سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز: نوار جنوبی کشور در ناامنی غذایی قرار دارد

اهواز - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: بخش مهمی از نوار جنوبی کشور از جمله خوزستان در ناامنی غذایی قرار دارد.

به گزارش ایرنا اسماعیل ایدنی دوشنبه در همایش روز جهانی غذا در سالن شهدای دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اظهار کرد: برای اصلاح ناامنی غذایی باید عوامل موثر را شناسایی و مداخلات لازم انجام شود تا جامعه به سطح امن غذایی برسد.
وی افزود: در دسترس بودن و تولیدکافی مواد غذایی در کشور، ایمن بودن و سالم بودن، و توان اقتصادی مردم برای خرید مواد غذایی از جمله عوامل موثر در امنیت مواد غذایی می باشد.ایدنی ادامه داد: استان خوزستان از نظر تولید مواد غذایی در استان در سطح بالایی قرار دارد و به اندازه تولید می شود اما بخش جنوبی کشور از جمله استان از نظر توان اقتصادی برای خرید مواد غذایی کافی دچار مشکل هستند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اظهار کرد: اگر خانواده و جامعه توان اقتصادی لازم برای تامین مواد غذایی را نداشته باشند جامعه دچار ناامنی غذایی می شود.وی اضافه کرد: مسائل فرهنگی، عادت ها و باورهای غذایی نیز در امنیت مواد غذایی نقش مهمی دارد.
ایدنی گفت: امنیت غذایی به مساله فقر پیوند می خورد و نقش تغذیه بر سلامت انسان به علت بهبود بهداشت روز به روز در حال افزایش است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ادامه داد: نقش دستگاههای فرابخشی از جمله جهاد کشاورزی، صنعت و سازمان غذا و دارو در تامین امنیت غذایی مهم است.مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی اهواز نیز اظهار کرد: مهمترین حالت در امنیت جامعه زمانی است که مردم احساس کنند که مواد غذایی مورد تایید نهادهای نظارتی و سالم باشد.حجت الاسلام آیت عادلی نژاد افزود: در صورت وجود ضعف در نظارت، نهادهای فرابخشی متولی این بخش باید از ناظرین حمایت کنند.
3004/6065

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد