سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر از دزفول

فرماندار ویژه دزفول : برج طاووس بی شک یکی از بزرگترین پروژه هایی است که در دزفول به همت سرمایه گذاران بخش خارجی به نتیجه خواهید رسید، با رفع مشکلات طی 3 ماه آینده عملیات اجرایی این طرح در دزفول آغاز خواهد شد.

پس از 4 سال تاخیرات و مشکلات تحریمی، حقوقی و مالی دوباره شاهد اجرای عملیاتی برج طاووس در دزفول خواهیم بود و بدون شک به نتیجه رسیدن این پروژه می تواند دیدگاه ها به نوع سرمایه گذاری در خوزستان را تغییر دهد، خوزستانی که از هر لحاظ آماده و بکر برای انواع سرمایه گذاری ها در تمامی بخش ها است و اگر مشکلات تحریم برطرف شود بسیاری از سرمایه گذاران خارجی می توانند با آمدن به خوزستان و دیدن و بررسی ظرفیت های استان به سرمایه گذاری های بزرگی روی آورند و علاوه بر سود سرشاری که نصیبشان می شود هزاران نفر خوزستان را هم صاحب شغل کنند.

 از این رو نشستی با حضور مسئولین شهرستان دزفول و سرمایه گذاران که شامل یک هیات تجاری خارجی می شوند در دزفول برگزار شد. در ابتدای این نشست مشترک حبیب اله آصفی معاون استاندار و فرماندار ویژه دزفول گفت: در این نشست مشترک هیات تجاری خارجی ضمن دیدار از مناطق مختلف دزفول با ظرفیت های سرمایه گذاری در این شهرستان آشنا شد.

 وی با اشاره به پتانسیل بالای شهرستان دزفول در زمینه بازرگانی ، گردشگری و نیز کشاورزی و صنایع وابسته اظهار کرد: دزفول با پیشینه ای تاریخی قطب بازرگانی شمال استان خوزستان بوده و بخش عمده ای از تجارت بازرگانی شمال خوزستان در دزفول انجام می شود.

فرماندار دزفول به ظرفیت های بی شمار بخش کشاورزی دزفول از جمله تولید 100 میلیون شاخه گل و صادرات گل به کشورهای مختلف اشاره کرد و گفت:بیش از چهار میلیون تن تولیدات کشاورزی شمال استان خوزستان از طریق دزفول به بازارهای سراسر کشور و نیز کشور عراق صادر می شود که این خود ظرفیت بالایی برای فعالیت های تجاری و بازرگانی خارجی است. 

آصفی به ظرفیت های گردشگری شهرستان دزفول نیز اشاره کرد و گفت:زیر ساخت های لازم برای سرمایه گذاری در شهرستان دزفول به ویژه در زمینه گردشگری فراهم بوده و از سرمایه گذاران در این شهرستان حمایت می شود.

وی ادامه داد: برج طاووس بی شک یکی از بزرگترین پروژه هایی است که در دزفول به همت سرمایه گذاران بخش خارجی به نتیجه خواهید رسید، اما عمده مشکل بحث تحریم ها بوده و انشاء الله در صورت توافق نهایی و رفع مشکلات طی 3 ماه آینده عملیات اجرایی این طرح در دزفول آغاز خواهد شد.

آصفی بیان داشت: یکی از عمده مشکلات سرمایه گذاران این است که باید ابتدا با بانک های طرف خود در کشورهای مختلف به نتیجه برسند و بعد این مهم به تائید بانک مرکزی ما برسد و تضمین منابع از سوی بانک مرکزی و امنیت آن تامین شود و اگر این مهم به نتیجه برسد قطعا کارها به سرعت به سمت ساخت و بهره برداری این طرح خواهد رسید.

 فرماندار دزفول گفت: مجتمع فوق با رقمی بالغ بر 200 میلیون دلار در دزفول احداث می شود که شامل بخش های مختلف می باشد و می تواند بسیاری از بخش های تولیدی دزفول را در بازار خود جای دهد و قطعا این سرمایه گذاری کل استان و استانهای همجوار را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

 آصفی تصریح کرد: در رسیدن به نتیجه این طرح دولت وظیفه قانونی دارد و یک گروه از شهرداری پیگیر این مهم است و تاکنون تحریم ها اجازه ندادن که پروژه فوق به نتیجه برسد، اما اکنون با پیگیری های فراوان از سوی ما و شهرداری و البته گروه دزفولی که در تهران هستند در تلاشیم که بدون ایراد و مشکل این طرح به نتیجه برسد.

 وی گفت: طی یک سال گذشته در شهر دزفول 5 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری صورت گرفته است که می تواند تحول عظیمی در زمینه اقتصادی و اشتغالزایی بوجود اورد، مثلا در زمینه فولاد اکنون با پیشرفت 45 درصدی مواجه هستیم و انشاء الله تا فروردین ماه به تولید میلگرد خواهیم رسید و همچنین در زمینه لوله سازی 1200 میلیارد تومان، در زمینه نیروگاه 500 مگاواتی سیکل ترکیبی که 2 مورد می باشد هر کدام 1300 میلیارد تومان در کارخانه قند دزفول 800 میلیارد تومان، توسعه ظرفیت کارخانه دزفول را در دستور کار داریم، توسعه کارخانه خمیر مایه دزفول، کارخانه ریز مغزی ها و یک طرح 2000 راسی گاومیش با کمک سپاه و ... که انشاء الله به زودی به نتیجه برسند.

فرماندار دزفول گفت: سرمایه گذاران خارجی برای اتمام طرح طاووس قول 4 ساله داده اند ولی با توجه به قوانین کشورهای مختلف و تصمیماتی که آنجا گرفته می شود این مدت را برای به ثمر رسیدن طرح داده اند که من مطمئنم با توجه به توان مالی این شرکت ها طرح می تواند ظرف 5/2 سال به نتیجه برسد، همچنین اینکه به این هیات تجاری 5 تا 6 طرح دیگر را هم پیشنهاد داده ایم و منتظریم تا بعد از بررسی های صورت گرفته توسط آنها و اینکه این هیات 3 ماه دیگر به دزفول می آیند به نتیجه برسند که یکی از این اتفاقات می تواند بحث صادرات کالاهای غیرنفتی مثل سبزیجات دزفول باشد که بسیار پرطرفدار است و متاسفانه تاکنون بدلیل کارشکنی هایی که صورت گرفته بوده به نتیجه نرسیده بود. وی در پایان اظهار امیدواری کرد که در دزفول با توجه به ظرفیت های فراوانی که وجود دارد شاهد سرمایه گذاری و شکوفایی اقتصادی و اشتغالزایی باشیم.

رحمان صدرایی فر رئیس هیئت مدیره شرکت طاووس جهان افزود: این پروژه در سال 1391 استارت خورد و در طراحی اولیه مورد تائید فایناس خارجی قرار نگرفت و بعد از طراحی مجدد که تحت نظارت سرمایه گذار خارجی بود مورد تایید شهرداری قرار گرفت که متاسفانه دچار مشکلات جانبی (مجوزات لازم) قرار گرفت و پس از دوبار تغییرات در طراحی نهایتاً به تصویب شهرداری و مسئولین مربوطه رسید که پس از طراحی معماری و نقشه های فاز یک متاسفانه از طرف پایگاه چهارم شکاری دزفول به علت ارتفاع برج در حریم هوایی بودن، ممنوعیت ساخت آن را در ارتفاع اعلام کرد که پس از رایزنی ها و توقف حدود دو سال در عملیات پروژه نهایتاً با همت مسئولین شهری اعم از فرماندار ، نماینده ، شهردار و شورای محترم شهر و دیگر مسئولین محترم موانع از سر راه برداشته شد و طراحی و معماری جدید مورد تایید مسئولین شهری و سرمایه گذار خارجی قرار گرفت که منجر به جلسه اخیر شد .

این جلسه در دو مرحله که در فرمانداری محترم ویژه دزفول و شهرداری محترم دزفول با حضور اعضای محترم شورا و رئیس شورا تشکیل گردید و پس از مذاکرات ، بحث و تبادل نظر توافقات لازم صورت گرفت و مقرر شد که ظرف مدت سه ماه مراحل شروع عملیات اجرایی صورت پذیرد و در فاصله مدت سه ماهه کلیه مجوزات لازم سرمایه گذاری ، مجوزات ساخت و تایید نقشه ها و صدور پروانه ساخت صورت پذیرد. این طرح که بالغ بر 250 میلیون دلار هزینه ساخت دارد با قبول پرداخت 200 میلیون دلار سرمایه گذار خارجی و مابقی توسط شرکت طاووس جهان در طول ساخت پروژه تامین و پرداخت گردد.

این پروژه با توجه به اشتغالزایی بیش از 10.000 نفر در طول ساخت و 3.000 هزار نفر در زمان بهره برداری بطور ثابت را ایجاد خواهد کرد و در امر تجارت ، تفریحی ، گردشگری و درمانی که از مدرنترین و جدیدترین تکنولوژی های روز دنیا استفاده خواهد شد قطعا تغییر در دیدگاه سرمایه گذاری در استان خوزستان ایجاد خواهد کرد. با توجه به معماری زیبا و سه برج مشابه بعنوان یک سمبل در استان خوزستان و ایران به یادگار خواهد ماند در ضمن سالن اجتماعات 1300 نفری این مجتمع می تواند در این استان و استانهای همجوار منحصر بفرد باشد. 

در پایان ضمن تشکر و قدردانی از همه مسئولین استانی و شهری و عذرخواهی از همه مردم شریف و شهیدپرور و مقاوم دزفول بعلت تاخیرات امیدواریم با همت همه جانبه بتوانیم تاخیرات را در سرعت عمل آینده تا حدودی جبران کنیم انشااله









نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد