سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی روز

بازدید آمانو از پارچین

مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی در ادامه سفر یک روزه خود به ایران، به عنوان میهمان جمهوری اسلامی، یک بازدید تشریفاتی نیز از پارچین به عمل آورد.
بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی عصر امروز در گفت و گو با ایرنا افزود : یوکیا آمانو در این بازدید، از برخی نقاط کارگاهی این مجموعه که ادعاهای واهی در خصوص آنها مطرح بود، بویژه روند تعمیر و بازسازی جاده دسترسی به سد ماملو در جوار پارچین که در اثر بارندگی های اخیر نشست کرده است نیز دیدن کرد .
وی اضافه کرد: آمانو در طول سفر یک روزه خود علاوه بر دیدار با رئیس جمهور با میزبان خود ، دکتر علی اکبر صالحی نیز ملاقات کرد.همچنین با توجه به در خواست نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی ترتیبات لازم برای حضور آقای آمانو در جلسه کمسیون برجام در محل مجلس پیش بینی گردید.به گفته کمالوندی، در نشست کمیسیون برجام طرفین بحث و تبادل نظر عمدتاً انتقادی ،مفید و سازنده ای داشتند و در طول دیدارهای صورت گرفته آخرین وضعیت برنامه اقدام مشترک (برجام) و نیز نقشه راه ، توافق صورت گرفته بین ایران و آژانس مورد بررسی واقع شد.مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی امروز در راس هیاتی به دعوت دکتر صالحی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی ای ایران به تهران سفر کرد .
تکذیب پیوستن افغان‌ها به داعش از راه ایران
معاون انتظامی وزیر کشور، توضیحاتی را در خصوص تحرکات "پ ک ک " در شمال غرب کشور، تامین امنیت زائران در ایام اربعین، چگونگی اعتبارات مرزها و انسداد آن و دلایل ورود افغان‌ها به کشورمان ارائه کرد.به گزارش ایسنا دکتر حسین ذوالفقاری در حاشیه مراسم یادبود پدر فرمانده نیروی انتظامی که بعدازظهر امروز 29 شهریور ماه در مهدیه تهران برگزار شد، درباره این که گفته می‌شود، برخی از افغان‌ها برای پیوستن به داعش وارد کشور ما می‌شوند؟، گفت: چنین چیزی به هیچ عنوان صحت ندارد و افغا‌ن‌هایی که وارد کشور می‌شوند یا برای کار به کشورمان می‌آیند یا قصد ورود به کشورهای اروپایی را دارند که به طور کلی می‌توان گفت بیش از 99 درصد این افراد برای یافتن کار و مهاجرت وارد کشور می‌شوند و چنین موضوعی به هیچ عنوان صحیح نیست.ذوالفقاری در پاسخ به پرسش خبرنگار ایسنا درباره اعتبارات انسداد مرز و تحقق آن خاطرنشان کرد: امسال 127میلیارد تومان برای انسداد مرزها پیش‌بینی شده بود که در حال حاضر در اختیار قراردادن 50 درصد آن موافقت‌های لازم انجام شده و به زودی رقم آن واگذار خواهد شد.وی درباره آخرین وضعیت انسداد مرزها نیز خاطر نشان کرد: انسداد مرزها همچنان ادامه دارد و در بخش‌هایی نیز با همکاری ناجا و سپاه پاسداران عملیات راه‌کشی و انسداد در حال انجام است.
تامین امنیت زائران در اربعین بر عهده پلیس است
معاون انتظامی وزیر کشور در پاسخ به سوالی درباره فعالیت قرارگاه اربعین و آخرین تمهیدات در این خصوص گفت:‌ در اربعین امسال تنها وظیفه تامین امنیت زائران را بر عهده داریم و مابقی کارها بر عهده سازمان حج و زیارت است.وی افزود: ما اعلام آمادگی کردیم که امنیت را بر عهده بگیریم و حتی این پیشنهاد نیز مطرح شد که استانداران ما در ایام اربعین هر کدام مسئولیت بخشی از مناطق عراق را نیز در برعهده بگیرد، ولی در نهایت این وظیفه به سازمان حج و زیارت محول شده است.ذوالفقاری درباره چگونگی ورود به کشور عراق و اخذ ویزا گفت: متقاضیان برای سفر به عراق می‌بایست ثبت نام کرده و نسبت به دریافت ویزای خود اقدام کنند.
نگرانی از بابت پ ک ک وجود ندارد
وی درباره فعالیت گروهک تروریستی "پ ک ک" در مرزهای شمال غرب کشورمان اظهار کرد: با "پ ک ک" در گذشته درگیری‌های جزئی وجود داشت، اما در حال حاضر نگرانی از این بابت وجود ندارد.
تبلیغات خیابانی علیه مقامات ایرانی در واشنگتن + عکس 
   
گروه «پروژه اسرائیل» بیلبوردی با عنوان «ایران هنوز عزم نابودی آمریکا را دارد» را در خیابان‌های واشنگتن و در نزدیکی ساختمان کاخ سفید و کنگره نصب کرده که در آن تصاویر مقامات ارشد جمهوری اسلامی که خواستار نابودی آمریکا بودند، نقش بسته است.

گروه جنگ نرم مشرق - گروه‌های وابسته به رژیم صهیونیستی در آمریکا در روزهای اخیر با هدف تحت فشار قرار دادن دولت و کنگره آمریکا بر سر توافق هسته‌ای با ایران، از همه نوع ابزارهای تبلیغی علیه این توافق استفاده می‌کنند؛ از دادن آگهی در روزنامه‌های پرتیراژ تا نصب بنر و بیلبوردهای خیابانی.nر یک نمونه از این اقدامات، یک گروه صهیونیستی در آمریکا بیلبوردهای تبلیغاتی بزرگ علیه مقامات ارشد جمهوری اسلامی ایران در نزدیکی ساختمان‌های کنگره و کاخ سفید در خیابان‌های واشنگتن نصب کرده‌ است.این گروه صهیونیستی که «پروژه اسرائیل» نام دارد، همچنین دو آگهی تمام‌صفحه در روزنامه‌های پرتیراژ آمریکا یعنی «نیویورک‌ تایمز» و «واشنگتن پست» منتشر کرده‌ که محتوای آنها هشدار نسبت به تبعات توافق هسته‌ای ایران است.

در بیلبوردی که این گروه در خیابان‌های واشنگتن و در نزدیکی ساختمان کاخ سفید و کنگره نصب کرده، حضرت امام خمینی (ره)، اکبر هاشمی رفسنجانی، محمود احمدی‌نژاد و حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مد ظله العالی) به عنوان مقامات ارشد جمهوری اسلامی طی سه دهه اخیر معرفی شده‌اند که خواستار نابودی آمریکا بوده‌اند.

تبلیغات خیابانی علیه رفسنجانی و احمدی‌نژاد در خیابان‌های واشنگتن + عکس /// در حال ویرایش

گروه «پروژه اسرائیل»، بیلبوردی در نزدیکی ساختمان کاخ سفید و کنگره با تصاویر مقامات ارشد جمهوری اسلامی که خواستار نابودی آمریکا بوده‌اند، نصب کرده است

عنوان اصلی این بیلبورد «ایران هنوز عزم نابودی آمریکا را دارد» است. در زیر این عنوان، تصویر حضرت امام خمینی (ره)، اکبر هاشمی رفسنجانی، محمود احمدی‌نژاد و حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مد ظله العالی) درج شده که به ترتیب زیر تصاویر آنها سال‌های 1979، 1995، 2005 و 2015 درج شده است که احتمالا منظور از این سال‌ها، زمان اظهارنظر صریح آنها علیه آمریکا بوده است. همچنین در ادامه این تصاویر، سال 2025 نیز درج شده و بالای آن ذکر شده که «ایران طی 10 سال آینده پس از آن که محدودیت‌های هسته‌ای تمام شد، چه خواهد کرد؟»گروه «پروژه اسرائیل» مدعی است که توانسته در شبکه‌های اجتماعی کمپینی 20 میلیون نفری علیه توافق هسته‌ای با ایران ایجاد کند.پروژه اسرائیل» که در سال 2002 تأسیس شد، یک سازمان هواداری مستقر در واشنگتن و بیت‌المقدس است که هدفش اطلاع‌رسانی درباره رژیم صهیونیستی و خاورمیانه و ایجاد یک «وجهه عمومی مثبت‌تر» برای این رژیم است. فعالیت‌های «پروژه اسرائیل» عبارت‌اند از انتشار دیدگاه‌ها، صدور هشدار، انتشار سخنان سخنرانان و سخنگویان، تهیه بروشورهای روابط عمومی برای سخنگویان رژیم صهیونیستی، سفارش نظرسنجی‌های عمومی، و پخش تبلیغات تلویزیونی علیه ایران است.«پروژه اسرائیل» از ارتباطات سیاسی خوبی برخوردار است. هیئت مشاوران این سازمان در اواسط سال 2014 تقریباً دوازده نفر از اعضای مجلس نمایندگان و مجلس سنای آمریکا را شامل می‌شد.

پیروزی شیر نفت بر دموکراسی؛
در یکی از کتب مدرسه ای که موج ایران ستیزی در آن به صورت بی سابقه ای دیده می شود، کتاب «آتا یوردو» است که در پایه پنجم دبستان تدریس می شود. در این کتاب با استفاده از تعابیری چون قاتل و خون آشام به معرفی ایران پرداخته است.
گروه بین‌الملل مشرق - اندر وصف حکایات بی مهری های دولت لائیک جمهوری آذربایجان با مخالفین داخلی و همسایگان خویش قصه به درازا می انجامد اما ذکر گوشه ای از این حکایات مفید سخن است. ظاهرا رفتارهای بی قاعده، اصلی اساسی در این کشور به شمار می رود و بر کسی جای تعجب نیست که حامیان حرف حق پشت میله های زندان قرار می گیرند. در این فضایی که نیاز به تصویرپردازی ندارد، به تازگی معروف ترین مدافع حقوق بشر به هشت سال زندان محکوم شده است.

هنرنمایی های جمهوری آذربایجان در عرصه داخلی و خارجی/ یا بر مایی یا با مایی!
لیلا یونس رئیس موسسه صلح و دموکراسی جمهوری آذربایجان که معروف ترین مدافع حقوق بشر در این کشور محسوب می شود به فساد مالی متهم شده است؛ حکمی جنجالی که بیانگر واقعیت هایی جنجالی در کشور جمهوری آذربایجان است. لیلا یونس اولین نمونه ای نیست که به خاطر یک حکم ساختگی محکوم به مجازات می شود، معمولا همه مخالفین این کشور سرنوشتی این چنین دارند.
 
هنرنمایی های جمهوری آذربایجان در عرصه داخلی و خارجی/ یا بر مایی یا با مایی!
هشت سال زندان برای لیلا یونس و همسرش عارف یونس
از سال ۲۰۱۰ در پی ممنوعیت حجاب، دوره جدیدی از سرکوب ها علیه معترضان شروع شده است که لیلا یونس نیز از معترضان جدی این اتفاق بوده است و به همین جهت وی و همسرش عارف یونس دیگر مدافع حقوق بشر و موسسه آن ها در طول این مدت بارها تحت فشار نهادهای حکومتی این کشور قرار گرفته اند.
 
هنرنمایی های جمهوری آذربایجان در عرصه داخلی و خارجی/ یا بر مایی یا با مایی!
سرکوب!!

لیلا یونس در حالی محکوم به فساد مالی شده است که وی بارها از مقامات دولتی و در راس آن ها الهام علی اف به خاطر فساد مالی انتقاد کرده است. در این بین دفاع  حزب اسلام جمهوری آذربایجان از خانم لیلا یونس جالب توجه است؛ چرا که اولا بیانگر این امر است که جریان اسلامی این کشور از حرکت های آزادی خواهانه حمایت می کند، ثانیا حرکت راستین خانم لیلا یونس و محکومیت نهادهای دولتی به خوبی استنباط می شود.
گر چه سازمان عفو بین ‌الملل اخیرا اقدامات دولت آذربایجان در قبال شهروندان خویش مبنی بر آزار روزنامه نگاران، مدافعان حقوق بشر و مخالفان سیاسی را محکوم کرده است اما ذخایر انرژی این کشور و سود کشورهای غربی از این ذخایر پوششی بر این اقدامات است.
 
هنرنمایی های جمهوری آذربایجان در عرصه داخلی و خارجی/ یا بر مایی یا با مایی!
سرکوب گری ‌ها در آذربایجان
خانم «ان کاستنوس- سن» از سازمان عفو بین ‌الملل تاکید کرده است: «از تابستان گذشته شاهد تشدید سرکوب گری ‌ها در آذربایجان بوده ‌ایم. تعدادی از مدافعان حقوق بشر و فعالان اجتماعی آذربایجان بدون هیچ اتهامی بازداشت شده و بعد از چندین ماه هیچ محکمه ‌ای برای آن ها برگزار نشده است. برای برخی از این افراد بازداشت شده نیز حبس ‌های هفت تا هشت ساله تعیین شده است.» پارلمان آلمان نیز با تصویب قطعنامه ‌ای خواستار آزادی فعالان سیاسی به زندان افتاده در جمهوری آذربایجان شده است.
اما دولت این کشور با تاکید بر این که افراد به زندان افتاده، زندانیان سیاسی نیستند، گفته است که این اقدام پارلمان آلمان به منظور بدنام کردن جمهوری آذربایجان صورت گرفته است. (1) بنابراین سرکوب گری های دولت آذربایجان بر کسی پوشیده نیست اما در این کشور نفت بر دموکراسی پیروز شده است. شیر نفتی که به سوی غربی ها باز می شود، سرکوب گری های این کشور فاسد را شست و شو می دهد. نفت آذربایجان کار ویژه دوگانه دارد؛ سود برای غرب، شویندگی برای آذربایجان.

 هنرنمایی های جمهوری آذربایجان در عرصه داخلی و خارجی/ یا بر مایی یا با مایی!
تامین هزینه های سفر تعدادی از نمایندگان کنگره توسط شرکت نفت آذربایجان

نفت این کشور یکی از مهم ترین دلایل بر حضور غرب در این کشور است که هم اکنون در خدمت غربی ها قرار گرفته است. چند ماه پیش روزنامه واشنگتن پست در گزارشی افشا کرد که شرکت نفت کشور آذربایجان در سال ۲۰۱۳ هزینه سفر تعدادی از نمایندگان کنگره برای شرکت در کنفرانسی در باکو را عهده دار بود. این گزارش محرمانه پرده از یک حقیقتی بر می دارد که سرنخی بر اقدامات غیر قانونی این کشور به شمار می رود.
 
هنرنمایی های جمهوری آذربایجان در عرصه داخلی و خارجی/ یا بر مایی یا با مایی!
اعلام اعتصاب غذای زندانیان سیاسی قبل از برگزاری المپیک اروپا در باکو

چنین فضایی باعث می شود که قبل از برگزاری المپیک اروپا در باکو زندانیان سیاسی این کشور با اعلام اعتصاب غذا، برگزاری چنین مسابقاتی در آذربایجان را کاری احمقانه بخوانند؛ چرا که در این کشور افراد با افترا بازداشت می شوند و محاکم قضایی وابستگی کامل به نهادهای حکومتی دارند. واژه «محکمه» واژه ای خنده دار برای مردم این سرزمین است؛ چرا که حکم ها آماده است و کسی در این محاکم معطل نمی شوند. «یا با ما یا بر ما» خلاصه حکم ها است؛ در نتیجه حکم به راحتی به دست می آید.هراس دولت لائیک آذربایجان از تحصیل طلاب علوم دینی این کشور در کشورهای خارجی نیز در چارچوب این واقعیت قرار دارد که دولت مردان این کشور از مردم مسلمان کشور خویش به جهت اطلاع از حقایق دینی نگران هستند.

هنرنمایی های جمهوری آذربایجان در عرصه داخلی و خارجی/ یا بر مایی یا با مایی!
هراس از حقایق دینی

به گفته رئیس کمیته دولتی امور دینی جمهوری آذربایجان «دین صرفا امور معنوی نیست بلکه امری ایدئولوژیک است»؛ لذا دولت این کشور از ترس انتقال مفاهیم حقیقی دینی، افرادی را مجاز به رهبری برنامه های دینی می دانند که در این کشور تحصیل کرده باشند. بدین ترتیب افرادی که در ایران و سایر کشورهای اسلامی به فراگیری علوم دینی پرداخته اند، مجاز به هدایت برنامه های دینی در آذربایجان نیستند.
در چنین فضایی است که دستگیری کارشناسان الهیات به اتهام اقدام علیه دولت در این کشور قابل مشاهده است. حاج جیحون جعفراف و الشن مصطفی اوغلو از جمله این افراد است که در دو سال گذشته هر یک به 4 ماه حبس محکوم شدند.
 
هنرنمایی های جمهوری آذربایجان در عرصه داخلی و خارجی/ یا بر مایی یا با مایی!
غفلت ریشه کن!!

در مقابل وهابیان از سال۱۹۹۷ پایگاه هایی در آذربایجان تاسیس کرده و با ساخت و نفوذ در مساجد به تبلیغ عقاید خود می پردازند. مسجد ابوبکر، بزرگ ‌ترین مسجد وهابی در آذربایجان، با کمک مالی یکی از بنیادهای خیریه کویتی در سال ۱۹۹۸ در باکو احداث شد و با جدی شدن خطر گسترش وهابیت در آذربایجان خانواده‌های آذری نسبت به این مسجد حساسیت پیدا کرده و نهایتا این مسجد تعطیل شد. (2) اکثریت بیش از 80 درصدی شیعه در این کشور سدی در برابر نفوذ عقاید منحرف در این کشور است اما نقش دولت لائیک آن در عدم دسترسی مردم به حقایق دینی نیز پررنگ است و تاثیر چنین دولتی از تاثیرات عقاید منحرف کم تر نیست.
    
هنرنمایی های جمهوری آذربایجان در عرصه داخلی و خارجی/ یا بر مایی یا با مایی!
تحریفات و توصیفات ایران ستیزانه

بی مهری و حتی فراتر از آن عناد صرفا در مورد دین نیست، بلکه در مورد همسایگانی مثل ایران نیز دیده می شود؛ به طوری که در کتب درسی و آثار تاریخی تحریفات تاریخی و توصیفاتی ایران ستیزانه قابل مشاهده است. نمونه ای از تحریفات تاریخی در تابلویی در بالای قبر ابوالفضل ائلچی بیگ رئیس جمهور سابق جمهوری آذربایجان دیده می شود که قسمت های وسیعی از ایران ذیل نقشه آذربایجان واحد فرضی تصویر شده است.
تحریفات تاریخی در کتب نگاشته شده در جمهوری آذربایجان را می توان به سه دسته تقسیم بندی کرد؛ کتاب هایی که محققین خارجی به سفارش دولت جمهوری آذربایجان نگاشته اند، مانند کتاب «الهام سیمای یک رئیس جمهور» که گرائوم ویلسون آن را نگاشته است و در فصل نخست این کتاب تحریف های آشکاری دیده می شود؛ کتاب هایی که توسط سران هیئت حاکمه این جمهوری نگاشته شده است، مانند چند کتاب اخیر رامیز مهدی اف دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری آذربایجان که حتی در کتاب اخیر خود، دولت افشاریه را که اکثریت مطلق تاریخ نگاران در ایرانی بودن آن شکی ندارند، دولتی ترک معرفی می کند که ایران را تحت سیطره خود گرفته است و دسته سوم کتاب هایی که برای تدریس در مدارس و دانشگاه های آذربایجان تالیف شده است.(3)

در یکی از کتب مدرسه ای که موج ایران ستیزی در آن به صورت بی سابقه ای دیده می شود، کتاب «آتا یوردو» است که در پایه پنجم دبستان تدریس می شود. در این کتاب با استفاده از تعابیری چون قاتل و خون آشام به معرفی ایران پرداخته است. همچنین در این کتاب نقشه ای فرضی از آذربایجان واحد تصویر شده است که بخش هایی از خاک ایران، روسیه، عراق، ترکیه و گرجستان را شامل می شود.
چنین نمونه هایی عنصر ضدیت با ایران و نقض حاکمیت تمامیت ارضی را نشان می دهد. دستگیری شرکت کنندگان در تظاهرات روز قدس نیز از نمونه های دیگر مخالفت این کشور با سیاست های جمهوری اسلامی ایران در منطقه است.
جمهوری آذربایجان در سطح جهان به عنوان یکی از فاسدترین کشورها معروف شده است و با چنگ زدن به تاریخ و تمدن کشورهای همجوار سعی در ساختن بنای تاریخی خویش دارد. بنابراین شاهد تحریفات تاریخی این کشور در قبال برخی از همسایگان اش هستیم.
 
هنرنمایی های جمهوری آذربایجان در عرصه داخلی و خارجی/ یا بر مایی یا با مایی!
همراهی با جنایتکاران
در مقابل همراهی آذربایجان با کشورهای جنایت کاری مثل عربستان و رژیم منحوس صهیونیستی نیز به صورت آشکاری انجام می شود. سفر الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان به عربستان در اوج حملات این رژیم فاسد به یمن بیانگر چه نکته ای است؛ سفری که با اعتراض احزاب اسلام گرا از جمله حزب اسلام آذربایجان رو به رو بوده است. در چنین فضایی که عربستان مرتکب این جنایات علیه مردم مظلوم یمن شده است، امکان برگزاری تجمع های اعتراضی در محکومیت اقدامات عربستان در این کشور وجود ندارد.

در نهایت می توان ادعا کرد که سیاست تمام عیار آذربایجان چیزی کم نگذاشته است؛ چه در سیاست داخلی و چه در عرصه خارجی شاهد هنرنمایی های این همسایه شمالی هستیم. معروف است که می گویند «دوستی مثل تو از هزار دشمن کفایت می کند.» چنین مثلی گویای حرف مردم این دیار و همسایگانی مثل ایران در قبال سیاست های دولت آذربایجان است.
رفتارهای خارج از اصول بین المللی دولت آذربایجان در قبال شهروندان و همسایگان خود بیانگر چه واقعیت هایی در این کشور است؟ سود چنین سیاستی جیب چه کسی را پر می کند؟ آیا کسی دیگر غیر از دولت مردان این کشور و حامیان غربی آن ها از این سیاست ها نفع می برند؟

منابع:
(1) http://monitor.shafaqna.com/FA/IR/813256
(2) http://aztpo.com/Azerbaijan/Desc.asp?id=2749&id2=101000&id5=3
(3) http://ccsi.ir/prthxxnz.23nzvdftt2.html
جنازه فرزندحاکم دبی تشییع شد +تصاویر
جنازه فرزند حاکم دبی که گفته می شود در حمله موشک نیروهای یمنی در مأرب کشته شده عصر دیروز در دبی تشییع شد.
به گزارش مشرق، مراسم تشییع جنازه فرزند حاکم دبی که براساس گزارش بسیاری از رسانه‌ها در استان مأرب یمن و بر اثر حمله موشکی نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی کشته شد روز گذشته در دبی برگزار شد.

مراسم خواندن نماز میت بر جنازه «راشد بن محمد» پسر «راشد آل مکتوم» حاکم دبی عصر دیروز در مسجد زعبیل برگزار و پس از آن در قبرستان ‌ام هریر دبی دفن شد.

رسانه‌های اماراتی علت مرگ راشد بن محمد را سکته قلبی عنوان کرده‌اند اما برخلاف این ادعا منابع یمنی تأیید کرده‌اند که وی در قالب گردانی از سربازان در مأرب بود و به همراه شمار زیادی از مهاجمان و مزدوران دو شب قبل در حمله موشکی نیروهای ارتش و کمیته‌ های مردمی یمن کشته شده است.

دولت امارات در پی مرگ پسر ارشد حاکم دبی سه روز عزای عمومی اعلام کرده است و دستور داده شده تا پرچم‌های این کشور در ادارات و نهادهای دولتی نیمه برافراشته شود.

خبر مرگ پسر حاکم دبی بر اثر سکته قلبی یک دروغ برای فریب افکار عمومی در امارات است که علیه خاندان حاکم در امارات قیام کرده‌اند و خواستار عقب نشینی نیروهای اماراتی از یمن و توقف اعزام اماراتی‌ها برای جنگ به یمن هستند.

نیروهای اماراتی شرکت کننده در حمله به یمن متحمل تلفات سنگینی شده‌اند که به اذعان اماراتی‌ها در تازه‌ترین تلفات 52 سرباز و افسر اماراتی در منطقه صافر در مأرب بر اثر اصابت موشک بالستیک توچکا کشته شدند.

درهمین حال پایگاه خبری الاتحاد پرس یمن نوشت امارات تصمیم گرفته است سربازان وظیفه خود را از یمن خارج کند که این تصمیم باعث غافلگیری نیروهای ائتلاف اشغالگر عربی در یمن شده است.

الاتحاد پرس یمن به نقل از میدل ایست آی در گزارشی افزود اقدام امارات به اعزام «سرباز وظیفه» به یمن باعث شوک و خشم خانواده‌های آنان شده است زیرا دولت امارات جوانان را به یک منطقه جنگی اعزام می‌کند که اولاً دوران سربازی خود را سپری می‌کنند دوم آنکه تجربه جنگی ندارند.

برخی پایگاه‌های خبری محلی در امارات اعلام کردند فرمان بازگرداندن سربازان وظیفه اماراتی از یمن طی ساعات آینده صادر خواهد شد و به هیچ وجه سرباز وظیفه به یمن اعزام نخواهد شد. شمار نیروهای اعزامی امارات به یمن بیش از 1500 نفر اعلام شده است.




منبع: ابنا
«
کنیون» قادر است تمامی بنادر آمریکا را نابود کند 
   
مقام‌های پنتاگون از راهبردهای جدید تهاجمی روسیه و ساخت زیردریایی بدون شرنشین که توانایی حمله به شهرهای ساحلی را آمریکا دارد، خبر دادند.
به گزارش مشرق، آن‌طور که مقام‌های پنتاگون گفته‌اند روسیه در تدارک ساخت زیر دریایی بدون سرنشین قادر به حملات گسترده هسته‌ای علیه شهرهای ساحلی و اسکله‌های آمریکا است.
وبگاه آمریکایی «واشنگتن فری بیکن» چندی قبل با اشاره به این موضوع نوشت: این زیر دریایی بدون سرنشین یا (UUV) هنگامی که عملیاتی شود قادر به حمل کلاهک‌های هسته‌ای کلاس مگاتن خواهد بود که می‌تواند بنادر مهم محل استقرار زیردریایی‌های آمریکا مجهز به موشک هسته‌ای را از جمله کینگز بی و پیوجیت ساوند در شمال غربی ایالت واشنگتن مورد هدف قرار دهد.
بر اساس این گزارش، جزییات این زیر دریایی بدون سرنشین روس‌ها به طور سری در اختیار دولت آمریکا قرار گرفته است. البته پنتاگون با رمز گذاری بر این زیر دریایی بدون سرنشین نام آن‌را «کنیون» (Kanyon) نام گذاری کرده که اشاره به تسلیحات روسی به کار رفته در این زیر دریایی است.
گفته می‌شود ساخت زیر دریایی بدون سرنشین از سوی روسیه حکایت از راهبردهای تهاجمی نوین سازی این بخش تحت نظر «ولادیمیر پوتین» دارد.
مقام‌های مطلع پنتاگون گفتند که زیردریایی تهاجمی کنیون با قدرت کامل  و مجهز به کلاهک‌های هسته‌ای است و در صورت شلیک خسارت‌های گسترده‌ای را در مناطق وسیع ایجاد می‌کند. حجم تی‌ان‌تی این زیردریایی ده‌ها مگاتن است و هر مگاتن برابر با یک میلیون تن تی ان تی می‌باشد.
مقام‌های پنتاگون که به دلیل حساس بودن این موضوع از افشای نامشان خودداری کردند، در ادامه عنوان داشتند کلاهک‌های این زیردریایی از نظر توان موشکی «منفجر کننده شهر‌ها» یا (city busters) نام دارند و برای نابودی کامل مناطق شهری طراحی شده‌اند. جنگ افزار کلاس مگاتن این زیر دریایی می‌تواند اسکله‌ها و مناطق ساحلی را با خاک یکسان کند.یکی از مقام‌های پنتاگون در این زمینه گفت: «البته این زیردریایی هنوز در مرحله آزمایشی قرار نگرفته اما نوعی زیردریایی بدون سرنشین با سرعت بالا و قادر به حرکت تا مسافت‌های طولانی است.»
این وبگاه آمریکایی در ادامه نوشت: سران روسیه در جولای سال جاری راهبرد جدید دریایی خود و ساخت زیر دریایی نوین را اعلام کردند و بر اساس این دکترین روسیه در پی توسعه و استفاده از فن‌آوری‌های نوین  منجمله زیردریایی‌های جدید بدون سرنشین بر خواهد آمد.
زیر دریایی کنیون موجب نگرانی‌های طراحان راهبردی پنتاگون شده به طوری‌که وزارت دفاع آمریکا هفته گذشته اعلام کرد که به شدت فعالیت‌های روسیه در ساخت کشتی‌های تحقیقاتی را زیر نظر دارد.
گفته می‌شود زرادخانه کلاهک‌های مگاتنی روسیه شامل 5 موشک «اس اس _ 18» (SS-18) مجهز به کلاهک‌های 20 مگاتنی است و قبلا نیز کلاهک‌های 5 مگاتنی را در موشک‌های «اس اس _ 19» (SS-19) مستقر کرده بود. مسکو پیشتر بزرگترین جنگ افزار هسته‌ای را که 150 مگاتنی بوده و به آن «تزار بمب» (Tsar Bomba) می‌گویند را ساخته بود.
«جک کاراولی» تحلیلگر سابق سیا در امور روسیه و اتحاد جماهیر شوروی سابق در این زمینه گفت: «انفجار کلاهک کلاس مگاتن خسارت‌های فاجعه باری را علیه  تاسیسات دریایی آمریکا، اروپا و شهرهای ساحلی آن‌ها برجا می‌گذارد.»
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد