سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

زائران اربعین مراقب وبا در کشور عراق باشند

رییس مرکز بهداشت خوزستان با هشدار نسبت به شیوع بیماری وبا در کشور عراق، بر لزوم رعایت بهداشت از سوی زائران اربعین در هنگام حضور در این کشور و در طول سفر تاکید کرد.

دکتر شکراله سلمان‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، اظهار کرد: بیماری وبا از بیش از یک ماه پیش در کشور عراق شایع شده و چندین استان این کشور را درگیر کرده است. 

وی افزود: بیماری وبا، یک بیماری حاد اسهالی است که با شروع ناگهانی اسهال آبکی آغاز می‌شود و به تدریج حجم اسهال زیاد خواهد شد. این بیماری در صورت عدم درمان به موقع، موجب کم‌آبی شدید بدن و حتی مرگ بیمار خواهد شد. 

سلمان‌زاده عنوان کرد: عمده‌ترین راه انتقال بیماری وبا از طریق مصرف آب و در مواردی نیز از طریق مصرف غذای آلوده و به میزان کمتر ناشی از تماس مستقیم با فرد بیمار است. 

رییس مرکز بهداشت خوزستان به زائران اربعین توصیه کرد: در طول سفر به کشور عراق، تنها از آب‌های بطری و بسته‌بندی شده استفاده شود و در طول مسیر از مصرف آب نگهداری‌شده در مخازن، آب لوله‌کشی، آب‌هایی که با یخ، خنک شده‌اند و حتی شربت‌هایی که با این آب‌ها تهیه می‌شود، خودداری کنند. وی ادامه داد: توصیه می‌شود مسافران کشور عراق از غذاهای گرم که تازه تهیه شده استفاده کنند و از مصرف غذای مانده و سرد پرهیز کنند و غذا را به مدت طولانی و برای وعده‌های دیگر نگهداری نکنند. 

سلمان‌زاده گفت: همچنین با توجه به لزوم طی کردن مراحل بهداشتی برای آماده‌سازی سبزی و تمیز کردن آن جهت مصرف و احتمال عدم انجام این امر در مراکز طول مسیر، توصیه می‌شود زائران از مصرف سبزیجات خودداری کنند و تنها میوه‌هایی که پوستشان کنده می‌شود را مصرف کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد