سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

فرماندار شادگان:رونق بندر، میزان جرم و جنایت در شهرستان را کاهش داد

فرماندار شادگان:رونق بندر، میزان جرم و جنایت در شهرستان را کاهش داد

شادگان-ایرنا-فرماندار شادگان با بیان ظرفیت های اشتغال در بندر تجاری شهرستان، گفت:آمار جرم و جنایت در این شهرستان طی فعالیت 10 ماهه بندر تجاری کاهش چشمگیری یافته و این مهم به تامین امنیت پایدار کمک کرده است.

بهروز فرج اللهی دوشنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا در خصوص رونق بندر شادگان و ایجاد فرصت های اشتغال در این شهرستان بیان داشت:اگر مجوز تجاری کالا از بندر شادگان نیز از سوی دست اندرکاران صادر شود، فرصت های اشتغال موجود تا چهار برابر میزان فعلی افزایش می یابد.
وی با بیان اشتغال بومیان شهرستان در این بندر، گفت:فعالیت بندر، برای مردم شهرستان، تعلق خاطر ایجاد کرد و برای آنکه شهروندان نسبت به شهر و قوانین آن، تعلق خاطر داشته باشند، باید در آن شهر اشتغال داشته باشند.
فرج الهی همچنین با بیان توانمندی بندر شادگان در رونق کسب و کار مردم به عنوان یکی از ظرفیت های اشتغال، افزود:هم اکنون بیش از 250 لنج در این بندر فعالیت می کند.
فرماندار شادگان در ادامه سخنانش با تشریح تاثیر اشتغال شهروندان در تامین امنیت اجتماعی و استحکام کانون خانواده، افزود:کاهش بزه و کاهش 28 درصدی آمار سرقت در شهرستان از دستاوردهای رونق این بندر در شهرستان است.
وی همچنین با بیان تاثیر رونق بندر در ایجاد فرصت های شغلی شهرستان، ادامه داد:با فعالیت بندر، حدود 170 دستگاه کامیون باربری در این منطقه فعالیت کرده و حداقل30 دستگاه وانت به ناوگان حمل و نقل محدوده بندر شادگان افزوده شد.
بندر تجاری شادگان که سال گذشته به همت استاندار خوزستان راه اندازی شد، اکنون به قلب تپنده رونق اقتصاد و اشتغال شهرستان شادگان و نیز استان خوزستان تبدیل شده است.
بندر شادگان به عنوان هفتمین بندر تجاری استان خوزستان در مساحتی حدود سه هکتار و با هزینه ای افزون بر ٤٠٠ میلیارد ریال از سوی سازمان بنادر و دریانوردی تکمیل شد.
این بندر تجاری مشتمل بر دو پست اسکله از نوع شمع و عرشه بتنی به طول ١٠٣ متر و عرض ١٢ متر و دو پل دسترسی می باشد.
این بندر محلی با عمق اسکله حداقل 5.5 متر در شرایط جزر و ظرفیت پذیرش شناورهای زیر ٥٠٠ تن، ظرفیت تخلیه و بارگیری حدود ١٠٠ هزار تن در سال را دارد و رونق کسب و کار و تجارت در شهرستان شادگان از اهم اهداف بهره برداری از آن به شمار می آید.
برخورداری از 10 هزار مترمربع بارانداز ،٣٣٠ متر مربع سایت اداری، هزار و 200 مترمربع انبار مسقف ، ٢٣٠ متر مربع ساختمان گمرک و مخابرات، ٧٥ متر مربع ساختمان گارد، ٦٢ مترمربع ساختمان دیزل ژنراتور، ١١٥ متر مربع ساختمان آتش نشانی و اورژانس و ١٧ متر مربع ساختمان توزین به همراه تجهیزات مربوطه و ٣٥ متر مربع ساختمان پمپ ها همچنین مخزن هوایی و زمینی، از ویژگی های فیزیکی و فنی این بندر به شمار می آید.
بندر شادگان در حاشیه خور ابوخضیر که ٢٧ کیلومتر تا دهانه خورموسی فاصله دارد، واقع شده که از طریق یک جاده دسترسی به طول ١٤ کیلومتر به اتوبان بندر امام خمینی (ره) – آبادان متصل می شود.
بندر شادگان دارای 55 کیلومتر مرز آبی با خلیج فارس است و این بدین معنی است که بندر شادگان باید در تجارت بین المللی نیز فعال شود.
6010/6125

انتهای پیام /*
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد