سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

بسته ویژه خبری تابناک خوزستان؛

در «بسته ویژه خبری تابناک خوزستان» تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخبار و یادداشت هایی که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد.
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

«بسته ویژه خبری تابناک خوزستان» جایی است که در آن اخبار، گزارشها و یادداشت های سایر رسانه های خبری را رصد و منعکس می کنیم.

**شکست محیط زیست در مقابل صنعت نیشکر
خبرگزاری ایسنا در گزارشی موضوع پیامدهای زیست محیطی توسعه نیشکر را مورد توجه قرار داده است. 
دکتر سیدحسین فاضلی، مدیر کمیته برگزاری کنفرانس ملی رودخانه کارون در این باره به ایسنا گفته است: به طور یقین هر طرحی که توجیه محیط زیستی نداشته باشد و زندگی مردم را به خطر می​اندازد نباید عملی شود. سال​ها است که از بحث جرایم دادگستری شرکت توسعه نیشکر و آلودگی​های شرکت توسعه نیشکر می​گذرد - که البته این شرکت هیچ​وقت آن​ها را تقبل نکرده است - ولی به دلایل نا مشخص هنوز برخورد لازم از طرف مراجع ذیصلاح انجام نمی​گیرد.

وی عنوان کرد: اگرچه شکست سازمان حفاظت محیط زیست در برابر شرکت توسعه نیشکر مقوله جدیدی نیست و سال​هاست که چالش​های این شرکت گریبان استان خوزستان را گرفته است و حتی فراتر از آن این​که ارزیابی زیست‌محیطی طرح‌های نیشکر از دهه 70 نشاندهنده شورکردن قابل توجه رودخانه کارون و ایجاد تالاب پسابی نیشکری و دیگر اتفاقاتی است که همگی ارمغان​های نیشکر برای مردم استان خوزستان بوده است.

علیرغم همه این​ها، عدم استاندارد بودن آلودگی​های محیط زیست شرکت توسعه نیشکر مقول​های مبهم است زیرا در تمام قوانین مجلس، شورای‌عالی محیط‌ زیست و دولت هر پسابی که به محیط وارد می‌شود باید مطابق استانداردهای زیست‌محیطی باشد. این در حالی است که پساب نیشکر که وارد محیط می‌شود، استاندارد نیست.

**جابجایی فرودگاه اهواز در موجی از بلاتکلیفی گم شده است
 پایگاه خبری کابان نیوز خوزستان مطلبی با عنوان ' جابجایی فرودگاه اهواز در موجی از بلاتکلیفی گم شده است' به قلم فرشته موسوی منتشر کرد:

کشف میدان نفتی، آن هم درست زیرپای تنها فرودگاه اهواز خبر ساده ای نبود که بشود به راحتی از کنار آن گذشت. مدت ها این موضوع در بین مردم و مسوولان مطرح بود و وجود حوضچه های نفتی، بحث انتقال فرودگاه اهواز را روز به روز جدی تر می کرد.

فرودگاه بین المللی اهواز، یکی از فرودگاه های نسبتا قدیمی کشور است و حجم بالای مسافر و تعداد زیاد پروازهای داخلی و خارجی که روزانه در این فرودگاه انجام می شود اهمیت آن را به خوبی نشان می دهد.

نیکزاد، وزیر وقت راه و شهرسازی از توافقی خبر داد که بر اساس آن قرار شده بود فرودگاه فعلی و زمین های اطرافش را به شرط ساخت و تجهیز فرودگاه جدید، به نفتی ها واگذار کنند.

طبق توافق وزارت نفت و راه و شهرسازی فرودگاه بین المللی اهواز به دلیل قرار گرفتن در یک لایه نفتی به نقطه دیگر از شهر منتقل می شود.

پیش تر قراربود وزارت یا شرکت نفت، زمین فرودگاه را خریده و از نفت های زیرزمینی این منطقه استفاده کند اما ظاهرا با برخوداری از تکنولوژی جدید قادرند حفاری را به صورت اریب و خارج از محوطه انجام داده و نفت زیر فرودگاه را بدون تملک زمین استخراج کنند؛ لذا از خرید زمین فرودگاه سرباز زدند.

**خواب و خیال رونق اقتصاد به امید برجام!

 پایگاه خبری رهیاب  یادداشتی با عنوان 'خواب و خیال رونق اقتصاد به امید برجام' به قلم 
سیدمختارموسوی منتشر کرد:

تناقض گفتاری که بین صحبتهای مسولین اقتصادی دولت وبرخی از دولتمردان درخصوص آثار برجام و پسا برجام بر اقتصاد کشور وجوددارد، حکایت از آن دارد که که برجام نه تنها در رونق اقتصادی کشور موثر نیست بلکه به احتمال قوی در وابسته نمودن اقتصاد کشور بعنوان یک مصرف کننده صرف به واردات بی رویه وهدفمند از سوی صادرکنندگان تاثیر به سزایی دارد.

زهی خیال باطل وسهل اندیشی وساده انگاری است ، اگر کسی براین باور باشد ، دشمنانی که هدفی جز نابودی جمهوری اسلامی ایران و سقوط انقلاب اسلامی ندارند ، برجام را طوری تدوین کرده باشند که موجب استحکام وتثبیت وبقای حکومت جمهوری اسلامی وتداوم انقلاب اسلامی باشند .
آیا این خوش خیالی،بی تدبیری وعدم توجه به عواقب برجام نیست ؛ که دولت میخواهد از این برجام که با هدف نابودی نظام اسلامی وسقوط انقلاب اسلامی تعبیه ،تدوین وتحمیل شده است ، بعنوان سکوی صعود ، کشتی نجات ، زمینه ساز رونق اقتصادی ، برقرارکننده آرامش وامنیت بیشتر درکشور ازآن استفاده کند ؟

**موضع نمایندگان خوزستان درباره «برجام»
روزنامه کارون یادداشتی با عنوان 'نمایندگان خوزستان با «برجام» ' به قلم احسان سپهوند منتشر کرد:

طرح برجام روز یکشنبه در اولین دستور مجلس توسط نمایندگان مردم صورت پذیرفت و جزئیات برجام را با 161 رأی موافق، 59 رأی مخالف و 13 رأی ممتنع تصویب شد.

اگر درصدد تقسیم نمایندگان در خصوص برجام برآییم، چهار دسته قابل دسته بندی خواهند بود. گروه اول موافقان برجام: این جماعت علی رقم اینکه به ظاهر جمعیت حامی دولت را تشکیل می دادند اما درون شاکله خود از طیف‌های اصولگرای با سابقه به شمار می روند. گروه دوم یا گروه ملقب به دلواپسان: که در حقیقت جمعیت مخالف برجام بودند؛ درون مایه این گروه خالص تر بود و جبهه پایداری چارچوب آنرا تشکیل می داد و خبری از موافقان دولت یا اصلاح طلبان درون آن نبود. گروه سوم گروهی بودند که پس از این همه توضیح، تکلیف، جلسه و سخنرانی دست آخر نتوانستند موضع خود را مشخص کنند و در نهایت به برجام رای ممتنع دادند.

اما گروه چهارم: این اندک نمایندگان زحمت رای دادن را به خود ندادند و در کارنامه خود حتی رای ممتنع را هم ثبت نکردند. باری مقدمه ای کوتاه بود بر داستان هزار و یک شب برجام و نقش‌های مختلف نمایندگان ملت. نمایندگان خوزستان نیز به سان همکاران خویش در آن محافل حضور یافتند و بالاخره بخشی از آن چهار دسته گفته شده بوده اند. نظر به نزدیک بودن به دهمین دوره انتخابات مجلس، شایسته بود نمایندگان شهرهای استان با حضور در رسانه‌ها و مصاحبه‌های خبری، از عملکرد خود در قبال یکی از مهمترین رویدادهای جهان در دهه اخیر (برجام) به مردم که همانا ولی نعمت‌های آنان هستند گزارشی ارایه می نمودند. بی تردید در جوامع توسعه یافته از نظر دموکراسی، تصمیات و رویکردهای نمایندگان در مواجه با مسایل کشور تعیین کننده میزان اقبال مردم و شاخصه رای شان خواهد بود. از سویی حق مردم این است که بدانند نماینده آنان در زمینه برجام چه روندی را پیش گرفته اند تا با این اطلاعات و چشمانی باز به سوی انتخابات آخر سال پیش بروند.

باید روشن شود نمایندگان استان جزو کدام یک از گروه‌های موافق یا مخالف برجام بوده اند و یا اینکه با دلیل مصلحت‌های انتخاباتی رای ممتنع داشته اند؟ شاید حتی استان خوزستان سهمی از دسته چهارم نمایندگان داشته باشد! در پایان هرچند به صراحت باید گفت تا زمانی که بلیه قوم گرایی وجود دارد، تعداد بی شماری از خوز نشینان، نمایندگان را رصد نمی‌کنند و شاید نوع چهارم خودی را به نوع اول و دوم طایفه دیگر ترجیح بدهند.

** رییس دادگستری دزفول: حادثه تیراندازی به عزاداران حسینی از سوی نیروهای امنیتی در دست پیگیری است

خبرگزاری ایرنا - خوزستان - مطلبی با عنوان بالا به نقل از حجت الاسلام صادق ابوهلال رئیس دادگستری شهرستان دزفول در جمع خبرنگاران منتشر کرده است:


حجت الاسلام ابوهلال در پی وقوع این حادثه دستگاه قضایی به منظور سرعت عمل در رسیدگی به آن و کمک به شناسایی و مجازات عوامل این جنایت بازپرس ویژه ای در دادسرای دزفول تعیین کرد تا نیروهای امنیتی اطلاعات بدست آمده را به صورت مستقیم در اختیار بازپرس ویژه قرار دهند.

ابوهلال افزود:با تلاش نیروهای انتظامی و امنیتی اطلاعات خوبی در این رابطه بدست آمده و چند مظنون نیز دستگیر شده اند ضمن اینکه این پرونده به طور ویژه در دست پیگیری است و به محض اینکه اطلاعات به مرحله نهایی رسید از طریق رسانه ها به اطلاع مردم رسانده می شود.

وی همچنین با بیان اینکه امنیت کامل در منطقه برقرار بوده و جای هیچگونه نگرانی نیست افزود:با تلاش نیروهای امنیتی و انتظامی هیات های عزادار در امنیت کامل در سوگ شهادت سرور و سالار شهیدان به سوگواری پرداخته و برای روزهای تاسوعا و عاشورا نیز تدابیر امنیتی لازم در سطح شهرستان دزفول اتخاذ شده است.

رئیس دادگستری دزفول در خاتمه افزود: اقشار مختلف مردم صفی آباد دزفول در چند شب گذشته با اجتماع در محل هیات عزاداری قمر بنی هاشم در ماتم سرور و سالار شهیدان و یاران باوفایش به عزاداری و سوگواری پرداخته و با افتخار از کشته شدگان این حادثه به عنوان شهید راه امام حسین (ع) یاد می کنند.
منبع: تابناک
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد