سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

بیمارستان آپادانا اهواز به دستگاه MRI برای بیماران سنگین وزن تجهیز شد

عصر اهواز - دستگاه جدید MRI بیمارستان آپادانا اهواز با توجه به شرایط بیمار محدودیتی را تجویز نکرده و به طور معمول بیماران 100 الی 150 کیلوگرم را تصویربرداری می کند

بیمارستان آپادانا اهواز به دستگاه MRI برای بیماران سنگین وزن تجهیز شد

عصر اهواز : مدیرعامل بیمارستان آپادانا گفت: دستگاه MRI برای پذیرش بیماران سنگین وزن دربیمارستان آپادانا اهواز راه‌اندازی شد.

به گزارش خوزنیوز؛ طی سال‌های گذشته مراکز تصویربرداری ام. آر. آی بسته به موقعیت بیماران، تصویر برداری با اشعه ایکس چه در بخش های دولتی و خصوصی از پذیرش بیماران سنگین وزن به دلیل نگرانی از آسیب رسیدن به دستگاه های بسیار گرانقیمت خود و عدم توانایی دستگاه ها، خودداری و سرباز می زدند، از سوی دیگر بیماران سنگین وزن به دلیل چاقی با آسیب های استخوانی، عضلانی و عصبی فراوانی روبرو می شوند و به همین دلیل بیشتر از افراد دیگر به تصاویر تشخیصی پزشکی نیاز دارند، تا به امروز این بیماران و ورزشکاران سنگین وزن اهوازی برای انجام ام. آر. آی به شهرها و استان‌های دیگر سفر می کردند و افرادی که قادر به تردد با وجود بیماری نبودند باید از روش های تشخیصی غیر از ام آر آی و روش های تشخیصی بالینی استفاده می کردند، تا اینکه با تلاش و پیگیری‌های یک ساله هیات رئیسه و مسوولین بیمارستان آپادانا اهواز، این بیمارستان برای اولین بار در کلانشهر اهواز به دستگاه ام. آر. آی مجهز شد.

دکتر فرامرز بهشتی فر مدیرعامل بیمارستان با بیان اینکه بیمارستان آپادانا اهواز تلاش دارد تا خدمات رسانی نوینی به بیماران داشته باشد، اظهار کرد: دستگاه MRI ساخت کمپانی زیمنس با کیفیت تصویر بسیار بالا که با ارائه نرم افزارهای پیشرفته و بالاترین تکنولوژی به بیماران خدمات رسانی می کند در بیمارستان آپادانا اهواز راه اندازی شد. این دستگاه با آخرین متدهای اروپایی و استانداردهای لازم با قابلیت تصویربرداری از بیماران سنگین وزن تا ۱۵۰ کیلو گرم، خدمات مطلوبی را به بیماران ارائه می دهد.

بیمارستان آپادانا اهواز به دستگاه MRI برای بیماران سنگین وزن تجهیز شد

وی با بیان اینکه این دستگاه ام. ار. ای با ویژگی های منحصر بفرد خود قابلیت تصویربرداری از قسمت‌های مختلف بدن را دارا است، افزود: دستگاه جدید MRI بیمارستان آپادانا اهواز با توجه به شرایط بیمار محدودیتی را تجویز نکرده و به طور معمول بیماران ۱۰۰ الی ۱۵۰ کیلوگرم را تصویربرداری می کند، در این زمینه شرکت سازنده قول مساعد داده که هیچ مشکل فنی برای این دستگاه پیش نخواهد آمد.

مدیرعامل بیمارستان آپادانا عنوان کرد: این دستگاه محدودیت هایی که دستگاه های دیگر در سطح استان دارند را جبران خواهد کرد و مشکلی که بیماران سنگین وزن برای انجام MRI به شهرها و استان‌های دیگر سفر می کردند را برطرف می کند.

بهشتی فر بیان کرد: دستگاه مذکور توانایی انجام کارهای تشخیص آناتومیک ضایعات بدن و در زمینه دینامیک اعضای بدن را ارزیابی می کند، در این راستا همه آپشن ها و امکانات دستگاه را برای خدمات دهی به مردم به کار می بریم همچنین محدودیتی برای کارهای تشخیصی برای این دستگاه در نظر نگرفته ایم.

وی با بیان اینکه مهرماه سال جاری دستگاه CT SCAN multi-slice را در بیمارستان آپادانا اهواز راه اندازی خواهیم کرد، عنوان کرد: مرکز تصویر برداری بیمارستان آپادانا مرکزی پیشرفته و درفضایی بزرگ پیش بینی و ساخته شده است که جزو بزرگترین مراکز تصویربرداری استان نام برده می شود، در حال حاضر با انجام خدمات سونوگرافی داپلر، ماموگرافی، رادیولوژی دیجیتال و پیشرفته DDR، انجام گراف‌های OPG و سوفالومتری نیاز بیماران و مراجعه‌کنندگان به این مرکز را مرتفع می‌سازد.

مدیرعامل بیمارستان آپادانا در پایان با بیان اینکه، یک دستگاه ماموگرافی برای کارهای تشخیصی و درمان ضایعات سینه به زودی در بیمارستان آپادانا اهواز راه اندازی خواهد شد، گفت: این دستگاه نسبت به دستگاه های مشابه ۵۰ درصد اشعه ای که به بدن وارد می کند کمتر است و طبیعتا عوارض کمتری دارد، دستگاه مذکور تمام اتوماتیک است و مشکلاتی که خانم ها با این نوع عکسبرداری دارند با راه اندازی این مدل دستگاه ماموگرافی برطرف خواهد شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد