سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

ساخت و سازهایی که نفس مردم آبادان را گرفته‌ است+تصاویر

فارس گزارش می‌دهد

ریخته شدن مصالح ساختمانی در پیاده‌رو‌ها، سر و صدای ناشی از ساخت و ساز‌ها، ادامه یافتن کار ساختمان‌سازی برای مدت زمان طولانی موجبات آزار و تکدر خاطر مردم را موجب شده است.

خبرگزاری فارس: ساخت و سازهایی که نفس مردم آبادان را گرفته‌ است+تصاویر                

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، اگر چه در تعریف عمومی شهرسازی پیاده‌رو یعنی محل عبور عابر پیاده، اما در آبادان این معنا و مفهوم ماهیت اصلی خود را از دست داده است و هر کس هر جوری که دلش بخواهد از فضا استفاده می‌کند.

در این میان انبوه‌سازان که انگار با دریافت مجوز ساخت و ساز مجوز مسدود کردن پیاده‌رو را هم گرفته‌اند! بیش از همه بر حقوق عامه مردم چنگ انداخته و پیاده‌رو‌ها را به محل تلنبار کردن ابزار و مصالح ساختمانی تبدیل کرده‌اند.

مردم صبور و خسته از تکرار مشکلاتی که انگار قرار نیست هیچ‌گاه دست از سر مردم بر دارد با رسیدن به محدوده انحصاری انبوه‌سازان راه خود را کج کرده و به‌سمت خیابان که محل عبور خودروها است، می‌روند و این بار فریاد رانندگان است که به آسمان بلند می‌شود.

ریخته شدن مصالح ساختمانی در پیاده‌رو‌ها، سر و صدای ناشی از ساخت و ساز‌ها، ادامه یافتن کار ساختمان‌سازی برای مدت زمان طولانی موجبات آزار و تکدر خاطر مردم را موجب شده است، مشکلاتی که در هنگام عبور یک فرد کم سن و سال یا مسن از پیاده‌روهای مسدود شده نمود بیشتری پیدا می‌کند.

وفور مصالحی که راه عبور مردم را مسدود کرده‌اند در خیابان‌ها و حتی کوچه‌ها نه تنها سبب ایجاد گرد و خاک مضاعف در سطح شهر می‌شود، بلکه در روزهای بارانی پیش رو نیز به طور قطع سبب گل آلود شدن کوچه و خیابان‌ها و تجمع این مصالح در کانال‌های دفع آب اعم از سطحی و شبکه فاضلاب شهری می‌شود.

اکنون در شهر شرایطی پیش آمده که شهرداری‌های مناطق با وجود داشتن وظایف مستقیم در این‌باره که به صراحت در ماده 55 قانون شهرداری‌ها نیز به آن اشاره شده نه تنها از حقوق شهروندان بلکه از حق خود نیز صرف‌نظر می‌کنند و در یک کلام می‌گویند: «بگذارید کارشان را انجام دهند» و این در حالی است که پیاده‌رو متعلق به همه شهروندان برای عبور و مرور است و نباید در تصرف شخص خاصی باشد.

 

* شهرداران مناطق باید بدانند که پیاده‌رو محل عبور عابر است

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر آبادان نیز با ابراز ناخرسندی از وضعیت موجود اظهار کرد: این مسأله سبب بروز نارضایتی در میان شهروندان شده است.

عبدالحسین مکوندی افزود: در هفته آینده جلسه‌ای را با حضور شهرداران مناطق سه‌گانه در محل شورای اسلامی آبادان برپا خواهیم کرد و تذکرات لازم در این راستا به آنها داده خواهد شد.

وی افزود: شهرداران مناطق باید بدانند که پیاده‌رو محل عبور عابر است و نه محل تجمع نخاله، مصالح ساختمانی و ابزار ساخت و ساز؛ به همین منظور باید طبق قانون با متخلفان برخورد شود.

وی تصریح کرد: هر کس که ساخت و ساز می‌کند باید مصالح و ابزار خود را در زمین خود نگهداری کند نه در محلی که به عموم مردم تعلق دارد، هیچ‌کس حق زیر پا نهادن حقوق شهروندان را ندارد.

تماس با رئیس سازمان نظام مهندسی آبادان به دلیل پاسخگو نبودن وی بی‌حاصل ماند.

پیش‌تر نیز خبرگزاری فارس در گزارشی جامع و تصویری مراتب را به اطلاع مسئولان مربوطه رسانده است، اما این مشکلات مورد بی توجهی قرار گرفته و قصد ساماندهی و رفع اشکالات را ندارند.

انتهای پیام/72025/ت40

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد