سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

عامل انسانی، مقصر اصلی آتش در منطقه دشت گل اندیکا

اهواز-ایرنا-رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اندیکا، مقصر اصلی آتش گرفتن منطقه دشت گل در شهرستان اندیکا را عوامل انسانی دانست.

وحید شالویی شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد:منطقه دشت گل شهرستان اندیکا از مناطق تحت حفاظت اداره کل محیط زیست استان خوزستان، پنجشنبه هفته گذشته 12 شهریور ماه برای چهارمین بار دچار آتش سوزی شد.
وی بیان کرد:طی یک ماه گذشته این منطقه در چهار مرحله دچار آتش سوزی شد که در مرحله چهارم بیش از 50 هکتار از این منطقه دچار حریق شد.
شالویی پوشش گیاهی این منطقه را علوفه، درختان بلوط و درختان بادام وحشی دانست و افزود:در آتش سوزی روز پنجشنبه هفته گذشته حدود 35 درصد درختان این منطقه از بین رفت.
رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اندیکا گفت:همچنین به دلیل نبود عشایر در این منطقه میزان علوفه زیاد شده که تحریک پذیری منطقه از عوامل آتش سوزی بود.
وی گفت:آتش سوزی در این منطقه به عمد بوده و عامل انسانی در این حادثه دخالت دارد، عوامل آتش سوزی شناسایی شده اند که با تکمیل اطلاعات در مورد این افراد و تایید اطلاعات به دست آمده افرادی که باعث آتش سوزی در این منطقه شده اند دستگیر می شوند.
شالویی افزود: آتش سوزی از ساعت 3 صبح پنجشنبه هفته گذشته آغاز شد که اداره محیط زیست شهرستان اندیکا ساعت 7 صبح مطلع شد و با کمک نیروهای هلال احمر، منابع طبیعی و نیروی انتظامی این شهرستان آتش سوزی را در ساعت هفت بعد از ظهر همان روز به طور کامل مهار شد.
رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اندیکا بیان کرد:برای جلوگیری از بروز دوباره آتش، شناسایی عوامل حریق به سرعت در دست بررسی است تا با دستگیری این افراد جلوی آتش سوزی در این منطقه گرفته شود.
رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اندیکا با بیان اینکه نقاط مختلف در این دشت به آتش کشیده شده است، اظهار کرد:با وجود خشکسالی و بیماری هایی که امسال به سراغ جنگل های بلوط به دلیل گرد و غبار و تغییرات آب و هوایی آمد و رخ دادن آتش سوزی، مناطق حفاظت شده در این شهرستان در خطرهستند.
شالویی افزود:اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اندیکا برای نگهداری از مناطق حفاظت شده نیاز به امکانات و بالگرد دارد تا در صورت بروز آتش سوزی به موقع بتواند وارد عمل شود تا میزان کمتری از اراضی حفاظتی از بین برود.
رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اندیکا گفت:در این آتش سوزی تمامی نیروها با دست خالی آتش را با وجود سخت عبور بودن منطقه مهار کردند.
منطقه دشت گل در شمال خوزستان و در شمال شرقی منطقه حفاظت شده شیمبار در شهرستان اندیکا واقع شده که پوشش پوشش گیاهی منطقه مرتعی و گونه درختی جنگلی آن بلوط است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد