سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی روز

مستشاران ایرانی تا دفن مزدوران سعودی خاک سوریه را ترک نخواهند کرد

کوثری گفت: مستشاران ما در سوریه مأموریت دارند که بعد از دفن مزدوران سعودی، سوریه را ترک کنند و در غیر این صورت مأموریت‌شان در سوریه تمام نخواهد شد.

به گزارش مشرق، سردار محمد کوثری رئیس کمیته دفاعی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اظهارات وزیر خارجه سعودی‌ که ایران را به دخالت در امور سوریه متهم کرده است، گفت: ما ابایی نداریم که بگوییم در مقابله با تروریست‌هایی که عامل رژیم سعودی هستند و به جنگ با پیامبر اسلام(ص) آمده‌اند، کنار مردم، دولت و ارتش سوریه خواهیم ماند؛ تا امروز به ارتش و نیروهای مردمی سوریه کمک مستشاری کرده‌ایم و با افتخار می‌گویم که این کمک را ادامه خواهیم داد.

وی با بیان "ارزشی برای حرف‌های وزیر خارجه عربستان قائل نیستیم" گفت: وزیر خارجه عربستان از شکستی که از مردم یمن خورده، عصبانی شده است اما این عصبانیت دلیل نمی‌شود که ما اجازه دهیم وی پا از گلیمش درازتر کند. الحمدلله یمنی‌ها پاسخ دندان‌شکنی به سعودی‌ها داده‌اند و این پاسخ این رژیم را وحشی‌‌‌تر از گذشته کرده است.

کوثری با ابراز اینکه رژیم سعودی عرضه مدیریت یک منطقه کوچک را نداشت و با بی‌عرضگی زمینه کشته شدن 5هزار مسلمان را فراهم کرد، گفت: رژیمی که عرضه مدیریت منا را ندارد، چگونه می‌خواهد با ایران مقابله کند؟ این رژیم در جریان مقابله با ایران چند روز هم دوام نمی‌آورد.

رئیس کمیته دفاعی مجلس در واکنش به درخواست وزیر خارجه سعودی‌ از ایران برای آنچه او خارج کردن نیروهای نظامی از سوریه خوانده، تأکید کرد: ما در سوریه مستشار نظامی داریم و بارها این موضوع را گفته‌ایم و مستشاران ما مأموریت دارند که بعد از دفن مزدوران سعودی که همان داعشی‌ها هستند، سوریه را ترک کنند و تا زمانی که تروریست‌های وابسته به داعش در سوریه جنایت کنند، مستشاران ما مردم سوریه را تنها نخواهند گذاشت.

وی گفت: البته برای ما مهم نیست که سعودی‌ها چه درخواستی از ایران دارند، چرا که ما آنها را هم‌ردیف داعش می‌دانیم و هیچ ارزشی برای آنها قائل نیستیم، برای ما مهم نیست سعودی‌ها چه می‌گویند مهم این است که به مردم و ارتش سوریه در دفن کردن تروریست‌ها کمک کنیم.


منبع: تسنیم

اسپوتنیک: ایران چهارمین قدرت موشکی جهان است

روزنامه آنلاین 'اسپوتنیک' ایتالیا، در گزارشی در خصوص سامانه موشکی جمهوری اسلامی، ایران را چهارمین قدرت موشکی جهان خواند.
به گزارش مشرق، اسپوتنیک با اشاره به تصاویر ویدیویی درباره سامانه موشکی زیرزمینی ایران که اخیرا انتشار یافته است، نوشت: در ویدیوی کوتاهی که در سایت های اینترنتی منتشر شده است، تونل های زیرزمینی روشن و عریض که حتی انتهای آن دیده نمی شود، سامانه بیشمار موشک های ضد هوایی که در این تونل در حال جابجا شدن هستند، پرسنل آماده به اطاعات فرمان فرمانده و خشنودی سرتیپ پاسدار امیر علی حاجی زاده فرمانده نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران پس از دیدن تسلیحات موشکی، دیده می شود.

سپوتنیک افزود: این تصاویر ویدیویی واقعا بیننده را تحت تاثیر قرار می دهند. احتمالا فرماندهی نیروهای مسلح آمریکا و ناتو نیز با دیدن آن تحت تاثیر قرار گرفته اند. فرماندهی نیروهای مسلح آمریکا و ناتو این مساله را پنهان نمی کنند که آزمایش اجزای دریایی سامانه موشکی پدافند هوایی در اروپا، طی روزهای آینده در رابطه با خطر احتمالی ایران انجام می شود. البته جمهوری اسلامی ایران قصد هیچگونه عملیات تهاجمی نظامی را ندارد و تسلیحات معرفی شده نیز جهت تضمین دفاع کشور است.

رضا مقدسی کارشناس سیاسی و مدیرعامل سابق خبرگزاری 'مهر' در گفت و گو با اسپوتنیک در این خصوص گفت: تصاویر ویدیویی از مرکز موشکی زیرزمینی سپاه پاسداران، تاییدی بر پیشرفت باورنکردنی کشورمان در بخش موشکی است. زیرا بطور رسمی تنها سه کشور جهان روسیه، چین و آمریکا دارای چنین ساختاری هستند واکنون ایران تبدیل به چهارمین قدرت دارای یک پایگاه موشکی واقعا منحصر به فرد است. این یک ساختار دفاعی است. این تونل ها در دل کوهستان به طول 500 متر ساخته شده اند جاییکه بهترین مهندسان ارتش در حال تکمیل توان موشکی ایران در برابر حملات احتمالی دشمن هستند.

وی افزود: چند روز قبل از انتشار این ویدیو، ایران موشک عماد را آزمایش کرد. دولت ما اعلام کرد که ایران هیچ قطعنامه ای که حق توسعه نیروهای مسلح برای دفاع از کشور را محدود کند، نمی پذیرد. واکنش کشورهای غربی نیز معتدل بود و مقامات دولت آمریکا اعلام کردند که ایران به برجام احترام می گذارد.
اسپوتنیک نوشت: هدف از انتشار این ویدیو روشن است. ایران نشان داد که توان دفاع از خود را دارد. در تاریخ معاصر، ایران هرگز جنگ و یا درگیری مسلحانه ای را آغاز نکرده و تنها به دفاع از خود پرداخته است. فرمانده گروه هوافضای سپاه پاسداران انقلاب توضیح داده است که پایگاه های موشکی در تمام استان ها در سراسر کشور ساخته شده است .

منبع: ایرنا

خشم جمهوری‌خواهان از نقش مشاوره‌ای ایران در سوریه 

   

نمایندگان جمهوری خواه کنگره آمریکا در واکنش به پیروزی های اخیر علیه داعش، از دولت خواستند سپاه پاسداران ایران را در گروههای تروریست جای دهد.

به گزارش مشرق و به نقل از هیل، نمایندگان اکثریت جمهوری خواه کنگره در مطلبی که در سایت اینترنتی کنگره منتشر کردند از دولت آمریکا خواستند سپاه پاسداران ایران را در لیست گروههای تروریست قرار دهند.

نمایندگان کنگره در این یادداشت خطاب به اوباما نوشتند: در زمان کنونی که سپاه از هیچ اقدامی برای سرکوب مخالفان بشار اسد فروگذار نمی کند، نمی تواند درباره آن سکوت کرد. این نمایندگان جمهوری خواه مدعی شدند، آمریکا باید از تمام امکانات لازم برای جلوگیری از نفوذ ایران در سوریه استفاده کند.

در این یادداشت آمده است: بسیاری از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران مثل حسین همدانی که هفته گذشته در درگیری با تروریست های داعش کشته شد، در سوریه فعال هستند و فعال ترین آنها قاسم سلیمانی است.

وزارت خزانه داری آمریکا در حالی نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را از سال ۲۰۰۷ به عنوان گروه تروریستی معرفی کرده که حمایت های آمریکا از گروه های تروریستی در سوریه به شکلی علنی ادامه دارد.

در این یادداشت نوشته شد که سپاه پاسداران ایران و نیروی قدس در واقع یکی هستند و هم اکنون زمان آن فرارسیده است که مقامات آمریکایی این تمایز را کنار گذاشته و تمام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را به عنوان گروه تروریستی معرفی کنند.

منبع: مهر

واکنش ایران به نتایج انتخابات پارلمانی کانادا

سخنگوی وزارت خارجه ایران انتخابات پارلمانی کانادا را نتیجه اراده مردم این کشور در دوری از سیاست‌های افراطی دانست.
به گزارش ایسنا، مرضیه افخم درباره انتخابات پارلمانی کانادا گفت: انتخابات این کشور که روز گذشته برگزار شد بازتاب و نتیجه اراده و خواست مردم کانادا در دوری جستن از سیاست‌های افراطی و انتخاب نمایندگان مورد نظر برای مجلس نمایندگان آن کشور است.
سخنگوی وزارت خارجه ایران در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی پرس تی وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران به رأی و انتخاب مردم کانادا احترام می‌گذارد.
دو نامزد ایرانی تبار انتخابات کانادا از حزب لیبرال به نام‌های مجید جوهری و علی احساسی از برندگان این انتخابات هستند. هم‌چنین مریم منصف، شهروند افغان‌ تبار کانادا هم از حزب لیبرال به پارلمان این کشور راه یافته است.حزب لیبرال کانادا در انتخابات پارلمانی این کشور توانست بر حزب محافظه کار حاکم پیروز شود و قدرت را از استفن هارپر، نخست‌وزیر کانادا پس از سه دوره بگیرد.هارپر به دلیل مواضعش در حمایت از اسراییل به طور گسترده‌ای مورد انتقاد است.
دولت هارپر در سپتامبر 2012 به بهانه آن چه تهدید ایران برای اسراییل خوانده شده روابط دیپلماتیک خود را با تهران قطع کرد.
در آن زمان، دولت کانادا سفارت خود را در تهران، پایتخت ایران بست و خواستار آن شد که دیپلمات‌های ایرانی ظرف پنج روز خاک کانادا را ترک کنند.
ایران و کانادا در سفارت‌خانه‌های کشورهای ثالث دفتر حافظ منافع دارند.

رأی 50 میلیارد دلاری دادگستری ایران علیه دولت آمریکا 

  

اسماعیلی ادامه داد: با توجه به افزایش 8 درصدی پرونده ها، ‫150 قاضی برای رسیدگی به پرونده های جدید و 900 کارمند دادگستری کم داریم.رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: سال گذشته 50 میلیارد دلار رأی علیه دولت آمریکا صادر کردیم.به گزارش «میزان»، غلامحسین اسماعیلی اظهار کرد: سال گذشته در ارتباط با تضییع حقوق شهروندان توسط شیطان بزرگ آمریکا، 45 پرونده را رسیدگی کردیم و 50 میلیارد دلار رأی علیه دولت آمریکا صادر کردیم.وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود افزود: 400 هزار پرونده در دادگستری استان وجود دارد. 150 هزار پرونده کیفری، 152 هزار پرونده حقوقی، 174 هزار پرونده خانواده، 45 هزار احکام کیفری و 85 هزار احکام مدنی در 6 ماه گذشته داشتیم که نسبت به سال گذشته 8 درصد افزایش داشته است.اسماعیلی ادامه داد: با توجه به افزایش 8 درصدی پرونده ها، ‫150 قاضی برای رسیدگی به پرونده های جدید و 900 کارمند دادگستری کم داریم.وی تاکید کرد: دادگستری استان تهران امروز در 15 شهرستان و 9 بخش وظیفه خدمت‌رسانی و اجرای قانون را بر عهده دارد. امروز در تهران 20 مجتمع دادگاهی و 31 ناحیه دادسرا به صورت تخصصی فعال است.

موافقت ترکیه با انتقال سیاسی در سوریه

مقامات ترکیه اعلام کردند انتقال سیاسی مشروط به برکناری بشار اسد پس از گذشت شش ماه در سوریه را می‌پذیرند.به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ "اسکای نیوز" در خبری فوری به نقل از مقامات رسمی ترکیه اعلام کرد: "آنکارا انتقال سیاسی در سوریه را که برکناری «بشار اسد» پس از گذشت شش ماه را تضمین می‌کند، می‌پذیرد.منبع: باشگاه خبرنگاران
"عمر بادور"، دانشمند سازمان WMO گفت: در حالی که پیش بینی دقیق ناپداری ها و ناهنجاری های آب و هوایی پیش از فرا رسیدن فصل سرما بسیار دشوار است، آب و هوای غیر معمول زمستان پیش رو در کشورهای خاورمیانه تعجب آور نخواهد بود.
هواشناسی آمریکا: خاورمیانه و از جمله ایران زمستان سختی را خواهد داشت"ال نینو"، قدرتمندترین چرخه‌ آب و هوایی 65 سال گذشته تأثیرات عظیمی بر آب و هوا در سراسر جهان از جمله ایران خواهد داشت و به نظر می رسد در حال گسترش به مراتب قویتر از آنچه در سال 1997 میلادی رخ داد، باشد.به گزارش میزان به نقل از الجزیره، بنا به گزارش "اداره ملی اقیانوس شناسی و هواشناسی آمریکا" (ان او ای ای)، ال نینو در حال شکل گیری در قوی ترین حالت خود از سال 1950 میلادی یعنی زمان پیدایش آن تاکنون است. این پدیده طبیعی هر 2 تا 7 سال یک بار رخ می دهد و تا 6 الی 18 ماه ادامه دارد.  
"مایک هالپرت"، معاون مرکز پیش بینی آب و هوا آمریکا می گوید: ال نینو قوی تر از همیشه در راه است و تاثیرات عظیمی بر شرایط دمایی زمستان امسال در سراسر جهان خواهد داشت. نمودارهای دمایی حاکی از آن است که در فصل سرما شاهد جریان های برفی خواهیم بود. با این حال، فرکانس، تعداد و شدت این سوانح طبیعی را نمی توان در زمانبندی فصلی تعیین کرد.  
پدیده ال نینو نوسانات متضاد آب و هوایی را در سراسر جهان بروز خواهد داد و ایران و کشورهای همسایه در منطقه خاورمیانه از این قاعده مستثنی نیستند. 
 بنابر این گزارش، گرد و غبار نامنظم، بارندگی و تغییرات دمایی شدید از جمله تاثیرات پدیده ال نینو بر آب و هوای جهان خواهد بود. این پدیده زمانی رخ می دهد که درجه حرارت اقیانوس آرام در شرق و مرکز بسیار گرمتر از حد معمول باشد که اغلب تغییرات آب و هوایی در سراسر جهان را از جمله وزش باد، تغییرات الگوهای بارندگی ، تغییر فشار سطح دریا و درجه حرارت را نتیجه می دهد.  
طبق آخرین گزارش سازمان جهانی پیش بینی آب و هوا " وابسته به سازمان ملل متحد، اختلاف دو درجه ای در دمای سطح دریا در آب های اقیانوس هند و اقیانوس آرام نسبت به میزان متوسط، حوادث غیر قابل پیش بینی آب و هوایی را در سراسر خاورمیانه ایجاد خواهد کرد. پدیده گرم شدن سطح دریا ال نینو را جزء چهار قوی ترین حوادث طبیعی از سال 1950 قرار خواهد داد؛ زمانی که سیل و خشکسالی ناهنجاری هایی را در روند منظم آب و هوایی ایجاد کرد.  
"عمر بادور"، دانشمند سازمان WMO گفت: در حالی که پیش بینی دقیق ناپداری ها و ناهنجاری های آب و هوایی پیش از فرا رسیدن فصل سرما بسیار دشوار است، آب و هوای غیر معمول زمستان پیش رو در کشورهای خاورمیانه تعجب آور نخواهد بود. 
 در ابتدای دهه 80 قرن گذشته میلادی، ال نینو کشورهای منطقه شرقی آسیا را با خشکسالی شدیدی مواجه کرد اما شواهد جدید نشان می دهد این پدیده ممکن است علاوه بر تغییرات در شرایط آب و هوایی، با افزایش بارندگی در 15 سال آینده همراه شود.  
سازمان پیش بینی آب و هوایی کشور عمان با همکاری پلیس و نیروهای امدادی وضعیت فوق العاده اعلام کرده است و این کشور خود را برای بارندگی شدید چهار ماه آینده آماده می کنند. انتظار می رود که پدیده ال نینو تاثیر عمده ای بر میزان بارندگی کشورهای منطقه خاورمیانه داشته باشد.  
اکثر الگوهای آب و هوایی بین المللی نشان می دهد که قدرت پدیده ال نینو سال 2016-2015 میلادی به احتمال زیاد تا پایان سال میلادی جاری رفته رفته تقویت خواهد شد. این رویداد طبیعی قوی با احتمال افزایش بارندگی ها در نواحی شرقی آفریقا نیز مرتبط شده است. ال نینو سال 1998-1997 بیماری همه گیر و ویرانگر مالاریا را در سراسر منطقه آفریقا از جمله شمال شرقی کنیا افزایش داد.
امضای قرارداد نظامی آمریکا و روسیه درباره سوریه
وزارت دفاع آمریکا از امضای تفاهمنامه مشترک نظامی میان آمریکا و روسیه درخصوص عدم تداخل هوایی در عملیات سوریه خبر داد.

به گزارش مشرق و به نقل از خبرگزاری فرانسه، «پیتر کوک» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در یک نشست مطبوعاتی اعلام کرد: روز سه شنبه روسیه و آمریکا تفاهم نامه ای را درخصوص عدم تداخل عملیات هوایی در سوریه امضا کردند.وی تاکید کرد این توافقنامه به مرحله اجرایی درآمده است.

این در حالی است که پیشتر چند بار مقامات آمریکایی درخواست کرملین برای همکاری مستقیم در سوریه را رد کرده بودند. پنتاگون پیشتر اعلام کرده بود: این قرارداد به منظور همکاری نظامی در سوریه نخواهد بود و تنها معاهده ای برای عدم تداخل عملیات های هوایی در این کشور است سخنگوی پنتاگون همچنین تاکید کرده بود: ما هنوز با روسها بر سر چگونگی عملیات نظامی علیه داعش و نیروهای مخالف بشار اسد اختلاف نظر داریم. آمریکا می گوید روسیه بیشتر از تروریست های داعش شبه نظامیان مخالف بشار اسد را هدف قرار می دهد که این ادعا بارها از سوی روسیه تکذیب شده است.منبع: مهر

در حالی که قرار است امروز ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه در نشستی با افسران ارشد روس روند و نتایج عملیات نظامی علیه گروه های تروریستی تکفیری در سوریه را بررسی کند، خبرها از نزدیک شدن به ساعت صفر شروع « عملیات بزرگ حلب» حکایت دارند.

کد خبر: ۵۴۰۸۰۰
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۲ - 20 October 2015
در حالی که قرار است امروز ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه در نشستی با افسران ارشد روس روند و نتایج عملیات نظامی علیه گروه های تروریستی تکفیری در سوریه را بررسی کند، خبرها از نزدیک شدن به ساعت صفر شروع « عملیات بزرگ حلب» حکایت دارند.

به گزارش ایرنا، روسیه عملیات نظامی علیه گروه های تروریستی تکفیری در خاک سوریه را با درخواست رسمی دولت این کشور از سی ام ماه سپتامبر گذشته شروع کرده است.
در حالی که حملات جنگنده های روس علیه مواضع گروه های تروریستی تکفیری از جمله داعش و جبهه النصره ادامه دارد، نیروهای ارتش سوریه و همپیمانان آن که از روحیه بالایی برخوردار هستند، به پیشروی خود در چندین جبهه از جمله در ریف های جنوبی ، غربی و شرقی حلب ادامه می دهند.
منابع نظامی سوری هم تاکید کرده اند که موشک های تاو آمریکایی هدیه شده به تروریست های تکفیری تاثیری در روند نبردها نداشته است.

روزنامه لبنانی الاخبار به نقل از یک منبع میدانی سوری نوشت: اقدامات سرکردکان گروه های تروریستی مسلح و حامیان منطقه ای و بین المللی آنها بر روحیه بخشی به عناصر تروریستی تکفیری تمرکز یافته تا از فروپاشی بیشتر آنها جلوگیری شود.

این منبع الاخبار افزود: رساندن سلاح های جدید برای تروریست های تکفیری سخت شده زیرا جنگنده های روس خطوط تماس و امدادرسانی آنها را با دقت بمباران می کنند.
این منبع تاکید کرد: سخت شدن امدادرسانی به تروریست های مسلح در خطوط مقدم درگیری ها موجب شده است تا نیروهای ارتش سوریه به سرعت پیشروی کنند.

عملیات ارتش سوریه در رویارویی با گروه های تروریستی تکفیری شامل دو تاکتیک گسترش حملات زمینی و هوایی با هدف « ایجاد شوک و وحشت» و سپس « تثبیت مناطق آزاد شده و حمله برق آسای جدید» است.

منابع نظامی سوریه تاکید کرده اند که این تاکتیک های جدید به تحقق پیروزی ها و دستیابی به اهداف تعیین شده، منجر شده است به ویژه روحیه تروریست های تکفیری را متزلزل کرده و آنها را در آستانه فروپاشی قرار داده است.

روزنامه لبنانی الاخبار نوشت که ارتش سوریه اکنون در حال پیشروی سریع در سه محور جنوب غربی به سوی الزربه، توسعه سیطره بر جنوب به سوی الحاضر و رویارویی با داعش در جبهه جنوب و توسعه سیطره بر اطراف شهرک السفیره است.

الاخبار خاطرنشان کرد که همزمان با این پیشروی ها، ارتش سوریه به پایان دادن به محاصره فرودگاه نظامی کویرس نزدی می شود.

نیروهای ارتش سوریه دیروز موفق شدند چندین حمله عناصر مسلح داعش را ناکام سازند.
در درگیری های دیروز چندین سرکرده گروه های تروریستی تکفیری و در راس آنه «اسماعیل ناصیف» سرکرده نظامی گروه « نورالدین زنکی» در منطقه حلب به هلاکت رسیدند.

نوری محمد العبد سرکرده نظامی جیش المجاهدین، سعد احمد عقاب سرکرده گردان هانی عبید بشار مقدم معروف به خطاب سرکرده میدانی گردان های ثوار الشام هم به هلاکت رسیده اند.
الاخبار نوشت:واحدهای حمایت مردمی کردهای سوریه هم موفق شدند یک خودرو نظامی جبهه النصره را در منطقه حی بستان الباشا نزدیک منطقه الشیخ مقصود به همراه عناصر تروریست تکفیری سرنشین آن نابود کنند.

تغییر معادله نظامی در منطقه حلب


روزنامه لبنانی السفیر هم در گزارشی از تحولات میدانی در جنگ علیه تروریست های تکفیری در سوریه با تاکید به این که « معادله نظامی در منطقه حلب به نفع ارتش و نظام سوریه و همپیمانان آن تغییر کرده است»، نوشت که اقدامات موفق ارتش سوریه برای پایان دادن به محاصره فرودگاه نظامی کویرس در ریف شرقی حلب درس اول به داعش است.

السفیر خاطرنشان کرد که اکنون همه نگرانی ها از سقوط فرودگاه کویرس از بین رفته است و پایان محاصره کامل آن فقط به کمی زمان نیاز دارد.
این روزنامه لبنانی سه عامل را در ناتوانی داعش برای یورش و اشغال فرودگاه کویرس را حتی قبل از شروع عملیات جنگنده های روس و حمایت هوایی از پیشروی نیروهای ارتش سوریه به فرمندهی سرهنگ سهیل الحسن موثر دانست.

السفیر افزود: موقعیت طبیعی از جمله سه کانال آب با عرضی حدود 15 تا 40 متر که در سه جبهه شمالی، غربی و شرقی فرودگاه کویرس وجود دارد و همچنین دیوارهای سیمانی در جبهه جنوبی فرودگاه را از جمله موانع پیش روی داعش است.

این روزنامه لبنانی اضافه کرد: روستاهای کم جمعیت و دور افتاده با ساختمان های یک طبقه به داعش این فرصت را نداده تا از آنها بتواند برای حمله های خود استفاده کند.
السفیر خاطرنشان کرد که البته نمی توان تلاش ارتش سوریه برای تعدیل ریشه ای در تاکتیک های خود را در مقابل حملات داعش برای اشغال فرودگاه کویرس نادیده گرفت.

این روزنامه لبنانی با طرح این سئوال که آیا معادله رویارویی با گروه های تروریستی تکفیری از جمله داعش وارد مرحله جدیدی شده است؟، تصریح کرد: پیشروی های ارتش و نیروهای الحشد الشعبی عراق در شهر بیجی و مناطق دیگر نظریه تغییر معادله به نفع ارتش ها و نظام های سوریه و عراق را تقویت کرده است.

السفیر تاکید کرد: گروه تروریستی تکفیری داعش چند ماهی است که دست به عملیاتی هجومی در عراق نزده است.

به نوشته السفیر برخی کارشناسان متخصص داعش معتقدند که این گروه تروریستی تکفیری در حال از دست دادن توان هجومی خود است و نمی تواند مناطق جدیدی را اشغال کند و این امر هم طبیعی است زیرا اکنون هدف حملات دو ائتلاف به رهبری روسیه و آمریکا قرار دارد.

این روزنامه لبنانی به نقل از عمر الفلاحی پژوهشگرعراقی نوشت: نمی توان تاثیر حملات هوایی بر کاهش قدرت هجومی داعش را نادیده گرفت اما قدرت برتر و اصلی که سد راه داعش شده، نیروهای الحشد الشعبی هستند.

وی گفت که داعش همچنان از برخی شکاف ها و رخنه ها در عملکرد ارتش ها به ویژه ارتش عراق استفاده می کند.
این پژوهشگرعراقی خاطرنشان کرد: داعش تلاش می کند تا به شیوه دفاعی تا رسیدن به فصل زمستان و سرما ادامه دهد تا بتواند از شرایط نامساعد جوی و کاهش حملات جنگنده ها بار دیگر حملات هجومی خود را آغاز کند و به همین دلیل به ارتش عراق دستور داده شده تا قبل از زمستان باید الرمادی آزاد شود.

اما در سوریه، داعش تصمیم گرفته است تا اولویت خود را بر تصرف مناطقی در ریف شمالی حلب متمرکز کند که اکنون در اشغال دیگر گروه های تروریستی تکفیری قرار دارد و این هدف را محمد العدنانی سخنگوی این گروه تروریستی تکفیری با صراحت اعلام کرد.

مناطق ریف شمالی حلب در درگیری های کنونی نقشی مهم دارند اما ارتش سوریه تصمیم نهایی خود را برای شروع عملیات بزرگ حلب اتخاذ کرده و ساعت صفر شروع این عملیات نزدیک می شود.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد