سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر از استانداری خوزستان

معاون استاندار خوزستان خبر داد
رفع تنگناهای تالاب‌ها؛ نقطه هدف نخستین گردهمایی حامیان تالاب‌ها در خوزستان

معاون عمرانی استانداری خوزستان از رفع تنگناهای تالاب‌ها در کشور به‌ عنوان نقطه هدف برگزاری نخستین گردهمایی حامیان تالاب‌های ایران در این استان خبر داد.

خبرگزاری فارس: رفع تنگناهای تالاب‌ها؛ نقطه هدف نخستین گردهمایی حامیان تالاب‌ها در خوزستان                

احمد سیاحی در حاشیه نخستین گردهمایی حامیان بین‌المللی حفاظت از تالاب‌های ایران که با حضور سفرا و نمایندگان کشورهای اروپایی برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: این نشست به‌ منظور بررسی چالش‌ها و مشکلات تالاب‌های ایران به ویژه این استان و معرفی ظرفیت‌های گردشگری خوزستان برگزار شد.

وی افزود: استان خوزستان با 64 هزار کیلومتر مربع مساحت و 4.5 میلیون جمعیت، به‌عنوان پنجمین استان در بین 31 استان کشور جای گرفته است.

معاون عمرانی استانداری خوزستان تصریح کرد: خوزستان دارای 76 شهر و 4 هزار و 58 روستاست و پنج رودخانه کشور در خوزستان جاری است، در این استان همچنین پنج تالاب که دو تالاب شادگان و هورالعظیم بین المللی بوده، قرار دارد.

سیاحی اضافه کرد: تالاب هورالعظیم دارای مساحت 320 هزار هکتاری‌ است که 120 هزار هکتار آن در ایران واقع شده است.

وی تصریح کرد: این استان را پایتخت اقتصادی ایران می‌دانند به همین دلیل به‌ دنبال ایجاد فضایی برای ارتباطات ایران و کشورهای اروپایی هستیم زیرا این ظرفیت‌ها می‌تواند برای خوزستان فرصت مناسبی از لحاظ اقتصادی مهیا کند.

معاون عمرانی استانداری خوزستان ادامه داد: در خوزستان با توجه به فرصت‌های طلایی برای سرمایه‌گذاری و ایجاد ارزش افزوده در استان، در زمینه نفت و گاز، پتروشیمی، تامین آب شرب، فولاد، موضوعات توریسم و گردشگری و آثار باستانی می‌توان به ظرفیت‌های بی‌نظیری دست یافت.

سیاحی گفت: خوزستان حدود 120 کیلومتر مرز دریایی دارد و برخورداری از ساحل و نزدیکی به کشورهای حوزه خلیج فارس، قابلیت‌های استراتژیکی ارزشمندی را برای استان رقم زده است.

وی اضافه کرد: خوزستان با برخورداری از پنج فرودگاه و پنج بندر می‌تواند فرصت بسیار خوبی برای کشورهای اروپایی در ایران باشد.

معاون عمرانی استانداری خوزستان در پایان بیان کرد: امید داریم با توجه به ظرفیت‌های استان و برگزاری نخستین گردهمایی حامیان تالاب‌های ایران در خوزستان شاهد رفع تنگناهای تالاب‌ها در کشور باشیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد