سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی روز

تکذیب پیشنهاد 300 میلیارد دلاری عربستان به پوتین 

  

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین گفت، این ادعاهای رسانه‌ای درباره پیشنهاد دولت عربستان در پرداخت 300 میلیارد دلار به ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه برای توقف حمایت‌ها از دولت بشار اسد، رییس جمهوری روسیه را رد کرد و گفت:‌ چنین مساله‌ای مطرح نشده و کاملا ساختگی و جعلی است.
ایسنا: سخنگوی کاخ کرملین امروز (سه شنبه) گزارش رسانه‌ای درباره پیشنهاد 300 میلیارد دلاری عربستان به رییس جمهوری روسیه برای توقف حمایت‌ها از دولت سوریه را رد کرد.
به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین گفت، این ادعاهای رسانه‌ای درباره پیشنهاد دولت عربستان در پرداخت 300 میلیارد دلار به ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه برای توقف حمایت‌ها از دولت بشار اسد، رییس جمهوری روسیه را رد کرد و گفت:‌ چنین مساله‌ای مطرح نشده و کاملا ساختگی و جعلی است.این گزارش در حالی منتشر شد که هیاتی سعودی 11 اکتبر سال جاری میلادی به سوچی، روسیه دعوت شد که با پوتین دیدار کند و درباره مساله سوریه با وی به گفت و گو بپردازد.عربستان جزو کشورهایی است که مشروعیت دولت بشار اسد،‌ رییس جمهوری سوریه را زیر سوال برده است. با این حال، مسکو بر این باور است که مردم سوریه خود باید درباره سرنوشتشان تصمیم بگیرند.عربستان بخشی از ائتلاف بین‌المللی ضد داعش در سوریه تحت رهبری آمریکاست.
بروجردی: سفیر مفقودشده ایرانی را زنده دیده‌اند 
  
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر دولت عربستان نتواند فرضیه شهادت غضنفر رکن‌آبادی را اثبات کند، فرضیه ربایش سفیر سابق جمهوری اسلامی به عنوان فرضیه امنیتی قابل پیگیری است.خانه ملت: علاءالدین بروجردی با اشاره به نشست فوق‌العاده کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره فاجعه منا با حضور اوحدی و قشقاوی، گفت: گزارشی که در این نشست مطرح شد، مشخص کرد که غضنفر رکن‌آبادی در جریان حادثه منا توسط آمبولانس عربستانی به بیمارستان منتقل شد.نماینده مردم بروجرد در مجلس ادامه داد: بر اساس شواهد مطرح شده توسط شاهدان عینی این ماجرا، ایشان را در حالی که در قید حیات بودند، با آمبولانسی به بیمارستان منتقل کردند اما بعد از این ماجرا خبر موثقی از وضعیت او وجود ندارد.
وی با بیان اینکه "دولت عربستان در مقابل تمام مفقودین ایرانی مسئول است"، اظهار کرد: با توجه به جایگاه سیاسی رکن‌آبادی در کشور و سابقه او به عنوان سفیر جمهوری اسلامی در لبنان، دولت آل‌سعود باید به‌طور ویژه در خصوص وضعیت رکن‌آبادی پاسخگو باشد و مسئولیت را به جد بپذیرد.
بروجردی با رد فرضیه شهادت رکن‌آبادی گفت: تا زمانی که دولت عربستان نتواند این فرضیه را ثابت کند یا پیکر رکن‌آبادی را تحویل دهد، فرضیه ربایش او به عنوان فرضیه امنیتی قویاً قابل پیگیری است. بنابراین در حال حاضر فرض شهادت ایشان پذیرفته نیست مگر عکس آن ثابت شود.
دیدار هیئت اردنی با بشار اسد
رئیس جمهوری سوریه گفت که شیعه شدن سوریه و تبدیل آن به بخشی از «هلال شیعی» دروغی بی‌ اساس است که آمریکا و اسرائیل آن را برای توجیه اعزام تروریست ها به این کشور تبلیغ می‌کنند.
سرویس مقاومت فردا:  روزنامه اینترنتی «رأی الیوم» نوشت که اخیرا هیئتی از اردن با بشار اسد رئیس جمهوری سوریه دیدار و گفت‌وگو کرده است.
طبق گزارش این روزنامه، بشار اسد وجود هر گونه تلاش برای شیعه کردن سوریه یا تبدیل سوریه به کشوری طائفی را رد کرده و گفته که طرح موضوعاتی مانند «هلال شیعی» دروغ است.
رأی الیوم نوشت: بشار اسد به اردنی‌هایی که اخیرا با وی دیدار کردند، گفته که نگرانی‌ها درباره «شیعه شدن سوریه» و تبدیل آن به بخشی از «هلال شیعی» یا «کشوری طائفی» ادعاهای بی‌اساسی است که اسرائیل و آمریکا آن را تبلیغ می‌کنند و چند رژیم عربی آن را تکرار می‌کنند.طبق این گزارش، اسد به این هیئت اردنی گفته که «سوریه شیعه نمی‌شود» نه به لحاظ سیاسی و نه دینی و اجتماعی.. این دروغی است که دشمنان اختراع کرده‌اند تا کمکشان به تروریسم و جذب افراط گرایان و جهادی‌ها به سوریه را توجیه کنند. سوریه مخالف اختلافات مذهبی است.
رأی الیوم نوشت که این پیام اسد برای سران اردن، در چارچوب تبادل پیام‌های آرام‌کننده (تنش‌زدا) بین دمشق و امان است. اسد پیش از این اردن را به حمایت از تروریست‌ها متهم کرده بود. اما به نظر می‌رسد پس از آغاز اقدامات روسیه در مبارزه با تروریسم در سوریه،‌ مواضع اردن اندکی تغییر کرده است.
گفته می‌شود اردن برنامه آموزش تروریست‌ها تحت عنوان «آموزش معارضان میانه‌رو» با کمک آمریکا را رسما متوقف و به میانجیگران بین دمشق و امان اعلام کرده است که اردن به بازگشت دولت سوریه خوش‌آمد می‌گوید.منبع: فارس
دولت ضد ایرانی شکست خورد/ دومین نخست وزیر جوان تاریخ کانادا به قدرت می‌رسد
دولت محافظه کار هارپر رویکردی سرسختانه نسبت به روابط با ایران داشت و 3 سال پیش با بستن سفارت خود در تهران اعلام کرد به رابطه سیاسی خود با جمهوری اسلامی ایران خاتمه می دهد.
انتخابات کانادا به شکست حزب محافظه کار انجامید و پس از 9 سال استفان هارپر نخست وزیر محافظه کار کانادا به احتمال زیاد باید جای خود را به یک جوان 44 ساله از حزب لیبرال بدهد.

به گزارش عصر ایران به نقل از نیویورک تایمز بر اساس نتایج اولیه انتخابات پارلمانی حزب لیبرال کانادا توانسته است 191 کرسی از 338 کرسی پارلمان را از آن خود کند و بدین ترتیب پس از 9 سال حاکمیت دولت محافظه کار، استفان هارپر نخست وزیر محافظه کار کانادا باید جای خود را به " جاستین ترودو" رهبر حزب لیبرال بدهد. ترودو 2 سال پیش رهبری حزب لیبرال را به دست گرفت.
جاستین ترودو  فرزند "پیئر الیوت ترودو" نخست وزیر اسبق کانادا است . پدر او 47 سال پیش به نخست وزیری رسید.
ترودو دومین نخست وزیر جوان در تاریخ کانادا خواهد بود. پیشتر در سال 1979 "جو کلارک" نخست وزیر اسبق کانادا در سن 40 سالگی به نخست وزیری رسیده بود.پیروزی حزب لیبرال در کانادا قابل پیش بینی بود. این حزب از یک هفته مانده به انتخابات در نظر سنجی ها پیشتاز بود.
در هفته منتهی به روز انتخابات محبوبیت این حزب 5 درصد افزایش یافت در حالی که محبوبیت دو حزب رقیب دیگر (محافظه کار و حزب چپ ان بی دی) هر کدام حدود 2 درصد افت داشت. انتخابات اخیر کانادا رفراندومی برای سنجش میزان اقبال عمومی مردم این کشور به سیاست های محافظه کارانه و بحث برانگیز دولت استفان هارپر به ویژه در زمینه مسایل اقتصادی و فرهنگی و قوانین مهاجرت و مساله تروریسم بود.
دولت محافظه کار هارپر رویکردی سرسختانه نسبت به روابط با ایران داشت و 3 سال پیش با بستن سفارت خود در تهران اعلام کرد به رابطه سیاسی خود با جمهوری اسلامی ایران خاتمه خواهد داد.
نامه سناتور دموکرات به جان کری:
منندز از کری خواسته است به او پاسخ دهد موضع دولت اوباما در قبال آزمایش های موشکی ایران چیست و مرز تحمل دولت واشنگتن در این زمینه تاکجاست.
رابرت منندز سناتور منتقد توافق هسته ای از ایالت نیوجرسی با ارسال نامه ای به جان کری وزیر امور خارجه آمریکا خواسته است در پاسخ به آزمایش موشکی اخیر ایران، دولت اوباما تحریم هایی بر ضد ایران اعمال کند.
به گزارش عصر ایران به نقل از وب سایت کنگره آمریکا(هیل) منندز دوشنبه با ارسال نامه ای به کری از او خواست در واکنش به آزمایش موشک بالستیک "عماد" تحریم هایی بر ضد ایران وضع شود.
مقامات آمریکا پس از آزمایش موشک عماد این آزمایش را نقض قطعنامه های تحریمی شورای امنیت (قطعنامه 1929) دانسته اند و سامانتا پاور نماینده آمریکا در سازمان ملل گفته است آمریکا گزارشی در این باره به کمیته نظارت بر تحریم های ایران در شورای امنیت ارایه خواهد کرد.
با این حال مقامات واشنگتن گفته اند این آزمایش موشکی نقض توافق هسته ای (برنامه جامع اقدام مشترک) نبوده است.
در واکنش به این ادعا مقامات ایرانی تاکید کرده اند آزمایش موشکی و توسعه قابلیت های دفاعی ایران ارتباطی به موضوع هسته ای ندارد.منندز در  نامه خود به کری تاکید کرده است ارسال این نامه جهت یادآوری ابزارهای تحریمی در اختیار دولت ایالات متحده آمریکا علیه آزمایش های موشکی ایران است.او به کری توصیه کرده است با توجه به اجماع دو حزبی در کنگره در زمینه نقض تحریم های شورای امنیت با آزمایش موشکی ایران، دولت اوباما با تشدید تحریم های ایران پیامی روشن به مقامات ایران بفرستد ، پیامی که به نوشته منندز روشن و برای مقامات تهران قابل درک باشد.
منندز در این نامه از کری خواسته است به طور روشن به او پاسخ دهد موضع دولت اوباما در قبال آزمایش های موشکی ایران چیست و مرز تحمل دولت واشنگتن در این زمینه کجاست و چه زمانی دولت اوباما در قبال آزمایش های موشک های بالستیک در ایران حاضر خواهد بود متوسل به گزینه مجازات و تحریم شود.منندز مدعی شده است ایران با این گونه آزمایش های موشکی در حال تست کردن میزان جدیت ایالات متحده آمریکا، متحدان این کشور و شورای امنیت است و باید با یک پاسخ قاطعانه، سریع و بدون واهمه به مقامات ایران واکنش نشان داد.
منندز یکی از چهار سناتور دموکراتی بود که بر خلاف رویکرد  حزب متبوعش در حمایت از توافق هسته ای با ایران،  به طرح بازبینی توافق هسته ای با ایران در کنگره رای منفی داد. او از معدود سناتورهای دموکرات منتقد رویکرد سیاست خارجی دولت اوباما است.
ارسال کشتی های 11 میلیاردی پنتاگون به عربستان سعودی
وزارت دفاع امریکا به مجلس کنگره کشور خبر داد که 4 ناو دریایی به ارزش کلی 11،25 میلیارد دلار برای عربستان سعودی ارسال خواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، هدف از ارسال این ناوها، تقویت توان دفاعی متحدین امریکا در خلیج فارس پس از امضای موافقت نامه هسته ای با ایران است.
دپارتمان دولتی امریکا این معامله را تایید کرده و به دولت عربستان سعودی اجازه شروع مذاکره با تولیدکنندگان کشتی هایی را داد که باید جایگزین کشتی های سابق ناوگان شرقی پادشاهی عربستان شوند.
حضور امیر عبداللهیان در نشست شورای اروپایی روابط خارجی انگلیس
حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه که از روز گذشته عازم انگلیس شده است، صبح امروز در نشستی با اعضای شورای اروپایی روابط خارجی انگلیس که اندیشکده چتم هاوس برگزار کرده است شرکت کرد.به گزارش ایسنا، در این نشست حدود 30 نفر از اندیشمندان و سردبیران ارشد رسانه‌یی انگلیس در آن حضور داشتند.مارت لئونارد، مدیر موسسه چتم هاوس در آغاز این نشست از امیرعبداللهیان استقبال کرد.در این جلسه، معاون وزیر امور خارجه ایران تصریح کرد: یکی از محورهایی که در این سفر دو روزه مورد توجه قرار خواهد گرفت رایزنی بیش‌تر دو کشور درباره بحران‌های منطقه‌یی به‌ویژه تروریسم و افراط گرایی است.وی افزود: در ملاقات با مقامات وزارت خارجه و مقامات پارلمانی و هم‌چنین برخی مسوولان دیگر انگلیسی درباره موضوعات و مسائل مورد علاقه منطقه‌یی گفت‌وگو و رایزنی خواهیم کرد.به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، این سفر به دعوت مقامات انگلیسی و در پی سفر وزیر امور خارجه انگلیس به تهران انجام شده است.منبع: ایسنا

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد