سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

گزارش یک مشکل در خوزستان

کارون پرس: مجاورت مزمن با ازن و بویژه فلزات سنگین عملکرد شش‌ها را کاهش می‌دهد و مسئول آسم، آمفیزم ریوی و حتی سرطان ریه شناخته می‌شود.
  

بدون عکسبه گزارش کارون پرس به نقل از هورنیو، با نگاهی به افزایش آمار مبتلایان به بیماری سرطان، کاهش کیفیت و کمبود آب، آلوده بودن هوا و موارد دیگر در خوزستان، لزوم توجه دولتمردان را به صورت مبرم به وضعیت محیط زیست و کیفیت زندگی مردم این استان بیش از پیش طلبیده می شود.
همچنین آمارهای تکان دهنده محیط زیست استان خوزستان و مخصوصاً شهر اهواز که نشان از ضعف های اجرایی و نداشتن برنامه ریزی مستمر همراه با آینده نگری را دارد، در اظهار نظری از سوی مراجع بین المللی شهر اهواز را بعنوان آلوده ترین شهر جهان شناخته اند.
در همین راستا، سازمان بهداشت جهانی اعتقاد دارد که اهواز یکی از آلوده‌ترین شهرهای سراسر جهان است. اهواز شهری است که به حوزه‌های نفتی و صنایع سنگین شناخته می‌شود! از میان صنایع سنگین این شهر هم می‌توان کارخانه شکر را ذکر کرد و هم از نیروگاهی که از سوخت زغالی استفاده می‌نماید سخن به میان آورد.

آلاینده‌های هوایی همچون اکسیدهای نیتروژن، حساسیت نسبت به عفونت‌های تنفسی را افزایش می‌دهند.

از سویی مجاورت مزمن با ازن و بویژه فلزات سنگین عملکرد شش‌ها را کاهش می‌دهد و مسئول آسم، آمفیزم ریوی و حتی سرطان ریه شناخته می‌شود.

باتوجه به وجود مشکلات عدیده و نارضایتی شدید مردم از این وضعیت، خبرنگار هورنیوز طی چندین تماس و پیام های مکرر با مدیر کل سازمان حفاظت محیط زیست  استان خوزستان برای پاسخگویی به موارد مطرح شده، متأسفانه تاکنون پاسخی از جانب وی دریافت نکرده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد