سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

شهردار اهواز به مراجع قضایی معرفی شد

شهردار اهواز به مراجع قضایی معرفی شد
کارون پرس: رییس اداره حفاظت محیط زیست اهواز از معرفی شهرداری اهواز به مراجع قضایی به دلیل تخلیه زباله در پشت مجتمع بنکداران اهواز خبر داد.
  

به گزارش کارون پرس، علی بنی عگبه، اظهار کرد: شهرداری اهواز زباله را به جای سایت پسماند (صفیره) در اهواز، بوسیله خودروهای زباله در زمین های پشت مجتمع بنکداران تخلیه و این محل را به زباله دانی تبدیل کرده است.
وی با اشاره به اینکه این تخلف 10 روز پیش اتفاق افتاده، افزود: به شهرداری در این زمینه تذکر داده شده اما به دلیل بی توجهی اقدام قانونی صورت گرفته است.به گفته وی، سوزاندن و دفن زباله به صورت غیربهداشتی و غیرمجاز نیز در این محل انجام می شود که باعث نارضایتی مردم شده است.بنی عگبه گفت: تخلیه زباله در اطراف مناطق مسکونی و شهری به ویژه جنب مجتمع بنکداران مشکلات بهداشتی به همراه دارد.ریییس اداره محیط زیست اهواز همچنین با بیان اینکه شهرداری این کلانشهر در سکوی موقت زباله در منطقه ملاشیه نیز مرتکب تخلف می شود، گفت: در این محل باید زباله مناطق اطراف به صورت موقت تخلیه و در کمترین زمان به سایت پسماند اهواز منتقل شود اما این امر صورت نمی گیرد و زباله ها در سکوی موقت مدت ها باقی می ماند یا سوزانده می شود.
آتش زدن زباله طبق ماده 9 قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا ممنوع است زیرا گازهای سمی تولید و منتشر می کند.
وضعیت نامناسب دفع زباله در اطراف مناطق مسکونی اهواز بارها با اعتراض شهروندان روبه رو شده است. در مرداد امسال تخلیه انبوه زباله در مسیر جاده کمربندی اهواز، جنب کارخانه فولاد باعث اعتراض ساکنان مناطق اطراف شد و شهروندان با انتشار عکس هایی از این منطقه در شبکه های اجتماعی، رسیدگی به این وضعیت را خواستار شدند.
پیش از این نیز ساکنان کوی گلدشت و ملاشیه (در حاشیه اهواز) نسبت به وضعیت سکوی موقت پسماند و آتش سوزی زباله در این محل اعتراض کرده بودند.بررسی پسماند خانگی مناطق هشت گانه شهرداری اهواز، نشان داده که مواد فسادپذیر با 63درصد بیشترین بخش زباله خانگی این شهر را تشکیل می دهد.سرانه تولید زباله شهر اهواز 882 گرم به ازای هر نفر در روز و متوسط تولید زباله خانگی این شهر روزانه یک هزار تن برآورد شده است.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد