سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

شش راز برای داشتن ازدواجی بادوام

رابطه با خویشاوندان، ایجاد فضایی آرام و راحت برای همسرتون و زنده نگه داشتن عشق و … باعث میشه که ازدواجتون محکم بشن.

امروزه ، واژه ازدواج بادوام یه کلمه ی کمیاب شده. با نگاهی به میزان طلاق ها میشه فهمید که جدایی راحت ترین راه حل برای کنار زدن مشکلات هر رابطه ای شده! جای شگفتی نیست که زوج های کمی هستن که به ازدواجشون شانس دوم میدن.
 

مجله آنلاین ایران‌سان | www.IranSun.net


درست مثل هر رابطه ای، ازدواج هم در هر زمانی نیاز به رسیدگی و کمک داره، بخصوص در زمان هایی که مشکلات زیادی وجود دارن. شاید این زمان ها چالش زا باشن و به تلاش زیادی نیاز داشته باشن، اما ارزشش رو داره. پس به جای نادیده گرفتن مشکلات زناشویی، سعی کنین رابطه خوب و شادی ساخته و بادوامش کنین.

ارتباط: اگه برقراری ارتباط در ازدواجتون فراموش شده، حتی قبل از اینکه خودتون متوجه بشین، آروم آروم رابطه تون خراب میشه. بیشتر آدمها درباره صداقت در ازدواج حرف میزنن، اما صداقت فقط در صورتی رخ میده که خط برقراری ارتباط باز باشه. پس حتی با وجود کار بیرون از خونه، وجود بچه ها، خانه داری یا فعالیت های اجتماعی، فقط ۱۵ دقیقه در روز وقت بذارین و با همسرتون درباره هر چیزی که دوست دارین صحبت کنین (البته نه فقط درباره کار و خانواده)

عزت و احترام: عشق مهمه، اما احترام به همسرتونه که بهش عزت میده و باعث میشه رابطه تون محکم بشه. شاید با ازدواج، همسرتون بخش جدایی ناپذیر زندگیتون شده باشه، اما به این معنی نیست که شما مالک اون هستین. خیلی مهمه که در تنهایی یا جلوی دوستان و خانواده براش رئیس بازی درنیارین. یاد بگیرین که به احساسات و تصمیمات همسرتون احترام بذارین، حتی اگه باهاشون موافق نیستین.

سازش کردن : خیلی از افراد حس میکنین سازش نشانه ضعفه و اغلب بهش بی میل هستن. اما با توجه به تصمیمات بسیاری که هر زوجی در طول زندگیش میگیره، شما اغلب در این موقعیت قرار میگیرین. منظورمون این نیست که تسلیم بشین و باور خودتون رو کنار بذارین، منظورمون اینه که با همدیگه به یه تصمیم مشترک برسین یا راه حل های دیگه ای پیدا کنین که هر دوتون راضی باشین.

شفافیت در مورد امور مالی: هر شخصی حق داره که استقلال مالی داشته باشه، پس مشکلی نیست اگه حساب بانکی جدا دارین و میخوان توش پول پس انداز کنین. اما باید بدونین که همسرتون هم حق داره از امور مالی شما آگاه باشه، چه در مواردی که دارین پولتون رو جایی سرمایه گذاری میکنین و چه وقتی که دارین به یکی از دوستان یا اعضای خانواده تون پول قرض میدین. بهتره همیشه همسرتون در جریان امور مالی باشه. در غیر این صورت همسرتون ناراحت شده و اعتمادش رو به شما از دست میده. همین مسئله به ظاهر کوچیک میتونه باعث ایجاد یه شکاف توی رابطه بشه.

ارتباط با خویشاوندان: خب شاید گفتنش خیلی راحت تر از انجام دادنش باشه، به خصوص اگه خیلی به خویشاوندان همسرتون علاقه نداشته باشین! مسئله مهم اینه که حداقل سعی کنین باهاشون صمیمی بشین و حرف بزنین. این رابطه حتی اگه یک سویه است هم باید وجود داشته باشه.

اجازه ندین رابطه عاشقانه تون از بین بره: شاید کلیشه ای به نظر بیاد، اما اصلا مهم نیست که چند سال از ازدواجتون میگذره، شعله ور نگه داشتن آتش عشقتون در حفظ رابطه خیلی مهمه. هر زمانی که ممکنه از همسرتون قدردانی کرده و توجه و زمان کافی بهش بدین. بذارین حس کنه که خیلی خاصه. حتی اگه فرزند دارین هم میتونین اونا رو پیش پدربزرگ و مادربزرگشون بفرستین و با هم بیرون برین.
 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد