سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی روز

پیش نویس قطعنامه عربستان در سازمان ملل علیه ایران و روسیه 

 

قرار است در نشست کمیته، این قطعنامه پیشنهادی عربستان درباره سوریه و نیز وضعیت حقوق بشر در ایران، کره شمالی و میانمار به رای گیری گذاشته شود.
دولت عربستان پیش نویس قطعنامه ای را علیه ایران و روسیه به کمیته حقوق بشر مجمع عمومی ملل متحد ارایه کرده است که این اقدام دولت سعودی با مخالفت هیات ایران و سوریه مواجه شده است.قطعنامه عربستان در سازمان ملل علیه ایران و روسیه
به گزارش عصر ایران به نقل از رویترز در پیش نویس این قطعنامه که حمایت برخی کشورهای عربی از جمله قطر، ایالات متحده آمریکا ، بریتانیا ، فرانسه و دیگر کشورهای غربی را دارد، بدون نام بردن از حمله نظامی روسیه به سوریه، حمله نظامی به مخالفان مسلح (میانه رو) دولت سوریه به شدت محکوم شده است.
در این قطعنامه غیر الزام آور ادعا شده است حملات به نیروهای میانه روی مخالف حکومت سوریه باعث تقویت گروه های تروریستی چون داعش و جبهه النصره شده است و به همین خاطر درخواست توقف هر چه سریع تر این حملات ارایه شده است.
کمیته سوم مجمع عمومی ملل متحد هفته آینده برگزار خواهد شد و تمرکز آن بر مساله حقوق بشر خواهد بود. قرار است در نشست کمیته، این قطعنامه پیشنهادی عربستان درباره سوریه و نیز وضعیت حقوق بشر در ایران، کره شمالی و میانمار به رای گیری گذاشته شود.
قطعنامه پیشنهادی عربستان که به گمان بسیاری از دیپلمات های سازمان ملل بدون نام بردن صریح از روسیه و ایران علیه این دو کشور تنظیم شده است، در شرایطی به کمیته سوم مجمع عمومی ارایه شده که قرار است شنبه هفته آتی دومین دور از نشست صلح سوریه در شهر وین برگزار شود و ایران و عربستان نیز در این نشست حضور دارند.
در نشست پیشین که  12 روز پیش برگزار شد و هفت ساعت به طول انجامید تنش دیپلماتیک زیادی بین هیات ایرانی و هیات سعودی روی داده است و محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در این نشست با عادل الجبیر همتای سعودی خود درگیری لفظی داشته است.
در پیش نویس قطعنامه پیشنهادی عربستان از شبه نظامیان مسلح خارجی در سوریه خواسته شده هر چه سریع تر این کشور را ترک کنند. در این پیش نویس از گروه های مسلح مخالف دولت سوریه و نیز گروه های خارجی حامی دولت بشار اسد از جمله حزب الله لبنان خواسته شده هر چه زودتر خاک سوریه را ترک کنند.
 این خواسته در حالی است که دولت سعودی خود متهم به حمایت و گسیل داشتن گروه های تروریستی به سوریه به منظور جنگ با حکومت این کشور است.
به نوشته رویترز یک دیپلمات سوری در سازمان ملل در واکنش به پیش نویس این قطعنامه سعودی ها با رد کردن مفاد آن گفته است دولت سعودی صلاحیت ارایه پیش نویس قطعنامه به کمیته حقوق بشر مجمع عمومی را ندارد. این دیپلمات سوری ، دولت سعودی را به استفاده سیاسی از موضوع حقوق بشر در سوریه متهم کرده است.بر اساس این گزارش یک دیپلمات عضو هیات ایران در سازمان ملل نیز واکنشی مشابه داشته است.

«بمب ساعتی» علت سقوط هواپیمای روسی

شبکه سی ان ان مدعی شد هواپیمای روسی دقایقی بعد از بلند شدن، با یک بمب ساعتی در آسمان صحرای سینا منفجر شده است.

به گزارش مشرق، شبکه سی ان ان به نقل از منابع آگاه آمریکایی اعلام کرده است که در حادثه سقوط هواپیمای روسی از بمب ساعتی استفاده شده است.به گفته این شبکه این هواپیما دقایقی بعد از پرواز در آسمان صحرای سینا منفجر شده است.

سی ان ان مدعی است در این بمب از ماده انفجاری C-۴ استفاده شده است.

منبع: مهر
حمله صهیونیست‌ها به فرودگاه بین‌المللی دمشق
یک پایگاه خبری اسرائیلی از حمله به فرودگاه بین المللی دمشق خبر داد.
به گزارش مشرق، پایگاه اینترنتی« اسرائیل نشنال نیوز»( آروتز شوا) در اینترنت اعلام کرد:
رسانه های عربی با انتشار گزارش هایی در روز چهارشنبه اعلام کردند جت های جنگنده نیروی هوایی اسرائیل اقدام حمله به فرودگاه دمشق کردند.
براساس گزارش های منتشر شده، صدای انفجارهای مهیب در فرودگاه بین المللی دمشق شنیده شد. به موازات این حملات، برق فرودگاه به طور کامل قطع شد و ترافیک پروازی نیز به صورت موقف متوقف شد.
مشخص نیست که آیا هدف این حملات محموله های تسلیحاتی بود یا اینکه هدف حمله، هسته های تروریستی بود که برضد اسرائیل حمله می کنند.
این گزارش می افزاید:
هفته گذشته رسانه های عربی به نقل از منابعی در سوریه گزارش دادند که نیروی هوایی اسرائیل محموله انتقالی موشک های اسکاد به حزب الله لبنان را هدف قرار داد، براساس گزارش ها این حملات در کوههای قلمون در منطقه مرزی صورت گرفته بودند.
این نشریه اسرائیلی افزود:
ماه آوریل گذشته نیز رسانه های عربی گزارش دادند که جت های نیروی هوایی اسرائیل محموله موشک های اسکاد را که در حال خروج از دمشق بودند، هدف قرار دادند. ارتش اسرائیل سیاست جلوگیری از رسیدن موشک های پیشرفته به حزب الله را در پیش گرفته است. گفته می شود ذخایر موشکی حزب الله تاکنون ده برابر ذخایر موشکی حماس در نوار غزه است.
فرودگاه «کویرس» بعد از آزادی+ تصاویر
ارتش سوریه امروز چهارشنبه فرودگاه نظامی کویرس واقع در حومه جنوبی حلب را با از اینکه 3 سال از سوی تروریست های داعش محاصره شده بود آزاد کرد.

به گزارش مشرق، ارتش سوریه با پشتیبانی نیروهای مردمی این کشور فرودگاه نظامی کویرس را بعد از 3 سال محاصره امروز چهارشنبه آزاد کرد.

منبع: تسنیم
صادرات خودروی نظامی ایران به سوریه (+عکس)
برخی تصاویر منتشر شده از جنگ در سوریه نشان دهنده استفاده از خودروهای نظامی ایرانی است.
به گزارش عصرایران، در صورتی که این عکس ها صحت داشته باشند ارتش سوریه مقصد نخستین صادرات خودروی نظامی ساخت ایران (سفیر) است.
قبل از این هم رسانه ها به صورت غیررسمی از صادرات برخی تجهیزات نظامی تولید ایران به سوریه خبر داده بودند اما هیچگاه به صورت رسمی مطلبی منتشر نشده بود.خودروی سفیر یک خودروی نظامی ایرانی و ساخت صنایع خودرویی فتح است. این خودرو در سال 2008 در ایران رونمایی شد.
ایران قبل از این به سوریه خودروی پراید و سمند صادر می کرد.
صادرات خودروی نظامی ایران به سوریه (+عکس)
برخی تصاویر منتشر شده از جنگ در سوریه نشان دهنده استفاده از خودروهای نظامی ایرانی است.

به گزارش عصرایران، در صورتی که این عکس ها صحت داشته باشند ارتش سوریه مقصد نخستین صادرات خودروی نظامی ساخت ایران (سفیر) است.
قبل از این هم رسانه ها به صورت غیررسمی از صادرات برخی تجهیزات نظامی تولید ایران به سوریه خبر داده بودند اما هیچگاه به صورت رسمی مطلبی منتشر نشده بود.

خودروی سفیر یک خودروی نظامی ایرانی و ساخت صنایع خودرویی فتح است. این خودرو در سال 2008 در ایران رونمایی شد.

ایران قبل از این به سوریه خودروی پراید و سمند صادر می کرد.

خودروی نظامی "سفیر" ساخت ایران در جبهه جنگ سوریه

 صادرات خودروی نظامی ایران به سوریه (عکس)

شمخانی اظهارات منتسب به خود درباره تذکر به سازمان انرژی اتمی را تکذیب کرد
اجرای تعهدات ایران در برجام تابع ضوابط و مقدمات حقوقی و فنی و رعایت ملاحظات مصوب مراجع قانونی است و دستگاه های اجرایی و نظارتی در چارچوب وظایف خود به رعایت چارچوب های فوق اهتمام جدی دارند. نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی، نقل قول منتسب به وی پیرامون توقف جمع آوری سانتریفوژ ها به دلیل تذکر به سازمان انرژی اتمی را نادرست خواند.

به گزارش عصرایران، شمخانی روز چهارشنبه با بیان اینکه ترکیب هیات نظارت بر برجام در جلسه امشب شورای عالی امنیت ملی مورد بحث و بررسی قرار می گیرد، به ایرنا درباره چگونگی و روند اجرای برجام از سوی جمهوری اسلامی ایران گفت: بر اساس برجام، تعهداتی برای ایران و کشورهای 1+5 در چارچوب زمانبندی و جدول اجرایی مشخص تعیین شده که از سوی دو طرف در حال پیگیری است.
دبیر شورای عالی امنیت ملی در پاسخ به سوالی در خصوص صحت نقل قول منتسب به وی پیرامون توقف جمع آوری سانتریفوژ به دلیل تذکر به سازمان انرژی اتمی ، ضمن نادرست عنوان کردن این مطلب اظهار داشت: اجرای تعهدات ایران در برجام تابع ضوابط و مقدمات حقوقی و فنی و رعایت ملاحظات مصوب مراجع قانونی است و دستگاه های اجرایی و نظارتی در چارچوب وظایف خود به رعایت چارچوب های فوق اهتمام جدی دارند.وی ضمن تاکید بر پایبندی جمهوری اسلامی ایران به اجرای تعهدات پذیرفته شده در برجام، پایبند نبودن طرف مقابل به انجام تعهدات خود را تنها عامل توقف اقدامات ایران عنوان کرد

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد