا ریشه‌اش که گره به زندگی مردم این مرز و بوم خورده، سوزانده شود.

امروز قرار است از چه بحث به میان آید؛ طرح کشاورزی خوزستان؛ کدام کشاورزی؟ کارون خشکید؛ خوزستان بی‌نفس شد؛ کدام طرح کشاورزی؟!

راستی از سد گتوند چه خبر؟ قرار بود نتیجه مطالعات این سد در خردادماه امسال اعلام شود اما تدبیر دولت در این بود که اساتید متخصص دانشگاه چمران اهواز را از روند مطالعات این حوزه حذف کنند.

گرد و غبار را که دیگر از یاد برده‌ایم و سوژه جدیدمان شده تنگی نفس! بسته مقابله با گرد و غبار چطور؛ حالش خوب است؟ اعتباری که قرار بود از پس این بسته برای رفع معضل دیرینه گرد و غبارهای آلوده به این استان اختصاص یابد را آورده‌اید همراهتان؟

از جاده‌هایمان که دیگر نگوییم بهتر است، چون داغ جوان بس دیده‌ایم و همچنان شاهد تصادفات بی‌شماری در مسیرهای ارتباطی متعدد آن هستیم... از کدام دردمان بگوییم که هیچ مرهمی علاجش نیست.

جالب‌تر از همه آنکه امروز نوبخت برای شرکت در همایش پروژه‌ای به خوزستان سفر کرده که دولت ابعاد آن را کاهش داده و آب‌های جاری در این استان را صرف دیگر مصارف وزارت نیرو کرده است.

آقای معاون، هدف از سفر امروز را دقیقا تشریح کنید و اینکه این سفرها چه دستاوردی برای من خوزستانی خواهد داشت؟

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد