سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

دست دلالان در پایانه حمل و نقل اهواز

کارون پرس- جمعی از رانندگان خودروهای سنگین حمل بار از عدم وجود نظارت برکار پایانه حمل و نقل اهواز گلایه کردند.
  

سرویس اقتصادی، رانندگان خودروهای سنگین پایانه حمل و نقل اهواز مدعی هستند که بیش از یک ماه است که در سالن اعلام بار این پایانه برای بار مناسب به انتظار نشسته اند اما دست دلالان چند وقتی است که زندگی را برایشان سخت کرده است.

یکی از این رانندگان به کارون پرس گفت: متاسفانه دست دلالان و واسطه ها در پایانه اعلام حمل بار اهواز باعث شده است که حجم بیشتری از بار شرکت های صنعتی اهواز به رانندگان غیر بومی اختصاص داده شود.

وی افزود: دلالان با گرفتن درصدی بالاتر از درصد و کمیسیون مصوب و قانونی پایانه حمل بار با رانندگان غیر بومی خرم آبادی،شهرکردی و شیرازی به توافق رسیده و بار را به آنها می دهند و در این میان این رانندگان اهوازی و خوزستانی هستند که دستشان به جایی بند نیست.

وی در پاسخ به اینکه چرا اعتراض نمی کنید، گفت: بارها صدای اعتراض خود را به گوش مسئولان پایانه رساندیم اما هر بار ما را با القابی چون شورشی و ضد نظام و انقلاب و کسانی که درصدد برهم زدن نظم عمومی هستیم ،ساکت کرده اند اما آنها حرف اصلی ما را که همان احقاق حقمان است درک نمی کنند.

راننده دیگری نیز با توضیح بیشتری درباره شرایط دریافت بار در سالن اعلام بار پایانه حمل بار اهواز گفت:به طور مثال باری از شرکت فولاد با مبلغ یک میلیون تومان بیرون می آید و قانونا با کمیسیون و پورسانت 12 تا 13درصد مصوب پایانه در سالن اعلام بار به اطلاع رانندگان رسانده می شود اما زمانی که دست دلالان و واسطه ها در میان باشد این بار در سالن اعلام بار اطلاع رسانی نمی شود و دلالال با کمیسیون و پورسانت 30درصد به نفع خود با راننده غیر بومی به توافق می رسد و اینگونه می شود که آب از آب تکان نمی خورد.

وی ادامه داد: در این شرایط و با پورسانت مثلا 30درصد به نفع دلال ،سودی عاید راننده اهوازی نمی شود اما این رقم برای راننده غیربومی مثلا فلان شهر که قصد عزیمت به شهرش را دارد،به صرفه خواهد بود.

این راننده افزود: متاسفانه عدم وجود نظارت قانونمند باعث شده است که دست دلالان و واسطه ها میان شرکت های صنعتی و پایانه بیشتر شود و اگر شرکتی به طور مثال در روز 30بار داشته باشد تنها 10بار در سالن اعلام بار قرائت می شود و مابقی در دست دلال است که در بیرون از سالن اعلام بار با رانندگان پلاک شهرستان ها به توافق می رسد.

وی گفت: دست دلالان و واسطه ها در پایانه حمل بار به قدری آسان باز شده است که دلال کافی است با  مشاهده پلاک شهرستانی خودرویی بر سر نرخ پایین تر از مبلغ مصوب با او به توافق می رسد.

این راننده گفت:نزدیک به یک ماه است که خودروام در پارکینگ خوابیده است و هر روز ساعاتی از وقت خود را در سالن اعلام بار پایانه به امید باری با کرایه مناسب می گذرانم اما اکثر ارقام پایین تر از آن است که بخواهد برایم صرفه داشته باشد .

وی افزود: چند وقتی است که زندگی برای رانندگان خودروهای سنگین سخت شده است اکثر آنها خانه هایشان را برای خرید خودروی سنگین فروخته یا با وام های سنگین خریداری کرده اند و نبود بار در این روزها امکان زندگی و پرداخت اقساط و کرایه منزل را برایشان سخت کرده است.

وی در پایان از نبود مرجع رسمی که صدای اعتراض این رانندگان را بشوند خبر داد و گفت: این قاعده سالهاست که در جریان است و هر بار صدای اعتراض ما را با تهدید به بازداشت و حبس ساکت کرده اند.

   
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد