سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

آبادان به حال خود رها شده است/ یک خبر هنری

فرخ‌نژاد در آیین کلنگ‌زنی پردیس سینمایی اروند:
آبادان به حال خود رها شده است / مجوز راه‌اندازی دانشکده سینمایی در اروند را گرفتم

بازیگر آبادانی عرصه سینما و تئاتر کشور با بیان اینکه آبادان به‌مانند جانبازی است که در طی سال‌ها به‌حال خود رها شده است گفت: مجوز راه‌اندازی دانشکده سینمایی در اروند را گرفتم.

خبرگزاری فارس: آبادان به حال خود رها شده است / مجوز راه‌اندازی دانشکده سینمایی در اروند را گرفتم                

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، حمید فرخ‌نژاد امشب در آیین کلنگ‌زنی ساخت پردیس سینمایی اروند اظهار کرد: امروز یکی از بهترین روزهای زندگی من است زیرا که پس از مدت‌ها پیگیری و تلاش مستمر توانستیم شاهد این اتفاق خوب در شهری که لایق بهترین‌هاست باشیم.

وی با بیان اینکه هر جا روزنه‌ای یافتم بابت کمبودهای این شهر غر زدم، افزود: امروز همان روزی‌ است که همه هنرمندان، هنردوستان و فرهنگیان انتظار آن را می‌کشیدند و جا دارد تا از تلاش و حمایت‌های استاندار خوزستان، مسئولان منطقه آزاد و فرماندار ویژه آبادان در کمک به اجرایی شدن این پروژه قدردانی کنم.

این هنرمند آبادانی با اشاره به اینکه قرار است مشابه این پروژه در سایر شهرهای استان نیز اجرا شود، تصریح کرد: آبادان به‌دلیل سابقه و افتخارات فراوانش در عرصه‌های مختلف از جمله فرهنگ و هنر به‌عنوان نخستین شهر برای ساخت پردیس سینمایی انتخاب شد.

فرخ‌نژاد با یادآوری رشادت‌ها و جانبازی‌های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس یادآور شد: بزرگانی در این خطه از کشورمان برای دفاع از کیان مملکت از جان خود گذشتند، برخی‌ها به درجه رفیع شهادت رسیدند و برخی نیز ماندند تا راه همرزمانشان را ادامه دهند.

این بازیگر عرصه سینمای کشورمان گفت: آبادان به‌دلیل کم‌لطفی‌هایی که در طی سال‌های پس از پایان جنگ بر آن وارد شده به مثابه جانبازی‌ است که به‌حال خود رهایش کرده‌اند و متاسفانه شاهد مهاجرت بخشی از مردم به دیگر شهرهای کشور هستیم.

فرخ‌نژاد ابراز امیدواری کرد تا با انجام اموری که در بخش‌های مختلف به‌ویژه در بخش فرهنگی و هنری قرار است در این منطقه رخ دهد شاهد شکوفایی و رونق منطقه و بازگشت این شهر به جایگاه واقعی خود باشیم.

*دریافت مجوز راه‌اندازی دانشکده سینمایی در منطقه آزاد اروند

وی افزود: براساس رایزنی‌های انجام شده از سوی جمعی از هنرمندان و فعالان فرهنگی، مجوز ساخت و راه‌اندازی دانشکده سینمایی در منطقه آزاد اروند از وزارت علوم دریافت شده است.

فرخ‌نژاد اظهار کرد: امید می‌رود تا با بهبود وضعیت زیرساخت‌های فرهنگی و هنری منطقه، روز‌به‌روز وضعیت بهتری را برای این خطه از کشورمان شاهد باشیم و آبادان و آبادانی به جایی که لایقش است، برسد.

وی با پیش‌بینی آینده بسیار خوب در بخش فرهنگ و هنر این منطقه، از تلاش برای برگزاری جشنواره‌های مختلف فرهنگی و هنری در منطقه آزاد اروند خبر داد.

این هنرمند در بخش دیگری از سخنان خود گفت: 8 سال جنگ تحمیلی که به تبع آن با عدم تخصیص بودجه‌های عمرانی همراه بود مشکلات زیادی را به بخش‌های مختلف شهری اعم از فرهنگی، هنری، اقتصادی و اجتماعی وارد کرد.

وی با اشاره به وجود نیروهای توانمند و مستعد هنری در منطقه افزود: بسیار تاسف‌بار است که نیروهای متخصص و توانمند هنری شهر برای حضور در ابتدایی‌ترین کلاس‌های هنری مجبور به سفر به شهرهای دیگر شوند.

این هنرمند فرهیخته کشورمان اظهار کرد: باید به این باور برسیم که مقوله فرهنگ با امنیت، معیشت و سایر موارد ارتباط تنگاتنگی دارد، چنانچه فرهنگ یک جامعه‌ای درست باشد بسیاری از مشکلات و مسائل به‌خودی خود حل می‌شوند.

فرخ‌نژاد تصریح کرد: شهرهای آبادان و خرمشهر به‌دلیل مرزی بودنشان بایستی مورد توجه خاص مسئولان اعم از کشوری، استانی و شهرستانی باشند.

وی یادآور شد: تمامی تلاش خود را برای ارتقاء سطح فرهنگی و هنری منطقه به‌کار خواهیم برد و امیدواریم تا طبق پیش‌بینی‌های انجام شده پردیس سینمایی اروند ظرف مدت دو سال آماده بهره‌برداری شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد