سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

جهاد عرب خوزستان در فهرست آثار ملی کشور جای گرفت

محوطه تاریخی ـ فرهنگی جهاد عشایر عرب خوستان در فهرست میراث فرهنگی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به ثبت رسید.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ـ منطقه خوزستان ـ مشاور میراث فرهنگی و گردشگری فرماندار شهرستان حمیدیه با اعلام خبر ثبت محوطه تاریخی ـ فرهنگی جهاد عشایر عرب در فهرست میراث فرهنگی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: بعد از پیگیری‌های مستمر فرمانداری شهرستان حمیدیه، ناحیه مقاومت سپاه انقلاب اسلامی شهرستان و فعالان میراث فرهنگی این واقعه و محوطه آن در فهرست میراث فرهنگی به شماره 19 ثبت شد.

احمد جعفری‌ماجد با اشاره به تاثیر ثبت این اثر در فهرست میراث فرهنگی بر افزایش جذب گردشگر افزود: «غدیر الدعی» شاهد یک اتفاق مهم  و تاریخی در جنگ جهانی اول در شکست دشمن متجاوز است. جذب گردشگران به این مکان نیازمند وجود زمینه مناسب برای راهنمایی، استقبال و اسکان آن‌ها است. پس موازی با ثبت آن باید امکانات رفاهی، امکانات اقامتی، راهنمایان تور و علایم راهنما و غیره را به انجام رساند.

جعفری‌ماجد با تاکید بر نقش مهم و اساسی ناحیه مقاومت سپاه در حفاظت و معرفی این مکان به گردشگران و راهیان نور اظهار کرد: طی سال‌های گذشته سپاه حمیدیه نقش بسیار فعالی در حفاظت و معرفی این اثر داشته است.

وی یادآوری کرد: سال گذشته صد و یکمین سالگرد جهاد عشایر عرب خوزستان با حضور مردم، مسؤولان و مهمانان خارجی در منطقه "غدیر الدعی المنیور" برگزار شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد