سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

روزی که نمایندگان استان ساکت ماندند

روزی که نمایندگان استان ساکت ماندند

اگر نمایندگان استان به هر دلیلی مخالف استیضاح وزیر راه هستند هم می توانستند در مقام دفاع از وزیر، وزنه لابی و چانه زنی خود با وزیر را برای رفع مشکلات استان سنگین تر کنند

در حالی که استیضاح عباس آحوندی وزیر راه و شهرسازی در مجلس شورای اسلامی در حال انجام است، نامی از نمایندگان خوزستان در لیست موافقین و مخالفین استیضاح وجود ندارد. 

پیگیری و بررسی تابناک خوزستان هم نشان می دهد طی روزهای اخیر که بحث استیضاح وزیر راه مطرح شده هیچیک از نمایندگان استان در این زمینه اظهارنظر خاص رسانه ای انجام نداده است این در حالی است که برخی از نمایندگان استان در ماجرای استیضاح وزرای قبلی همچون وزیر علوم هم جزو استیضاح کنندگان بودند و هم اظهارنظرهای متعددی در این باره داشتند.

با این وجود و در حالی که بسیاری از راه های استان دارای مشکلات اساسی هستند و طرح مسکن مهر در خوزستان نیز مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده است در صحنه استیضاح وزیر راه خبری از نمایندگان خوزستان نیست.

صرف نظر از انگیزه استیضاح کنندگان که به زعم برخی نمایندگان مجلس، سیاسی است اما نمایندگان خوزستان می توانستند چه در مقام موافق استیضاح و چه در مقام مخالف استیضاح، صدای مردم استان در بیان مشکلات و مسائل مربوط به جاده های استان باشند. 

استیضاح فرصتی است تا نمایندگان مجلس به بیان نیازها و کمبودهای حوزه های انتخابیه و همچنین بی توجهی ها نسبت به رفع مشکلات موکلان خود اقدام کنند.

به گزارش تابناک خوزستان، در حالی که جاده های اهواز-ایذه، اهواز-اندیمشک و اهواز-بهبهان و برخی دیگر از محورهای استان بدلیل ناایمن و دو طرفه بودن همواره شاهد وقوع حوادث تلخ و ناگوار و از دست دادن جمعی از هم استانی های مان هستند، نمایندگان خوزستان در مجلس از فرصت پیش آمده برای طرح خواسته ها و مطالبات مردم استان استفاده نکرده اند.

ضمن آنکه اگر این نمایندگان به هر دلیلی مخالف استیضاح وزیر راه هستند هم می توانستند در مقام دفاع از وزیر، وزنه لابی و چانه زنی خود با وزیر را برای رفع مشکلات استان سنگین تر کنند.

اما متاسفانه آنچه شاهد آن هستیم عدم حضور پررنگ و فعال نمایندگان خوزستان در صحنه استیضاح وزیر راه و شهرسازی است. طبیعی است تا زمانی که نمایندگان خوزستان در خط مقدم استیضاح و برکناری برخی وزرا مانند آنچه در استیضاح وزیر علوم شاهد آن بودیم باشند که چندان کمکی به رفع مشکلات استان نمی کند و در مقابل از حضور فعال در طرح سوال و استیضاح وزرایی که عملکرد آنان در زندگی مردم استان اثر مستقیم دارد غافل باشند، نمی توان انتظار توجه جدی دولتمردان به مشکلات استان را داشت.

تکمیلی/آخوندی وزیر ماند

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با مخالفت با استیضاح وزیر راه و شهرسازی با ادامه حضور آخوندی در وزارت راه موافقت کردند. به گزارش خبرنگار ما، در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی بررسی استیضاح وزیر راه و شهرسازی در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفت و پس از نطق های موافقین و مخالفین و دفاع وزیر راه، وی در مسئولیت خود ابقا شد.نمایندگان با 175رأی موافق، 72 رأی مخالف و5رأی ممتنع از مجموع 252 رأی با استیضاح آخوندی مخالفت کردند.

منبع: تابناک

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد