سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

دانش‌آموزان اهوازی میراث‌بان شدند

برای نخستین بار طرح میراث‌بان نوجوان به همت اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اهواز و هنرستان کاردانش علوی «۲» اجرا شد.

غلام‌رضا جلیلی‌نیا، رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اهواز، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ـ منطقه خوزستان ـ گفت: در زمینه ترویج فرهنگ حفاظت و صیانت از میراث فرهنگی طرح میراث‌بان نوجوان در یکی از مدارس ناحیه ۲ اهواز با همکاری هنرستان کاردانش علوی« ۲» اجرا شد.

وی افزود: کارشناس میراث فرهنگی با حضور در این مدرسه و با آموزش‌هایی که داد در طی دوره یک ساعته در خصوص حفاظت و صیانت از میراث فرهنگی برای نخستین بار ۶۰ دانش آموز از هنرستان علوی اهواز به عنوان میراث‌بان معرفی شدند.

او ادامه داد: پس از آموزش‌های کارشناس یگان اهواز و استان در مدت زمان یک ساعت برای دانش‌آموزان با حضور مسؤولان آموزش و پرورش حکم این ۶۰ دانش آموز صادر و به آنها اعطا شد.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اهواز درباره اهداف اجرای این طرح اظهار کرد: دعوت دانش آموزان به حفاظت از آثار تاریخی، تلاش در جهت حفاظت از آثار تاریخی و جلوگیری از تخریب میراث فرهنگی و همچنین دعوت عموم مردم به اهتمام در حفظ میراث فرهنگی از اهداف اجرای این طرح هستند.

جلیلی‌نیا خاطرنشان کرد: ضمن اجرای طرح میراث‌بان براساس پیشنهاد طرح و اجرای زارعی مدیر هنرستان علوی «۲» نمایشگاه عکسی از جاذبه‌های گردشگری استان خوزستان با مشارکت اداره کل میراث فرهنگی استان و انجمن تاریانا به مدت ۱۰ روز تا چهارم آذر 94 واقع در اهواز، زیتون کارمندی، خیابان شهید انوشه، نبش خیابان جهانگیری برپا است.

وی افزود: در این نمایشگاه نزدیک به ۹۰ عکس از جاذبه‌های گردشگری استان قرار دارد. همچنین در کنار آن ۲۰۰ عنوان کتاب‌های تاریخی دربرگیرنده آداب و رسوم همه اقوام خوزستان که توسط زارعی از کتاب خانه شخصی افراد فرهنگی گردآوری شده ارایه می‌شود. بازدید برای عموم شهروندان آزاد است.

او تاکید کرد: طرح میراث‌بان نوجوان را در آموزش و پرورش ناحیه ۲ اهواز آغاز کردیم و قصد داریم آن را هفته آینده در ناحیه سه اهواز و هفته بعد از آن در ناحیه چهار اجرا کنیم تا دانش آموزان هم در حفاظت از میراث فرهنگی سهیم باشند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد